Albert startuje novou kampaň a nabádá k ohleduplnosti k přírodě. Zákazníci ušetří až 5,4 tun plastu

Krabičky na potraviny, lahve na vodu ani opakovaně použitelné sáčky Frusack v nové sběratelské kampani obchodů Albert nejsou jen tak obyčejné. Všechny jsou vyrobené z ekologických materiálů, jako je recyklát z potravinářského plastu nebo kukuřičný škrob. Cílem kampaně je inspirovat zákazníky k trvale udržitelnému způsobu nakupování. Například díky opakovaně použitelným sáčkům na ovoce a zeleninu ušetří zákazníci Alberta, pokud je budou pravidelně a opětovně používat, za jediný rok až 5,4 tun plastu*. Kampaň potrvá do 10. března.

V kampani budou mít zákazníci na výběr z tašek na svačinu, dvou druhů lahví s rostlinnými příměsemi, textilních ubrousků na svačinu nebo několika sad krabiček různých velikostí. Každá z nich má unikátní barvu, protože jsou vyrobeny ze zbytkového potravinářského plastu, aby byly šetrné k životnímu prostředí. Nechybí ani opakovaně použitelné a kompostovatelné sáčky Frusack od českého výrobce vyrobené na bázi kukuřičného škrobu. 

„Kampaň je určená pro všechny, kteří se rozhodli žít ohleduplněji k přírodě a rádi uchovávají potraviny nejen ve funkčních, ale také šetrně vyrobených krabičkách při cestě do práce, školy nebo na výlety. Sortiment naší nové kampaně umožní zákazníkům omezit plýtvání jednorázovými obaly,“ říká Renáta Zákravská, manažerka marketingu s odpovědností za sběratelské kampaně. 

Obchody Albert loni ušetřily 187 tun plastu na obalech ovoce a zeleniny

Albert se dlouhodobě snaží hledat obaly s co nejnižší ekologickou zátěží, které splňují požadavky zákazníků na pohodlí a naplňují také přísné hygienické požadavky  prodeje potravin. Například u ovoce a zeleniny se použitý obalový materiál postupně ztenčuje či nahrazuje snáze recyklovatelným. Jedná se třeba o většinu balení rajčat, u nichž plastové vaničky střídá papír. Mizí plastová víčka a na vaničkách se objevuje „topseale“, lehká folie natavená na vaničce. Položky, které je možné odbalit, se prodávají nebalené. Všechna tato opatření zajistila v obchodech Albert již v loňském roce značnou úsporu plastových obalů.  „Nejenže chceme inspirovat zákazníky k ekologickému chování, ale sami jsme v této oblasti velmi aktivní. Například díky změnám balení ovoce a zeleniny, snižování počtu plastových obalů či jejich gramáže nebo úplnému nahrazení jsme již vloni uspořili 187 tun plastu a v letošním roce je naše ambice ještě vyšší. Doufáme, že zákazníci přijmou téma naší nové kampaně pozitivně a používání krabiček a lahviček vyrobených způsobem šetrným k přírodě je bude těšit, “ říká Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert. 

Jak kampaň probíhá

Za každý nákup v hodnotě 200 korun obdrží zákazníci v obchodech Albert jeden bod. Ke startovacím dvěma bodům nasbírají nakupující dalších osm bodů, které pak promění v libovolném obchodě Albert za produkt z nabídky. Další body navíc mohou získat za nákupy partnerských produktů. 

Věrnostní kampaň probíhá v obchodech Albert od 15. ledna a potrvá až do 10. března nebo do vyčerpání zásob. 

*Výpočet vychází z nákupního chování zákazníků prodejen Albert, průměrné spotřeby igelitových sáčků a předpokládaných prodejů znovu použitelných sáčků na ovoce a zeleninu

O Albertu

    • Obchody Albert působí na českém trhu více než 27 let. První obchod, novodobý supermarket Mana, přivítal zákazníky 6. června 1991 v Jihlavě.
    • Síť prodejen Albert má více než 300 obchodů po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji.

 

  • Činnost obchodů Albert oceňují i odborníci. V roce 2019 získaly cenu Odpovědný zahraniční investor, kterou uděluje vláda za aktivitu v oblasti společenské odpovědnosti, zlepšování životního prostředí a podporu regionů a dobrovolnictví.
  • Prodejna Albert z olomouckého NC Olympia se stala vítězem prestižní soutěže Diamantová liga kvality 2019, která vybírá nejkvalitnější prodejny v České republice.

 

    • Albert patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku, o zákazníky se denně stará 17 000 zaměstnanců.
    • Exkluzivně v Albertu najdou zákazníci produkty značky Česká chuť, která garantuje český původ, všechny výrobky této řady splňují definici české potraviny, kterou stanovuje Zákon o potravinách. Exkluzivní řada Nature’s Promise zahrnuje produkty, které vychází vstříc potřebám současných zákazníků i těch, kteří musí, či chtějí jíst bez lepku, laktózy nebo hledají veganské či bio výrobky. Novinkou v sortimentu vlastních značek je Albert Fresh Bistro. Jde nejen o ucelenou řadu výrobků, ale o celý unikátní koncept rychlého, ale zdravého stravování z kvalitních čerstvých surovin. 

 

  • V obchodech Albert mohou zákazníci využít program 100% garance kvality, který se vztahuje na téměř celý sortiment potravin, kosmetiku, drogerii i například na krmivo pro zvířata.