Umělé inteligenci věříme více než lidem

  • Celkem 42 % uživatelů se domnívá, že jim chytré telefony začnou brzy rozumět víc než jejich přátelé
  • Podle 6 z 10 dotázaných budou do 3 let mainstreamem zařízení, která reagují na naši náladu
  • 34 % lidí si myslí, že s rozvojem umělé inteligence a virtuálních asistentů vymizí kritické myšlení

Společnost Ericsson se dlouhodobě zabývá rozvojem digitálních technologií a mapuje trendy, které s sebou jejich využívání přináší. V jednom ze svých reportů poukazuje na vývoj vztahu respondentů k virtuálním asistentům (Google Now, Alexa, Siri atd.).

Smartphone, nejlepší přítel člověka

Polovina současných uživatelů virtuálních asistentů se domnívá, že tyto technologie brzy porozumí také jejich emocím. Celkem 42 % si myslí, že jim chytré telefony dokonce brzy budou rozumět více než jejich přátelé. Podle 6 z 10 dotázaných budou do 3 let mainstreamem zařízení, která vnímají a reagují na naši náladu. Uživatelé od virtuálních asistentů do budoucna vyžadují, aby vyhodnotili situaci a pokud je to potřeba, sami automaticky ztlumili zvuk smartphonu nebo blokovali notifikace. Uživatelé věří, že umělá inteligence bude znát naše tajemství. V tom, že je udrží, jí důvěřují více než ostatním lidem.

Mentální obezita

To, že se bez rady virtuálního asistenta nebudeme schopní rozhodnout, co si dáme k snídani, se může stát realitou. Celkem 34 % jejich uživatelů by věřilo umělé inteligenci ve věcech výživy, ale jen 25 % z nich by ve stejné oblasti věřilo člověku. 34 % respondentů si myslí, že v důsledku nadužívání virtuálních asistentů vymizí kritické myšlení. 31 % očekává, že budeme chodit do „myšlenkových tělocvičen”, abychom si procvičovali přemýšlení. 

Bezdotyková spotřeba

Celkem 49 % uživatelů virtuálních asistentů by jejich služeb rádo využilo k automatickému nakupování běžných věcí do domácnosti a 52 % uživatelů by si přálo, aby automaticky řešili opravy a reklamace domácích spotřebičů. Správu veškerých svých financí by umělé inteligenci chtělo přenechat 47 % procent uživatelů.

Chytré hádky

Co se stane, když si virtuální asistenty pustíme do rodinného života? Celkem 47 % respondentů věří, že od různých virtuálních asistentů dostanou na stejnou otázku různé odpovědi. Podle 41 % dotázaných bude pro spokojený vztah důležité, aby byli virtuální asistenti kompatibilní k lidskému páru. Celkem 31 % se domnívá, že se virtuální asistenti v jejich domově budou dohadovat tak, jako by to dělali rodinní příslušníci.

Report společnosti Ericsson zkoumá postoj respondentů k virtuálním asistentům. (Zdroj: Ericsson)

Report v angličtině najdete na tomto odkazu. Ericsson Newsroom

Více o společnosti Ericsson a 5G; o Ericsson Spectrum Sharing; o kontraktech společnosti Ericsson týkajících se 5G; o partnerstvích týkajících se 5G a o případových studiích.

SLEDUJTE NÁS:

www.twitter.com/ericssonpress
www.facebook.com/ericsson 

www.youtube.com/user/ericsson

www.linkedin.com/company/ericsson

O společnosti Ericsson

Ericsson je předním mezinárodním dodavatelem telekomunikačních technologií a služeb. Prostřednictvím řešení, fungujících v reálném čase, vytváří propojenou společnost (Networked Society), která umožňuje studovat, pracovat a svobodněji žít v udržitelných společnostech po celém světě. Nabídku firmy Ericsson tvoří služby, software a infrastruktura informačních a komunikačních technologií, určených telekomunikačním operátorům a jiným odvětvím. V současnosti se v sítích od společnosti Ericsson uskutečňuje více než 40 % celosvětové mobilní komunikace, společnost zajišťuje servis sítí s více 2,5 miliardami uživatelů. Více informací naleznete na www.ericsson.com