Plastové zástěny i automatická kontrola, zda má řidič roušku. Uber zavádí opatření pro bezpečnou jízdu

  • Uber bude nyní vyžadovat, aby všichni jezdci, řidiči a kurýři před cestou potvrdili, že na sobě mají roušku
  • Novými bezpečnostními opatřeními v České republice jsou i plastové zástěny ve vozidle, které řidiči získají zdarma, bezpečnostní pokyny ve vozech, osobní ochranné prostředky pro řidiče i odškrtávací kontrolní seznamy v aplikaci pro řidiče i pasažéry

14. května 2020, Praha – Zatímco vlády začínají rozvolňovat opatření spojená s bojem proti nákaze COVID-19, Uber představuje komplexní sadu bezpečnostních opatření s cílem chránit zdraví každého, kdo používá jeho aplikaci. Od příštího týdne budou všem cestujícím, řidičům i kurýrům Uberu v Česku zobrazovány bezpečnostní informace a bude možné si v seznamu odškrtat, zda byla dodržena všechna potřebná bezpečnostní opatření. Řidiči budou zároveň vyzváni, aby si pořídili selfie a aplikace automaticky ověří, že na sobě mají ústní roušku.

V rámci nových bezpečnostních opatření nebude umožněno přihlášení žádnému řidiči, který neprokáže, že sebe i okolí chrání ústenkou či jinou adekvátní ochrannou pomůckou. Řidiči budou muset rovněž potvrdit, že přijali i další dodatečná bezpečnostní opatření, jako je pravidelné dezinfikování automobilu či poskytnutí dezinfekčních prostředků pasažérům. Společnost Uber bude navíc během příštích týdnů zdarma vybavovat řidiče plastovými přepážkami ve vozidle a rovněž jim bude bezplatně poskytovat dezinfekční prostředky.

Pasažérům Uberu aplikace ještě před jízdou připomene, jakými bezpečnostními pokyny by se měli v zájmu svého zdraví řídit. Budou zároveň požádáni, aby potvrdili, že podnikli několik klíčových bezpečnostních opatření doporučených oficiálními orgány veřejného zdraví, jako je mytí rukou před nastoupením do automobilu, sezení výhradně na zadním sedadle či otevírání oken pro ventilaci.

„Poslední měsíce jsme na lidi naléhali, aby zůstávali doma a chránili tak sebe i řidiče, kteří lidem nadále umožňovali podnikat nebytné cesty Nyní, když se města znovu otevírají a lidé se začínají znovu pohybovat, přijímáme bezprecedentní opatření, která mají za cíl každému pomoci, aby zůstal v bezpečí a zdráv, pokaždé, když používá Uber,” komentuje CEO společnosti Uber, Dara Khosrowshahi.

Tato nová bezpečnostní opatření budou zavedena v pondělí 18. května a zůstanou v platnosti do konce června, kdy budou přezkoumána na základě nejnovějších oficiálních zdravotních pokynů.

V České republice byla k zajištění maximální bezpečnosti uživatelů Uberu přijata následující opatření:

