Vodafone nebude účtovat poplatek za vrácení nespotřebovaného kreditu u předplacené karty

12. června 2020  – Zákazníkovi, který při přechodu k jinému operátorovi požádá o vrácení nespotřebovaného kreditu z předplacené karty, vrátí nyní Vodafone tento kredit bez poplatku. Poplatek za vrácení kreditu zavedla letošní novela telekomunikačního zákona. Z nejnovější analýzy Vodafonu například vyplývá, že více než polovina zákazníků měla při převodu čísla zůstatek kreditu menší než 2 koruny. Za měsíce duben a květen přišlo do Vodafonu 17 žádostí o vrácení kreditu.

Novela telekomunikačního zákona od letošního dubna zavedla poplatek za vrácení nespotřebovaného kreditu těm zákazníkům, kteří si o to při přechodu k jinému poskytovateli požádají. Vrácení kreditu s sebou přináší náklady například na administraci, výplatu peněz nebo identifikaci zákazníka, která je nutná jako prevence praní špinavých peněz. Bez této identifikace by bylo možné z anonymního prostředí převádět na konkrétní osoby s pomocí SIM karet značné částky. 

Společnost Vodafone se ale rozhodla, že na základě vyhodnocení aktuální situace poplatek za vracení kreditu účtovat nebude. 

„Určitě si dokážeme představit jednoduchý proces vrácení kreditu na jedno kliknutí, pokud by předplacené karty nebyly anonymní,“ říká Richard Stonavský, viceprezident pro regulaci a vnější vztahy společnosti Vodafone Czech Republic.

O Vodafone Czech Republic

Vodafone Czech Republic je od roku 2005 součástí jedné z největších telekomunikačních skupin na světě Vodafone Group. V České republice poskytuje služby více než 3,9 milionu zákazníků. Od roku 2007 přináší komplexní telekomunikační služby pro firemní zákazníky prostřednictvím řešení Vodafone OneNet a nyní provozuje přes 1,5 milionu firemních SIM karet. Po integraci UPC Česká republika v červenci 2019 se Vodafone rozrostl o 1,5 milionu domácností připojených k síti nové generace, která poskytuje více než půl milionu zákazníků služby vysokorychlostního pevného internetu, půl milionu zákazníků kabelovou televizi a dvě stě tisícům uživatelů pevné telefonní služby. Vodafone už několikrát dostal ocenění Best in Test za kvalitu hlasových služeb a datových přenosů na základě testů provedených společností umlaut (dříve P3). Aktuálně pokrývá jeho mobilní síť LTE 99 % populace ČR. Zároveň Vodafone nabízí pevné připojení k internetu, a to 99 % českých domácností. Kromě toho na podzim 2017 pokryl Českou republiku speciální sítí úzkopásmového internetu věcí NB-IoT a v prosinci téhož roku spustil komerční provoz. Vodafone se řídí dlouhodobou strategií udržitelného podnikání, hlásí se ke globálním Cílům udržitelného rozvoje (SDGs) a prostřednictvím technologií mění budoucnost k lepšímu. Vodafone chce dál přispívat k digitální společnosti, která bude pestrá a otevřená všem bez rozdílu věku nebo pohlaví, a zavázal se do roku 2025 zlepšit život miliardě lidí. Zaměstnanci firmy věnují ročně dobrovolnickým aktivitám více než 7500 hodin prostřednictvím Nadace Vodafone. Ta se za 14 let od svého založení dostala mezi nejdůležitější podporovatele a investory do technologických sociálních inovací, které zlepšují život společnosti a znevýhodněných skupin. Vodafone přispívá i k ochraně životního prostředí – do pěti let chce snížit environmentální dopad svého podnikání na polovinu.  Více informací na www.vodafone.cz.