Pozdní dárky stihne Česká pošta i DPD, Messenger už nestíhá. Jak přepravci garantují doručení do Vánoc

Praha 13. prosince 2019 – Ze všech českých přepravců má nejpozdější termín garantovaného dodání do Vánoc Česká pošta, u které stačí objednat do 19. prosince. Na paty jí šlape služba DPD s datem nejpozdější objednávky 18. prosince, za ní se umístili přepravci GLS, Zásilkovna a Intime s datem 17. prosince. Do svátků už naopak nestihnou dojít objednávky s přepravou přes službu Messenger, která garantovala doručení do Vánoc při objednávkách do 13. prosince. Přepravci GEIS a DNP údaje nezveřejnily.

Údaje každoročně zveřejňují sami dopravci směrem k e-shopům. “Zákazníkům e-shopů bych doporučoval počítat ještě s jednodenní rezervou, tedy objednat o den dříve, než přepravci uvádějí. Pokud byste totiž objednali třeba přepravu s DPD 18. prosince v jedenáct večer, je pravděpodobné, že konkrétní e-shop stihne objednávku vyřídit až devatenáctého ráno. V tento den už ale DPD doručení do Vánoc negarantuje,” radí Martin Jareš, zakladatel a CEO nástroje Foxdeli, který e-shopům umožňuje mít celý proces doručení objednávek ve svých rukách a doručovat je se stejnou péčí jako v kamenném obchodě. 

Přepravce Do kdy musí převzít zásilku aby ji stihli doručit do Vánoc
Messenger 13.12.2019
GLS 17.12.2019
DNP Neuvádí
PPL 16.12.2019
GEIS Neuvádí
ČP 19.12.2019
Intime 17.12.2019
DPD 18.12.2019
Zásilkovna 17.12.2019
Uloženka Neuvádí

Navzdory odhadům prý ale není vhodné na zveřejněné termíny stoprocentně spoléhat. “Počet zákazníků, kteří objednávají vánoční dárky online, se rok od roku zvyšuje. V letošním roce navíc na trhu chybí velké množství kurýrů, kteří objednávky rozvážejí. Proto je tento rok více než kdy jindy vhodné nakoupit včas, nenechávat vše až na poslední chvíli, ” upozorňuje Jareš.

Více o Foxdeli

Foxdeli otevírá e-shopům možnosti, které si dosud užívali jen ti největší hráči na trhu – správu všech dopravců z jednoho místa, personalizaci zákaznických e-mailů a SMS, a to i během doručování, a hladké řešení problémových objednávek. Služba nabízí nenápadný mezičlánek, který odvede pořádnou porci práce mezi e-shopy, přepravními službami a koncovými zákazníky. Již žádné notifikace bez loga e-shopu, již žádná „přepravština“. 

Provozovatelé e-shopů mohou s Foxdeli snadno integrovat dopravce, které nabízejí svým zákazníkům, personalizovat veškerou komunikaci se svými zákazníky i poté, co objednávka opustí jejich sklad, a hladce řešit problémy s doručením. Koncoví zákazníci dostávají díky Foxdeli po celou dobu doručování objednávky srozumitelnou komunikaci bez logistických termínů a dopravci se mohou soustředit na to, co jim jde nejlépe – včasné doručení objednávky.

Za Foxdeli stojí tým Balíkonoše, který na trhu působí již od října 2013.