Rekord české e-commerce: Alza hlásí týdenní obrat téměř 1,5 miliardy

Praha, 17. 12. 2019 – Alza přepsala historii české e-commerce. Za minulý týden u ní lidé nakoupili 2,2 milionu kusů zboží v celkové hodnotě 1,44 miliardy korun. To se dosud žádnému e-shopu nepodařilo. Mezi největší hity patří kromě elektroniky a hraček i dárkové poukazy. Zároveň padl v pondělí 16. 12. 2019 rekord denního obratu – 263 000 000 Kč.

Dárky letos pod stromečkem rozhodně chybět nebudou. Napovídají tomu čísla největšího českého e-shopu Alza.cz, který ve vrcholící vánoční sezóně zaznamenal prodejně vůbec nejlepší týden v historii. 

Nejvíce lidé nakupovali v pondělí 16. prosince, kdy denní obrat vystoupal až na 263 milionů korun. 

„Jsme z rekordního týdne nadšeni. Věříme, že je to výsledek naší snahy udělat vánoční nákupy na Alze maximálně rychlé a pohodlné. Tomu jsme přizpůsobili celý chod firmy. Výrazně jsme zvýšili množství produktů skladem přímo na pobočkách, zrychlili samotný výdej a zákazníkům rozléváme pro zpříjemnění návštěvy svařák, punč a nabízíme zdarma občerstvení,“ uvedl Jan Sadílek, marketingový ředitel Alza.cz. 

Mezi nejprodávanější produkty se už tradičně řadily mobilní telefony, notebooky a domácí spotřebiče. U menší elektroniky byly letos populární fitness náramky a bezdrátová sluchátka. Mezi hračkami, kterých se na Alza.cz za jediný týden prodalo přes 135 tisíc kusů, kralovaly stavebnice LEGO, deskové hry a plyšový mimozemšťan Alza.

Obrovský zájem firma letos zaznamenala také u dárkových poukazů, kterých se prodalo už přes sedmdesát tisíc kusů. Jejich prodeje výrazně rostou zejména v posledních dnech před svátky, a to díky možnosti elektronického doručení. Jejich výhodou je, že si obdarovaní mohou sami vybrat, co si koupí a lze je využít i v povánočním výprodeji. Největší zájem je o poukazy v nominální hodnotě 500 Kč.  

Pro zpříjemnění vánočních nákupů Alza zákazníkům na prodejnách uvařila doposud 870 litrů svařáku a punče, připravila kávu z 232 kilogramů zrn a rozdala 3 800 párků v rohlíku (v Maďarsku 3 000 bagelů).

O společnosti Alza.cz a.s.: 

Lídr internetového trhu a udavatel trendů, taková je Alza. Svědčí o tom nejen rekordní obraty roku 2018, ve kterém Alza utržila 25 miliard Kč bez DPH, ale také řada inovací na poli e-commerce (unikátní samoobslužné Prodejny budoucnosti, doručování do tzv. Alza HomeBoxu, platba a prodej BTC a LTC ve vlastních platebních automatech, nabídka elektromobilů on-line, zavedení unikátních služeb Třetinka, Zkušebka, výuka na VŠE, výrobky vlastní značky AlzaPower, expanze do Maďarska, Rakouska a další). Alza doručuje své zboží i o víkendu, kdy jsou také otevřeny všechny její provozovny. Zákazníci si mohou své objednávky vyzvednout v široké síti samoobslužných AlzaBoxů. Firma také nabízí klubový program Alza Premium,. Za své úspěchy získala řadu ocenění, například Nejdůvěryhodnější značka mezi prodejci elektra, Křišťálovou Lupu, MasterCard Obchodník roku atd. Společnost se chová odpovědně, v loňském roce podpořila 64 neziskových organizací. Nejdůležitější Alza milníky naleznete zde