VYZVEDNISI.CZ: Bezplatný objednávkový portál má pomoci přežít gastropodnikům a maloobchodům. Objednávky už běží

Praha 31. března 2020 – Společnost Dotykačka před pár dny spustila nový objednávkový portál Vyzvednisi.cz. Chce jím pomoci podnikatelům z oboru gastro a maloobchodu překonat současný výpadek způsobený koronavirovou situací. Nástroj je navržen tak, aby o sobě podniky ze všech koutů republiky mohly dát vědět lidem z nejbližšího okolí. Ti si pak přímo přes portál jednoduše objednají a v domluvený čas si zboží vyzvednou nebo nechají přivézt. Služba je zcela zdarma a může ji využít kdokoli, bez ohledu na to, zda je či není klientem Dotykačky.

„Když jsme před dvěma týdny pozorovali, jak v důsledku karanténních opatření postupně zavřelo osm z deseti restaurací, zamýšleli jsme se, jestli by se s tím nedalo něco udělat. Zejména malé mimoměstské podniky, které nevlastní e-shop a nemají možnost rozvážky, se ocitají v existenčních problémech. Minimálně některé by přitom mohly fungovat aspoň v omezeném režimu. Stačí, aby se lidé dozvěděli, že nabízejí něco „s sebou“. Takhle se zrodila myšlenka na Vyzvednisi.cz,“ přibližuje Petr Menclík, ředitel společnosti Dotykačka, který plní funkci vrchního velitele i u tohoto projektu.

Ověřeno v praxi: objednávky fungují

Služba napřímo propojuje podniky se zákazníky v jejich bezprostředním okolí. Reaguje tak na situaci, kdy lidé prakticky nevycházejí a mnohdy nemají tušení, že kousek od nich někdo něco nabízí. Vyzvednisi.cz to chce změnit. Na rozdíl od existujících objednávkových systémů cílí skutečně na celou republiku, včetně odlehlejších oblastí, kde často nefungují služby etablované ve velkoměstech. 

„Věřím, že Vyzvednisi.cz může pomoci především v malých městech a na venkově, kde jsou lidé během karantény mnohem více odstřiženi od světa. Chceme jim poskytnout jednoduchý nástroj, kde na první pohled v přehledné mapě jejich okolí okamžitě uvidí, kam si mohou přijít něco vyzvednout,“ vysvětluje Petr Menclík. 

Podniky, které se zaregistrovaly mezi prvními, už potvrzují, že to funguje: „První den jsme si nainstalovali aplikaci a vyzkoušeli si testovací nákup. Druhý den ráno jsme odkaz nasdíleli na Facebook a od té doby v podstatě přijímáme objednávky jen přes Vyzvednisi. Dost nám pomáhá, že z kuchyně nemusíme odbíhat k telefonu,” uvádí Lukáš Rumplík, majitel a kuchař restaurace Grill Boom Burger v Rožnově pod Radhoštěm.

Bezplatná registrace za pár minut

Vzhledem k tomu, že cílovou skupinou projektu Vyzvednisi.cz jsou často lidé, co si příliš nerozumí s technologiemi, bylo hlavním cílem programátorů udělat vše uživatelsky co nejjednodušší. Registrace tak nevyžaduje žádná razítka, doklady a jiné schvalování. Vše se dá zvládnout během několika minut a bezplatně. Stačí uvést název provozovny, adresu a nabídku. Je přitom jedno, zda podnik nabízí jídlo nebo jakékoli jiné zboží. 

Částky, které si podnikatelé za své zboží stanoví, jdou v celé výši do jejich pokladen. Z ničeho se neodvádí žádná provize ani žádné jiné poplatky. Bezplatná je i aplikace, kterou podnikatelé využijí k monitorování objednávek. Lze ji stáhnout z Google Play, zatím pouze do mobilů na platformě Android. 

Ti, kdo ve svých provozovnách používají pokladny Dotykačka, mají účet ve Vyzvednisi.cz automaticky provázaný s pokladním systémem. K jakékoli nové objednávce se jim tak v pokladně rovnou otevře nový účet, ke kterému snadno vytisknou účtenku. „Objednávkový systém je ale zcela otevřený. Lze ho využívat bez ohledu na to, jaká je v podniku pokladna,“ upřesňuje ředitel Dotykačky.

Naprogramováno za dva týdny

Projekt vznikl zcela improvizovaně během uplynulých dvou týdnů, kdy se zavřely školy i většina firem. „V době, kdy vláda začala uvažovat o odsunutí EET a všichni začali pracovat z domova, vzali naši vývojáři tento projekt jako možnost udělat v karanténě něco užitečného. Pro tu myšlenku se doslova nadchli a za velmi punkových podmínek programovali dnem i nocí. Registrace prvních podniků jsme spustili v polovině minulého týdne,“ uvádí Petr Menclík.

Do pondělí se na stránky zaregistrovalo několik stovek podniků z celé republiky. Vedle gastroslužeb je objednávková platforma určena i maloobchodům, které mohou své zboží zákazníkům jednoduše předat. „Registrovat se může úplně kdokoli. Restaurace, obchůdek s knihami nebo smíšeným zbožím, ale třeba i někdo, kdo doma ušil roušky nebo uvařil pár porcí jídla navíc a chce je poslat dál. Zákazník si jednoduše přímo na webu Vyzvednisi.cz objedná danou věc a rezervuje si konkrétní čas, kdy si ji přijde vyzvednout,“ uzavírá Menclík. 

Dotykačka je poskytovatelem řešení a služeb v oblasti pokladních systémů pro malé a střední podnikatele v segmentu Horeca, obchodu a služeb. Společnost vznikla v roce 2015 a z dynamicky se rozvíjejícího start-upu je v současnosti jedním z evropských lídrů na trhu moderních pokladních systémů. Úspěšné pokladní řešení vyvinuté na platformě Android poskytuje živnostníkům, malým a středně velkým firmám spolehlivý nástroj pro zefektivnění jejich podnikání. Skupina Dotykačka s.r.o., do které kromě Dotykačky patří také Smart Software s EET pokladnou Markeeta zaměstnává 130 lidí ve třech zemích a obsluhuje dohromady s mateřskou společností Solitea více než 24 000 platících uživatelů. Celosvětově si aplikaci Dotykačka stáhlo na svá zařízení přes 75 000 uživatelů. Společnost má nyní obchodní zastoupení v České republice, Polsku a Německu. Už v roce 2016 se firma zařadila mezi Českých 100 Nejlepších. Dotykačka poskytuje v zahraničí svoje služby také pod značkou Dotypos. Více informací viz www.dotykacka.cz.