Doručování balíků přímo domů u Čechů stále vede, využívají ho tři čtvrtiny lidí

Doručování balíků prostřednictvím kurýrů až domů je mezi Čechy dlouhodobě populární. Podle průzkumu společnosti GLS realizovaného agenturou Ipsos na vzorku 1050 respondentů využívá tuto variantu 74 % lidí. Během posledních pěti let si lidé postupně oblíbili také jiné metody doručování a dle situace využívají, např. vyzvednutí zboží přímo v kamenné výdejně e-shopu (37 %) nebo ve výdejních místech přepravců (32 %), které nahrazují dříve oblíbené doručení do práce. Hlavním důvodem je časová nezávislost na kurýrech.

Nejvíc si Češi nechávají doručovat balíky přímo domů

Výsledky průzkumu ukazují, že 74 % respondentů využívá doručování balíků na vybranou adresu, tedy až domů. V malých obcích do 1 000 obyvatel se jedná dokonce o čtyři dotazované z pěti (81 % lidí). Oblibu ztrácí doručování do práce, kterého využívá o čtvrtinu méně lidí než před 5 lety (23%). Češi se totiž naučili využívat doručení do kamenných výdejen e-shopů nebo do výdejních míst jednotlivých přepravců. 

ParcelShopy jsou skvělým doplňkem pružných doručovacích služeb. Kdykoliv v průběhu doručení se můžete rozhodnout a nechat si balík uložit na libovolném ParcelShopu, nebo si jej zvolit již při objednání zboží přímo v nákupním košíku. Jsou rovněž místem, ze kterého lze snadno a efektivně posílat soukromé balíky nebo vyřešit vratky zboží e-shopům.,“ vysvětluje Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika a dodává: „GLS ParcelShopy jsou rozmístěny tak, aby pokrývaly všechna sídla nad 5000 obyvatel a byly v rozumné dojezdové vzdálenosti napříč celým Českem.“ K hlavním důvodům, proč lidé preferují výdejní místa, patří časová nezávislost na kurýrovi (43 %), ušetření na přepravném (33 %) a větší pohodlí (15 %). 

ParcelShopy zná čtyřikrát více lidí než v roce 2016

Podle průzkumu znalo v roce 2016 pojem ParcelShop pouze 10 % dotázaných, dnes je to již více než polovina (52 %). Vůbec poprvé tak převážil počet těch, kteří tento pojem znají, nad těmi, kterým nic neříká. „Velice nás těší, že se GLS ParcelShopy dostávají do povědomí veřejnosti, byť jsme z počátku měli z tohoto anglicismu obavy. Hlavním důvodem je jejich rychle se zvyšující počet, kterým reagujeme na neustálé navyšování objemu přepravovaných balíků a zvyšující se oblibu výdejních míst mezi Čechy. Ještě loni jsme provozovali okolo 350 ParcelShopů, letos jich je přes 500 a rychle přibývají další,“ uvádí Pavel Včela. 

GLS v České republice a skupina GLS

GLS Czech Republic s.r.o. je dceřinou společností General Logistics Systems B.V. (s centrálou v Amsterdamu). GLS zajišťuje spolehlivé, vysoce kvalitní služby přepravy balíků pro více než 270 000 zákazníků doplněné logistickými a expresními službami. „Lídr kvality v balíkové přepravě”, to je hlavní motto GLS. Prostřednictvím vlastních a partnerských společností skupina GLS provozuje síť pokrývající 45 zemí. Díky propracované pozemní síti je GLS jedním z předních poskytovatelů balíkové přepravy v Evropě. GLS působí také v Kanadě a na západním pobřeží USA. GLS má k dispozici více než 70 centrálních a regionálních třídicích středisek a více než 1 400 dep. GLS čítá na 19 000 zaměstnanců, na silnicích 30 000 doručovacích vozidel a více než 3 500 dálkových nákladních vozidel v barvách GLS. Ve finančním roce 2018/19 GLS dosáhla obratu 3,3 miliardy eur a přepravila 634 milionů balíků.