České aplikace pro autodealery bodují v zahraničí, v Británii je budou používat Lexus a Toyota

22. října 2019, Praha – Místo intuice a zkušeností se obchodníci s automobily stále častěji spoléhají na práci datových robotů a umělé inteligence, což je obor, ve kterém je českým lídrem inovační laboratoř AuresLab. Její technologie budou nově využívat všichni oficiální dealeři značek Lexus a Toyota ve Velké Británii. Pomocí sady aplikací AuresApps vyvinuté v AuresLabu tak budou moci například dynamicky naceňovat své vozy nebo řídit své skladové zásoby s pomocí umělé inteligence. Díky těmto aplikacím očekávají britští dealeři zvýšení počtu prodaných vozů i profitu na každém z nich.

Více než 280 obchodníků Toyoty a Lexusu ve Velké Británii si od AuresLabu pořídí nástroje, které prostřednictvím moderních datových technologií zefektivňují proces výkupu a prodeje vozů. „Obchodníkům budeme poskytovat základní sadu aplikací Leads Generator, Algorithmic Pricing a Stock Allocation,“ říká Stanislav Gálik, výkonný ředitel AuresLabu, jenž v tuzemsku stejné aplikace dodává i síti autocenter AAA Auto. Britští dealeři za tyto služby české firmě zaplatí zhruba 700 tisíc korun za měsíc.

Aplikace Leads Generator například neustále samostatně prochází weby a vyhledává veškeré prodejní nabídky vozů a vyhodnocuje jejich hodnotu. Aplikace Stock Allocation pak za pomoci umělé inteligence spravuje zásoby skladových vozů podle aktuální poptávky v jednotlivých lokalitách.

Trendem v této oblasti se stalo dynamické naceňování, tedy změna ceny automobilu v reálném čase podle vývoje na trhu. „Aplikace sleduje zvýšenou nebo klesající poptávku po určitých typech aut a podle toho upravuje ceny vozů v nabídce příslušným směrem,“ popisuje Gálik. Díky optimalizaci ceny aplikací Algorithmic Pricing pak obchodník na voze utrží v průměru o 3 % více než při běžném naceňování.

Aplikace Aures Apps již více než rok používá mimo jiné i největší síť prodejců automobilů v Jihoafrické republice. Díky ní tamní prodejci zobchodovali zhruba o 5 100 vozů více než v předcházejících letech. „Na tamním trhu to při průměrné marži dva tisíce dolarů na jednom automobilu přináší zisk vyšší o více než deset milionů dolarů za rok,“ popisuje Gálik. Firma přitom za využívání aplikace platí zhruba 7 milionů korun ročně.

Ruský TransTechServis (TTS), který byl prvním zahraničním klientem AuresLabu, pak zaznamenal roční nárůst o téměř 1 500 zobchodovaných vozů se ziskem blížícím se třem milionům dolarů. „Největší výhodou je pro nás opravdu detailní přehled o trhu, který nám aplikace poskytuje,“ říká Maxim Krivoshey z TTS.

O AuresLab

Inovační laboratoř AuresLab zastřešuje inovační projekty sítě autocenter AAA AUTO. Od založení na počátku roku 2018 již představila několik úspěšných projektů jako prodej investičních vozů Mototechna Classic, službu dlouhodobého pronájmu Mototechna Drive nebo aplikaci pro řízení skladových zásob vozů pomocí umělé inteligence Stock Allocation. Výkonným ředitelem AuresLab je Stanislav Gálik, který dříve působil také na pozici poradce pro inovace v rámci České spořitelny, je v oboru start-up projektů a inovací již zkušeným manažerem, v minulosti založil a posléze úspěšně prodal módní značku Galard a spoluzaložil inovační centrum Unifer.