K potřebným se dostane více čerstvých potravin. Albert daruje potravinové bance dodávku s chladicí vestavbou

Představitelé pražské potravinové banky převzali dnes novou dodávku z rukou zástupců obchodů Albert. Vůz uveze až čtyři plné palety. Sloužit bude ke svozu čerstvých neprodaných potravin zejména z obchodů Albert v Praze a okolí. Jen loni daroval Albert Federaci potravinových bank po celé republice 422 tun potravin.

Nová dodávka pomůže potravinové bance dopravit k potřebným každý týden o stovky kilogramů čerstvých neprodaných potravin více. K ohroženým skupinám, jako jsou matky samoživitelky, senioři nebo rodiny v krizi, se tak dostane více ovoce, zeleniny či mléčných výrobků.

Albert usiluje, aby se zužitkovalo maximum potravin a omezilo se jejich plýtvání. „Díky efektivnímu objednávkovému systému a znalosti potřeb zákazníka dokážeme drtivou většinu nabízených potravin prodat. S ohledem na potřebné a také na přírodu se snažíme také i neprodané potraviny zužitkovat. Jsme proto rádi, že již devátý rok můžeme úspěšně rozvíjet spolupráci s potravinovými bankami. Za to jim patří naše velké poděkování. Jenom za loňský rok se nám podařilo darovat 422 tun zboží, což je nárůst o 40 % oproti roku 2018,“ řekl Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert. 

Dodávku Peugeot Boxer s chladicí vestavbou, která umožní svoz čerstvých chlazených potravin, převzala za potravinovou banku Věra Doušová. „Pro Potravinovou banku Praha a Středočeský kraj je dar dodávkového automobilu od obchodů Albert velkou pomocí, protože nám pomůže denně svážet v rámci Prahy a Středočeského kraje potraviny pro 24 000 odběratelů ze 155 organizací. Nespotřebované potraviny tak mohou dále sloužit lidem v nouzi, v krizi a dětem bez rodičů,“ řekla ke spolupráci Věra Doušová, předsedkyně Potravinové banky pro Prahu a Středočeský kraj. Vůz se ihned po předání vydal na svou první cestu po obchodech, aby se ještě ve stejný den dostaly potraviny k potřebným.

Každodenním darováním potravin to nekončí

Spolupráce s potravinovými bankami není pouze o každodenním poskytování nespotřebovaných potravin. „Snažíme se pomáhat také mimořádnými příspěvky. Například loni jsme darovali pět palet potravin podle výběru potravinových bank v rámci Sbírky potravin. Nechybí ani sponzorské příspěvky, ať se již jedná o současné darování auta,“ doplňuje Jiří Mareček.

Čerstvé potraviny, které nejsou již vhodné ke konzumaci, Albert daruje například zoologickým zahradám a farmám ke zkrmení. Potraviny, které již nejsou vhodné ke konzumaci a není možné je darovat se využívají například jako organický odpad do kompostérů nebo na skládkování. Zajímavostí jsou také speciální kompostéry v deseti hypermarketech Albert, které dokážou během 24 hodin přeměnit organický odpad na koncentrované hnojivo, substrát, který je možné využít k hnojení půdy.

O Albertu

    • Obchody Albert působí na českém trhu více než 27 let. První obchod, novodobý supermarket Mana, přivítal zákazníky 6. června 1991 v Jihlavě.
    • Síť prodejen Albert má více než 300 obchodů po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji.
    • Albert patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku, o zákazníky se denně stará 17 000 zaměstnanců.
    • „Stojí za to jíst lépe“ – to je motto Alberta, který vychází vstříc měnícím se potřebám zákazníků. Albert chce být pomocníkem při výběru potravin a ukázat zákazníkům ve všech svých obchodech, že jídlo je radost.
    • Kromě pravidelného darování potravin se Albert zapojuje i do Sbírky potravin. V letošní podzimní části putovalo z obchodů Albert 56 tun potravin potřebným. Tyto dary Albert pomáhá navyšovat také mimořádnými příspěvky, jako například loni darem 100 tisíc korun na podporu logistiky darování čerstvých potravin a jejich rozvozu nebo pěti paletami potravin dle výběru potravinových bank. 
    • Obchody Albert nabízí zákazníkům několik privátních značek: nejširší je řada Albert, která zahrnuje výrobky srovnatelné se značkovými, ale za nižší ceny; řada Albert Excellent nabízí špičkové produkty, které už zákazníci nemusí hledat ve specializovaných prodejnách. V řadě AH Basic jsou pak produkty denní spotřeby za skvělé ceny.
    • Exkluzivně v Albertu najdou zákazníci produkty značky Česká chuť, která garantuje český původ, všechny výrobky této řady splňují definici české potraviny, kterou stanovuje Zákon o potravinách. Exkluzivní řada Nature’s Promise zahrnuje produkty, které vychází vstříc potřebám současných zákazníků i těch, kteří musí, či chtějí jíst bez lepku, laktózy nebo hledají veganské či bio výrobky. Novinkou v sortimentu vlastních značek je Albert Fresh Bistro. Jde nejen o ucelenou řadu výrobků, ale o celý unikátní koncept rychlého, ale zdravého stravování z kvalitních čerstvých surovin. V Albertu naleznou zákazníci také produkty americké módní značky Cherokee a kosmetiku Etos s více než stoletou tradicí.
    • Produkty privátních značek Albertu se umisťují na předních příčkách spotřebitelských testů. Například Albert Quality Majonéza, Albert Olivový olej či Albert Datle sušené bez pecky vyhrály testování časopisu dTest.
    • Albert chce zákazníkům přinášet vždy něco navíc, proto už v 90. letech, jako vůbec první maloobchodní řetězec, představil zajímavé věrnostní kampaně. Mezi ty nejoblíbenější patřily třeba Albertova zahrádka, která učila děti pěstovat různé rostliny, sběratelská akce o deskové hry od výrobce Hasbro či úspěšná kampaň Dětská knihovnička s oblíbenými pohádkovými knížkami od Albatrosu.

 

  • V obchodech Albert mohou zákazníci využít program 100% garance kvality, který se vztahuje na téměř celý sortiment potravin, kosmetiku, drogerii i například na krmivo pro zvířata.
  • Činnost obchodů Albert oceňují i odborníci. V roce 2019 získaly cenu Odpovědný zahraniční investor, kterou uděluje vláda za aktivitu v oblasti společenské odpovědnosti, zlepšování životního prostředí a podporu regionů a dobrovolnictví.
  • Prodejna Albert z olomouckého NC Olympia se stala vítězem prestižní soutěže Diamantová liga kvality 2019, která vybírá nejkvalitnější prodejny v České republice.