Chytré notifikace se rozmáhají v českých e-shopech. Mohou být hlavní zbraní pro vánoční sezónu

Na zahraničních e-shopech se jedná o velmi rozšířený prvek. Notifikace, které při prohlížení produktu poskytnou informaci, kolik lidí si ho právě prohlíží, nebo jaký počet zákazníků navštívilo internetový obchod za týden. „Chytře nastavené notifikace pomáhají dosahovat většího množství dokončených objednávek z aktuální návštěvnosti. U vybraných klientů se nám to povedlo až o 30 %. V České republice zájem o tuto službu dlouhodobě poroste, zvlášť před Vánoci,“ prohlásil Petr Panzner ze společnosti Notifikuj.cz, která pro český trh nabízí nejrozvinutější způsob řešení.

Chytré notifikace jsou významným psychologickým nástrojem, který dokáže zákazníka rozhoupat k činu. Tak schválně… Dáte přednost zcela vyprázdněné restauraci před podnikem s nadšenými hosty? Patrně ne. „Oznámení o reálných aktivitách návštěvníků zvyšuje významným způsobem důvěryhodnost e-shopu a odbourává strach z nákupu. Většina lidí totiž slyší na doporučení od známých, hodnocení či recenze. Notifikace tyto akce umožňuje zobrazit v reálném čase,“ dodal Petr Panzner.

V současné době notifikace používá zhruba jedno procento domácích e-shopů. Hojně využívané jsou například na Alza.cz a v zahraničí pak třeba v Booking.com. Aplikace Notifikuj.cz je dokáže jednoduchým způsobem dostat také do menších a středních e-shopů. „V tuto chvíli spolupracujeme s více než sto klienty. U jednoho e-shopu se nám povedlo zvýšit konverze v sezoně o 45 %. Běžně je to kolem 6 až 15 %. Aplikaci si mohou lidé nastavit jednoduše a zcela sami,“ tvrdil Panzner z Notifikuj.cz

K dispozici je 5 typů notifikací – informace o poslední objednávce, registraci, aktuální návštěvy, souhrnné statistiky nebo recenze a hodnocení od Heuréky či Zboží.cz. Zároveň se mohou notifikace v rámečcích personalizovat. „Potenciální zákazník zjistí, že si třeba kurz potápění před dvěma dny pořídil Tomáš z Prahy. Všechno vychází z naprosto reálných dat. Zobrazujeme, co je pravdivé,“ dodal Panzner z aplikace Notifikuj.cz, která zaznamenává před vánočními svátky zvýšený zájem. „Oproti předchozím měsícům jsme navýšili množství klientů o 37 %. Myslím, že toto řešení může být jednou z hlavních zbraní pro vrchol letošní sezony. Zároveň e-shopařům pomůžeme snížit náklady na reklamní kampaně.“

Nasazení Notifikuj.cz je velice snadné a noví zákazníci ho mohou na čtrnáct dní vyzkoušet zcela zdarma. Navíc podporuje více než 17 nejčastějších e-shopových řešení (Shoptet, Eshop-rychle, ByznysWeb.)