Internet během karantény dramaticky posílil. Lidé se tam naučili trávit o 50 % více času

Praha, 30. dubna 2020 – Březnová návštěvnost internetu vykazuje značné navýšení ve všech metrikách, ať už ve srovnání s únorem nebo stejným obdobím loňského roku. Na stránkách médií zapojených do projektu NetMonitor (téměř 90 % českého internetu) vzrostl čas na uživatele meziměsíčně o 50 %, meziročně o 30 %. Počet návštěv stránek dosáhl 43% meziměsíčního, resp. stejně vysokého meziročního růstu. Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR), které projekt NetMonitor provozuje, upozorňuje na jedinečnou příležitost oslovit zákazníky, kteří v online prostředí tráví mnohem více času než obvykle. 

Podle aktuálních dat o návštěvnosti internetových stránek zapojených do projektu NetMonitor v březnu vzrostl počet pageviews (počet zhlédnutých stránek) meziměsíčně o 26 % (meziročně o 14 %). Počet přehrání videa vzrostl meziměsíčně o 55 % (meziročně o 23 %) a počet návštěv dosáhl meziměsíčního nárůstu o 43 % (meziročního taktéž o 43 %). Nejvýraznější je ale nárůst v čase stráveném na internetu, a to ať v celkovém, který je ve srovnání s únorem o 47 % vyšší (meziročně o 32 %) nebo v čase na uživatele, který se zvýšil meziměsíčně o 50 % (meziročně o 30 %). Průměrně trávili v březnu uživatelé na internetu 24 hodin a 35 minut za měsíc. To všechno jsou pro inzerenty dobré zprávy. Takovou zákaznickou pozornost a čas, jakou mají online média nyní, je na místě využít,“ upozorňuje Michal Hanák, předseda výkonné rady SPIR. “Internet navíc není kulisové médium. Proto kvalita pozornosti uživatelů je tu tradičně vysoká. A nabízí dobré možnosti měření efektivity reklamy,” dodává Michal Hanák.