Finanční motivace zafungovala. Lidé opět začínají obědvat v restauracích, a dokonce v nich utrácejí více

Praha, 18. června 2020 – Největší výzvou po znovuotevření restaurací je, aby se do nich lidé nebáli chodit. Sodexo Benefity proto držitelům svých stravenkových karet slíbilo 10 Kč zpět na účet za každý oběd v restauraci. Do akce se zapojilo přes 19 000 lidí, kteří podpořili více než 3 500 restaurací. 

Finanční motivace strávníků trvala po dobu dvou týdnů od znovuotevření restaurací. Stála na jednoduché myšlence: „Stravenky umožňují zaměstnancům kvalitní stravování. Když chodí na oběd do restaurace, dělají něco pro sebe a zároveň podporují gastronomický sektor. Dobré skutky se vyplatí, a proto jsme držitelům našich stravenkových karet poslali zpět na Sodexo účet malou odměnu,“ vysvětlil Daniel Čapek, generální ředitel Sodexo Benefity.

Chuť poobědvat a zároveň podpořit gastrosektor projevilo 19 065 uživatelů, kteří se registrovali do elektronického účtu Gastro Pass Card. Dohromady navštívili přes 3 500 různých restaurací po celé České republice a zanechali v nich 8 milionů korun. 

V průměru navštívili za uvedených 14 dní restauraci 3,6x, zatímco v období před uzavřením restaurací to bylo 3,8x. „Podle našich statistik se zdá, že se situace vrací do normálu, ale je potřeba tomu pomoci. Zatímco útrata u registrovaných uživatelů tvoří již 95 % hodnot z období před koronavirem, u skupiny, která se do kampaně nezapojila, je to jen 65 %. Proto zvažujeme, že v podobných akcích budeme pokračovat,“ říká Daniel Čapek. 

Lidí do restaurací chodí stále ještě o něco méně, ale za to v nich utrácejí o něco více. Ještě na začátku roku se průměrná cena oběda pohybovala něco přes 120 Kč. Během akce „Jdeme jíst!“ se zvedla na 170 Kč. Důvodů se nabízí hned několik. „Za vyššími útratami za oběd může být snaha lidí pomoc restauracím, nebo také vyšší ceny jídel způsobené rostoucími cenami vstupních surovin, případně snaha utratit příspěvky na oběd, které se nastřádaly v době, kdy restaurace byly zavřené,“ vysvětluje Daniel Čapek. 

Kampaň také pomohla do restaurací přivést přes tisícovku nových uživatelů, kteří předtím do restaurací vůbec nechodili.

3 způsoby, jak Sodexo Benefity podpořilo gastrosektor

Jdeme jíst!

Motivační program „Jdeme jíst!“ se spustil s úplným otevřením restaurací 25. května a skončil 7. června. Určený byl zaměstnancům, kteří dostávají stravenky elektronicky na Gastro Pass CARD. Stačilo, aby potvrdili zájem o akci ve svém elektronickém účtu a v průběhu uvedených 14 dní zaplatili stravenkovou kartou v restauraci jídlo za více než 80 Kč. Po skončení akce dostali na svou kartu zpátky 10 Kč za každý den, kdy jedli v restauraci. Sodexo Benefity tak do podpory uživatelů investovalo půl milionu korun.

Marketingová podpora výdejových okének a rozvozů

Téměř pětina (18 %) uživatelů Gastro Pass Card zůstala po dobu, kdy byly restaurace uzavřené, svým podnikům věrná. Aktivně využívali výdejní okénka nebo rozvozy jídel, což byly jedny z mála způsobů, jak si restaurace mohly zajistit alespoň nějaký příjem. Aby se o nich zákazníci dozvěděli, přidalo Sodexo Benefity do své mapy na webové stránce mujpass.cz filtr, který takové provozovny v konkrétní lokalitě umí vyhledat. Celkem jich bylo přes 900. Velká část z nich už byla koncem dubna na polovině toho, kolik u nich uživatelé stravenkových karet utratili před vypuknutím pandemie. Některé restaurace dokonce připravily speciální nabídky, které lákaly na polévku nebo dezert k hlavnímu jídlu zdarma, nebo množstevní slevy. Úspěch byl výrazný. Platby stravenkovými kartami dosáhly u některých těchto podniků 90 % toho, co před koronavirem. 

Program finanční pomoci stojí na principu záloh

Sodexo Benefity vytvořilo program finanční pomoci restauracím, který je naplánován na půl roku a rozdělí se v něm až 150 milionů korun. „Restaurace jsou pro nás klíčovými partnery. Potřebují okamžitou pomoc právě teď, v začátcích, kdy mají největší finanční problémy. Navrhli jsme proto program finanční pomoci, který funguje jako půjčka formou zálohy,“ vysvětluje Daniel Čapek. Restaurace mohou získat zálohu až do výše 80 % toho, co v posledních měsících před zavřením provozu průměrně proplácela ve stravenkách. Tato služba je bezúročná a bude se vyrovnávat každý měsíc dle proplacených stravenek. 

Sodexo Benefity je v současnosti největší poskytovatel stravenek a stravenkových karet v České republice s nejširší sítí provozoven. „Za letošní fiskální rok nebudeme odvádět žádné dividendy do zahraničí, a naopak tyto finance budeme investovat do nových projektů v ČR, včetně pomoci restauracím,“ říká Daniel Čapek. 

Sodexo v České republice 

Od roku 1992, kdy Sodexo vstoupilo na český trh, poskytuje všech 2 000 zaměstnanců skupiny v ČR služby, které zlepšují kvalitu každodenního života. Sodexo nabízí firmám i institucím služby v oblastech zaměstnaneckých benefitů, motivačních programů a řešení pro veřejnou správu, ať už prostřednictvím elektronických karet a poukázek na stravování a volný čas, dárkových poukázek nebo systému na správu benefitů Cafeteria. Dále pak i služby v oblasti komplexních řešení služeb na míru u klienta (firemní restaurace a širokou škálu služeb facility managementu – správy budov, údržby mechanických zařízení a elektro, revizí, projekt managementu, úklidu a administrativních služeb).