I přesto, že je v Česku na sociálních sítích už 5,7 milionů lidí, firmy správu profilů na sociálních sítích stále podceňují. Mnohdy není jasné, jak se o sociální sítě starat, kdo se o ně má starat, o kolik si má říct peněz, kolik času na to má mít vyhrazeno apod. V oboru sociálních sítí v Česku, který je sám o sobě velmi mladý, neexistovala přesná data a informace. Rozhodly jsme se na tyto otázky najít odpověď přímo u zdroje. Během vzniku knihy Jak na sítě proběhl průzkum mezi správci sociálních sítí formou konverzace v Messengeru. Dotazujícím byl vtipný a pohotový chatbot Pepa realizovaný ve spolupráci s agenturou Feedyou.
V průzkumu bylo mimo jiné zjištěno, že:
– Pouze 21 % správců má delší praxi v oboru než 5 let
– Pouze polovina správců řídí sítě strategicky a podle obsahového plánu.
– Téměř 70 % profesionálů, kteří se o profily starají, se jim nemůže věnovat naplno, protože se v rámci své pozice starají ještě o další oblasti, nejčastěji PR, obchod nebo IT
– Polovina správců jsou zaměstnanci agentur či freelanceři (tedy externisté)
– 20 % správců tráví na sítích víc než 6 hodin denně.
– 57 % správců je zvyklých pracovat mimo pracovní dobu.
– průměrný plat správců sociálních sítí je 33 700 Kč čistého
Podrobné informace v článku Jak se spravují sociální sítě v Česku.