8 z 10 lidí nakupuje vánoční dárky v pracovní době, polovinu přeberou přetížené recepce

Většina lidí nakupuje vánoční dárky v pracovní době, zjistil průzkum portálu Morethanoffice. Až 80 % lidí, kteří nakupují dárky přes internet, si navíc balíček následně nechá doručit na pracoviště, kde ho za ně skoro v polovině případů přebírá recepční. Právě i to je jeden z důvodů, proč se této praxi některé firmy snaží učinit přítrž. Možnost nechat si balík zaslat do práce výslovně zakazuje 6 % z nich.

V průzkumu portálu Morethanoffice jen 19 % respondentů uvedlo, že dárky v pracovní době nenakupují nikdy. Naopak všechny si během práce obstará více než desetina z nich (11,3 %). Většinu dárků pro své blízké řeší v pracovní době bezmála třetina pracovníků (28,9 %).

Kromě promrhaného času zaměstnanců vánoční dárky firmy zatěžují i jinak, jmenovitě jejich recepce. Drtivá většina respondentů (68,3 %) totiž přiznala, že si vánoční dárky nakoupené na internetu nechává posílat pravidelně na pracoviště, osobně si je ale od doručovatele přeberou jen ve 42 % případů. 46 % z nich nechává přebrání balíčku na recepčních. Někteří zaměstnavatelé jsou v tomto ohledu benevolentní, v některých firmách to ale přímo zakazují interní pravidla. Důvod je jednoduchý – recepci tím chrání před zatížením časových i prostorových kapacit.

Některé firmy se pak snaží najít jiná schůdná řešení, výhodná pro recepci i ostatní zaměstnance. Například Skanska plánuje v kancelářské budově Parkview na Pankráci zavedení chytrých úložných skříněk Blocks. Z těch si mohou zaměstnanci vyzvednout zásilku po zadání kódu od přepravce kdykoliv během dne. Do budoucna s nimi Skanska počítá do všech nových kancelářských budov.

V kancelářích trávíme podstatnou část svého dne, je proto důležité, abychom se v nich cítili dobře. Do našich budov instalujeme kolárny, dobíjecí stanice pro elektrokola, posilovny a nyní jsme zázemí rozšířili právě i o chytré skladovací skříňky,“ říká Alexandra Tomášková ze Skanska Property.

„Moderní firmy se snaží zaměstnancům nabídnout co nejlepší pracovní prostředí. Je to pro ně důležité i z hlediska employer brandingu. Výhody na pracovišti totiž používají jako lákadlo pro uchazeče o práci,“ dodala. 

Průzkum portálu Morethanoffice probíhal v termínu od 26. 11. do 3. 12. letošního roku a zúčastnilo se ho 659 respondentů.

Tiskové zprávy najdete na www.skanska.cz/cz/News-and-press

Skanska je celosvětově jedna z největších společností poskytujících služby v oblasti stavebnictví, komerčního a rezidenčního developmentu a PPP projektů. Na vybraných trzích ve Skandinávii, Evropě a USA působí více než 40 tisíc jejích zaměstnanců. Skupina Skanska vstoupila na český a slovenský trh v roce 1997, v současnosti působí jako Skanska Česká republika a Slovensko i na trzích v Maďarsku a Rumunsku. Zabývá se výstavbou dopravní infrastruktury, veřejných zařízení a inženýrských sítí, vyrábí vlastní produkty a zajišťuje si zdroje pro výstavbu. V oblasti developmentu se zaměřuje na budovy šetrné ke svému okolí i lidem, kteří je obývají. Rezidenční i výrobní a obchodní prostory zajišťuje od developmentu až po facility management. Při výstavbě minimalizuje ekologickou zátěž, využívá obnovitelných zdrojů a dbá na bezpečnost práce. Skanska prosazuje principy společensky odpovědného a etického podnikání v environmentální, sociální i ekonomické rovině a využívá inovativní technologie a materiály.