Stomiliontý kus z distribučního centra Lidlu v Plzni

Z distribučního centra Lidl v Plzni odešel 100 000 000. výrobek adresovaný zákazníkům, kteří zboží nakupují na e-shopech s logem Lidlu. Stalo se tak ve čtvrtek 23. dubna a po 3,5letém provozu. Plzeňské centrum je přitom největším skladem pro e-commerce Lidlu vůbec a zboží se odtud odesílá kromě České republiky také do Německa, Holandska a Belgie. Díky tomu poskytuje práci 1 200 kmenovým zaměstnancům a až 700 brigádníkům.

Nejvíce zásilek směřuje k německým sousedům, přibližně třetina objednávek pochází od českých zákazníků. Ti začali on-line nakupovat v září roku 2017, tedy necelý rok po spuštění distribučního centra.  „Z České republiky rovněž pochází rekordní nákup co do počtu kusů. Objednávka čítala 62 dětských her,“ říká mluvčí společnosti Lidl Zuzana Holá.

Čeští zákazníci si zboží vybírají na lidl-shop.cz, který přináší stejně jako kamenné prodejny každý týden nové tematicky zaměřené zboží oblíbených a osvědčených vlastních značek. Takřka 90 % sortimentu tvoří oblečení, obuv, sportovní potřeby, vybavení pro domácnost, zahradu a dílnu. Kromě pravidelných akcí nabízí i stálý sortiment, který obsahuje zboží ze starších nabídek, bestsellery a nadčasové zboží. Nechybí ani exkluzivní výrobky a značky, které zákazníci v kamenných prodejnách nenajdou. Mezi nejoblíbenější zboží se u českých zákazníků dlouhodobě řadí dětská kuchyňka a padlleboard. 

„Během dvouapůlletého provozu lidl-shop.cz jsme zaznamenali výrazný přesun od dobírky směrem ke komfortnější platbě kartou,“ zmiňuje Holá. I pro e-shop přitom platí stejně jako v případě kamenných prodejen možnost vrácení nepoužitého zboží až do 90 dnů od nákupu. Vrácení je přitom zcela bezplatné.

Jako populární a vyhledávaná služba se lidl-shop.cz ukázal také v období koronavirové epidemie. „Březnové a dubnové prodeje se rovnaly těm předvánočním. Velká poptávka byla po veškerém sortimentu. Rekordní byla zejména u šicích strojů, jejichž prodeje se zvýšily o 800 %. Žádané byly rovněž domácí pekárny, bezdotykové teploměry, později i domácí oblečení vhodné na home office,“ přibližuje Holá. 

Distribuční centrum Lidlu v Plzni – Borských Polích zahájilo provoz na podzim roku 2016. Na 44 000 m2 je tu skladováno více než 19 000 druhů artiklů, které naskladňuje a pro zákazníky chystá celkem 1 200 zaměstnanců a 700 brigádníků. 

O společnosti Lidl

Společnost Lidl vstoupila na český trh v červnu 2003, kdy otevřela prvních 14 prodejen. V současnosti provozuje síť 256 prodejen, které jsou zásobovány 4 logistickými centry. Filozofie prodeje společnosti Lidl je založena na privátních značkách, které tvoří více než 80 % veškerého sortimentu. Kromě nejvyšší kvality za nejlepší cenu oceňují zákazníci prodejen Lidl také pravidelné, tematické týdny s nabídkou potravin a spotřebního zboží, které není součástí stálého sortimentu. Spotřební zboží Lidl nabízí také ve svém internetovém obchodě lidl-shop.cz. Společnost Lidl se snaží být ve všech oblastech podnikání maximálně odpovědná vůči svému okolí. V rámci společenské odpovědnosti se Lidl dlouhodobě zaměřuje na podporu dětí, pro něž realizuje různé projekty, například sbírku Srdce dětem či výstavbu Rákosníčkových hřišť. 

Více informací naleznete na: 

www.lidl.cz

www.twitter.com/lidlcz

www.facebook.com/lidlcesko

www.instagram.com/lidlcz

www.youtube.com/user/LIDLCeskaRepublika