Hlídač Shopů upozorňuje na umělé navyšování slev nejen během Black Friday

Jak se nenechat napálit slevou při podzimním Black Friday? Použijte Hlídač Shopů

Pro internetové obchody je Black Friday nejdůležitější marketingovou akcí roku, v minulých letech toho však mnohé e-shopy zneužívaly a během akce tvrdily, že původní ceny produktů byly vyšší, aby uměle navýšily i propagované slevy. Do boje proti klamání zákazníků se pustil již před dvěma lety startup Apify, který se spojil s firmami Keboola a TopMonks a společně nabízí bezplatnou službu Hlídač Shopů.

Naše technologie umožňuje automaticky den po dni monitorovat veškeré produkty na internetu, proto jsme před dvěma lety začali analyzovat, zda a jak trojice největších českých e-shopů manipuluje s cenou při Black Friday slevách,” říká Jakub Balada, zakladatel startupu Apify, a dodává: “Loni si tito internetoví obchodníci pomocí kouzlení s původní cenou přibarvovali slevy o zhruba deset procent. Z reklamy na 80% slevy se tak stává reálná průměrná sleva 25%, a to jen na cca 2 % nabízených produktů. Na základě přání od lidí jsme se proto rozhodli pro letošní rok počet sledovaných obchodů rozšířit na celkem třináct a přidat jednoduché sledování vývoje cen konkrétních produktů na webu.”

Startup Apify začal pomocí svých nástrojů monitorovat ceny zlevněných produktů na Alza.cz, Mall.cz a CZC.cz již v roce 2017, Česká obchodní inspekce pak chování e-shopů popsané v analýze Black Friday slev komentovala jako morálně diskutabilní, ale zcela legální. Loni proto spojil startup Apify síly s firmami TopMonks a Keboola a společně dali kromě studie pro rok 2018 vzniknout nástroji Hlídač Shopů, který dává možnost kontrolovat reálnost slevy samotnému zákazníkovi, pomocí rozšíření do prohlížeče

Letos posouvá trojice nástroj ještě dál, na základě poptávky ze strany spotřebitelů monitoruje již 13 e-shopů, nově třeba Datart, Notino nebo Kasa.cz. Zákazník si navíc může ověřit cenu přímo na webu Hlídače Shopů. Zde a na Twitteru tvůrci pravidelně vybírají produkt s nejvíc klamavou slevou, tzv. Neslevu dne. Zájemcům také nabízí obecný přehled vývoje cen a slev v průběhu Black Friday, dokonce i otevřené datové podklady pro vlastní analýzu.

Bezplatná služba Hlídače Shopů zobrazuje graf vývoje ceny produktu i změny v deklarované původní ceně, ze které se vypočítává zobrazovaná a zákazníkovi komunikovaná sleva. Přestože před Vánoci jsou obchodníci se slevami kreativní nejvíc, Hlídač Shopů se netýká jen tohoto období, naopak produkty e-shopů a vývoj jejich cen monitoruje celoročně.

Informace pro editory

Apify

Cílem startupu Apify je otevřít web větší automatizaci a umožnit tak vznik nových internetových služeb a nástrojů. Na jejich platformě najdou firmy odborníky na webscraping, vývojáři a datoví analytici zase nástroje pro automatizaci své práce. Technologická firma roste o více než 250 procent ročně, má dnes tým 22 lidí a její služby využívají tři stovky klientů – od neziskových projektů jako Hlídač státu, Hlídač Shopů, nebo Thorn až po globální korporace, jako je Microsoft, Eaton, nebo E.ON. Apify založili spolužáci z MatFyzu Jakub Balada a Jan Čurn, investorem startupu je Ondřej Fryc.

Keboola

Česká firma Keboola provozuje cloudovou platformu na zpracování dat. Všechna firemní i externí data z libovolných datových zdrojů díky ní dokáže zobrazit na jednom místě. Zároveň dává možnost s nimi pracovat v bezpečném prostředí a distribuovat je napříč firmou a odděleními či pobočkami. Kanceláře má Keboola v Praze, Vancouveru, Londýně a nově i v Chicagu. Z českých klientů Keboolu používají významní hráči v e-commerce (Rohlík, Heuréka, Lékárna.cz), retailu (Makro, Baťa, Sklizeno) i úspěšné startupy (Productboard nebo Mana).

TopMonks

TopMonks je česká softwarová firma, která pomáhá s vývojem řešení zaběhnutým firmám, ale i nově vznikajícím startupům v rámci svého Startup Studia. Jako technologický partner svým zákazníkům pomáhá se vším od designu, přes vývoj až po nastavení infrastruktury. Ve svém Blockchainovém Studiu zase TopMonks vyvíjí aplikace postavené právě na blockchainu a zabývá se také jejich zabezpečením. TopMonks má v portfoliu více než 13 startupů, z toho již velmi úspěšnou firmu Price(f)x. Mezi klienty pak dále patří firmy jako Mall, Erste Group, Zonky, Shoptet, Adler a další.

Reklamy