Fintech MALL Pay se plně integroval do platební brány ČSOB, jeho odloženku bude moci využít až tisíc e-shopů

Tisková zpráva, Praha, 4. února 2020 – MALL Pay, společný fintech retailové skupiny MALL Group a banky ČSOB, dokončil plnou integraci do platební brány ČSOB. Ta patří mezi dominantní hráče na českém online trhu a jen za loňský rok proběhlo přes její platební brány cca 36,8 milionů e-commerce transakcí v celkové hodnotě 32,4 miliard Kč. Možnost využívat při nákupu na internetu metodu odložené platby nově dostane až tisíc provozovatelů e-shopů. Pro ČSOB se jedná o první z kroků inovačního plánu, který má platební bránu připravit na užší propojování digitálního bankovnictví a e-commerce, pro MALL Pay to pak znamená výrazné rozšíření portfolia e-shopů, kde je možné pomocí jejich metody platit za zboží nebo služby.

Zvolené řešení plné integrace je unikátní v celém regionu a v rámci Evropy ho e-shopům zatím nabízí jen průkopník odložených plateb, švédský fintech Klarna. Aktivace takzvané odloženky v jednotlivých e-shopech neproběhne automaticky, provozovatelům bude v případě zájmu spuštěna na základě uzavření smlouvy s MALL Pay. Celý proces, který v minulých měsících prověřil pilotní test, zabere pouze jednotky dnů. Odpadají tak složité integrační a účetní procesy, které byly jednou z největších bariér při zavádění odložené platby. MALL Pay očekává, že do konce tohoto roku počet nově aktivovaných e-shopů přesáhne stovku a odloženku budou moci využívat stovky tisíc zákazníků.

“Majitelům e-shopů se přiblíží možnost využívat jednu z nejefektivnějších a nejrychleji rostoucích platebních možností současnosti. Odložená platba dokáže přinést velké množství nových zákazníků. Výrazným způsobem zvyšuje počet dokončených nákupů a snižuje náklady, její propojení přímo s platební bránou ČSOB pak minimalizuje potřebnou agendu, zjednodušuje integraci i samotný provoz,” uvádí Adam Kolesa, CEO MALL Pay

“Rozmanitost platebních metod je v současné době pro e-shopy naprosto klíčová. S rozšiřováním cílových skupin a příchodem nových zákazníků do online prostoru musíme hledat nové cesty, jak je kvalitně a rychle obsloužit. Sílu odložené platby v e-commerce navíc známe například ze severských trhů, a i z toho důvodu jsme se rozhodli, že její nasazení do platební brány ČSOB prostřednictvím MALL Pay se stane prioritou. Tím ale v ČSOB nekončíme. Na řadě jsou například srovnávače, které budou nabízet klientům na platební bráně další atraktivní služby,“ říká Michaela Lhotková, ředitelka pro inovace a platební řešení v ČSOB

MALL Pay v letošním roce čeká celá řada dalších zásadních novinek. Kromě dokončení integrace nyní finalizuje proces získání licence platební instituce, která jí umožní nabízet vlastní platební karty a prémiové účty. V kombinaci s větším množstvím zapojených e-shopů se chce stát nejvýznamnějším českým fintechem zaměřeným na mainsteamového zákazníka.

O MALL Pay

MALL Pay (MallPay s.r.o.) je společný e-commerce fintech skupiny MALL Group (MALL Group a. s.) a ČSOB (Československá obchodní banka, a. s.), který umožňuje bezplatně odložit splatnost nákupů na e-shopech. Umožňuje zcela oddělit výběr platební metody od samotného nákupu a za zboží zaplatit teprve ve chvíli, kdy se zákazník rozhodne, že si ho ponechá. Takzvaná “odloženka” bývá považována za nejrychleji rostoucí platební metodu současnosti, a to především kvůli oboustranné výhodnosti pro zákazníka i e-shop jako takový. Ten, na rozdíl třeba od dobírky nebo placení zboží při převzetí, totiž dostává své peníze takřka okamžitě.