  • Ochranné štíty pro vozidla: Uber ve spolupráci s lokálním partnerem intenzivně pracuje na tom, aby nejaktivnější řidiče v České republice v následujících několika týdnech bezplatně vybavil plastovými štíty dělícími prostor mezi řidičem a pasažéry. Tyto přepážky uvnitř vozu pomohou řidičům a cestujícím udržovat po celou cestu bezpečnou vzdálenost.
  • Bezpečnostní karty COVID: Bezpečnostní karty budou viditelně instalovány ve vozidlech řidičů, aby všem uživatelům připomínaly důležité bezpečnostní pokyny
  • Dezinfekce: Řidiči od Uberu v uplynulých týdnech dostávali finanční kompenzace za pořízené dezinfekční pomůcky. V příštích týdnech Uber řidičům na platformě bezplatně rozdá dalších více 2 700 dezinfekčních prostředků.
  • Odškrtávací seznam pro řidiče: Řidiči budou vyzváni, aby bod po bodu potvrdili dodržování bezpečnostní zásad, a budou muset úspěšně projít skrze automatickou kontrolu toho, zda na sobě mají roušku.
  • Odškrtávací seznam pro cestující: Jezdci budou vyzváni, aby potvrdili, že podnikli několik klíčových bezpečnostních kroků doporučených oficiálními orgány veřejného zdraví, jako je mytí rukou před nastoupením do automobilu nebo sezení na zadním sedadle a otevírání oken pro ventilaci.
  • Storno jízdy z bezpečnostních důvodů zdarma: Pokud cestující nemá zakrytý obličej, řidiči mohou zcela bez postihu zrušit jízdu. Bezplatně stornovat jízdu mohou i sami pasažéři. Tato zrušení musí souviset s obavami o vlastní bezpečnost. Zásady společnosti Uber zakazují jakoukoli diskriminaci kohokoli na základě jeho rasy nebo předpokládané příslušnosti k národnostnímu etniku
  • Nový systém zpětné vazby s ohledem na zdraví a hygienu: V aplikaci Uber přibudou nové možnosti zpětné vazby, přičemž zahrnuta bude například stížnost na případ, kdy jezdec či řidič nenosí ochrannou roušku. Každý, kdo bude opakovaně nahlášen za porušení nových bezpečnostních zásad, riskuje ztrátu přístupu k aplikacím Uberu.
  • Edukační materiály zaměřené na oblast zdraví: Ve spolupráci se Světovou zdravotnickou organizací a na základě nejnovějších poznatků autorit na poli zdravotnictví byly sestaveny bezpečnostní tipy a doporučení zaměřená konkrétně na situace spojené s využíváním služeb pro osobní přepravu či rozvážku jídla. Tyto materiály budou využívány k edukaci jezdců, řidičů, kurýrů i restaurací, u nichž bude zaznamenáno rizikové chování.
  • Finanční podpora: Každý řidič či kurýr, kterému byla diagnostikována nemoc COVID-19 nebo mu byla nařízena karanténa, dostane od Uberu kompenzaci na dobu až 14 dnů, po kterou bude jeho účet pozastaven. 

Od začátku pandemie Uber neustále pracuje na tom, aby všem na platformě Uber zajistil bezpečnost. Součástí těchto aktivit je pravidelné publikování nejnovějších informací spojených s pandemií COVID-19 v aplikacích Uberu, zavedení bezkontaktního doručování v rámci Uber Eats a poskytování 14denní finanční podpory aktivním řidičům a kurýrům s diagnózou COVID-19, nebo těm, kteří se museli izolovat. Tato podpora jde nad rámec běžného bezplatného pojištění AXA pro nezávislé řidiče a kurýry v Evropě, jehož součástí je krytí pracovní neschopnosti.

Uber rovněž globálně investuje 50 milionů dolarů (více než 1,2 miliardy korun), aby pomohl řidičům a kurýrům získat přístup k ochranným pomůckám a čistícím i dezinfekčním potřebám, které potřebují k bezpečné práci na platformě Uber. V rámci této pomoci bude nakoupeno a distribuováno více než 7 milionů roušek a více než 350 000 hygienických a čistících potřeb pro řidiče a kurýry v celé Evropě.

 Vedle výše popsaných opatření a investic uzavírá Uber také partnerství se společností Unilever, se kterou bude řidičům a kurýrům ve Velké Británii poskytovat balíčky hygienických potřeb, jejichž distribuce bude brzy rozšířena do dalších zemí Evropy, Středního východu a Afriky. Obsahem balíčku bude mimo jiné antibakteriální víceúčelový sprej Cif (Jif) a ruční dezinfekční gel na bázi alkoholu Lifebuoy.

Pro více informací navštivte: https://www.uber.com/newsroom/your-second-first-trip/

___

O společnosti Uber

Posláním Uberu je vytvářet příležitosti prostřednictvím pohybu. Začali jsme v roce 2010, a to řešením jednoduchého problému: jak se spolehlivě a bezpečně svézt jediným dotykem tlačítka? O více než 10 miliard jízd později vytváříme produkty, s nimiž se lidé dostanou vždy tam, kam chtějí. Uber je platforma, která mění způsob, jakým se lidé, jídlo i předměty pohybují městy, a otevírá tak pro svět nové možnosti. Více informací o společnosti naleznete na www.uber.com.