Uber spouští bezpečnější variantu UberX s garancí plastové zástěny

23. června 2020, Praha – Společnost Uber reaguje na aktuální potřeby zákazníků spojené s návratem k běžnému pracovnímu tempu a představuje novou službu „UberX s bariérou”. Novinka zákazníkům Uberu zaručuje, že auto, které pro ně přijede, bude vybaveno plastovou zástěnou oddělující prostor řidiče a prostor pro posádku. Pasažéři tak budou mít jistotu, že jsou na cestě v maximálním bezpečí, a nehrozí jim žádné zdravotní riziko. Cena za svezení v kategorii s garancí plastové zástěny je totožná s cenou nejdostupnějšího tarifu UberX.

Uber dělá vše pro to, aby z této nové služby mohl profitovat co nejširší okruh zákazníků. Firma proto spolupracuje s lokálním pražským partnerem a pracuje na tom, aby ochranným štítem bezplatně vybavila maximum pražských řidičů. Aktuálně již s plastovou zástěnou jezdí většina řidičů Uberu v Praze a doba čekání na vůz se štítem je tedy srovnatelná s čekacími časy u klasické služby UberX.

Jak „UberX s bariérou” funguje:

  1. Otevřete si aplikaci Uber 
  2. Nastavíte si svou destinaci
  3. Z nabídky dostupných přepravních služeb si namísto výchozí UberX vyberete variantu „UberX s bariérou” a odešlete požadavek

Spuštění této nové služby je součástí aktivit Uberu s cílem zajistit maximální ochranu jak pro pasažéry Uberu, tak i pro všechny řidiče. V rámci svých bezpečnostních opatření Uber již od května neumožňuje přihlášení žádnému řidiči, který neprokáže, že sebe i okolí chrání ústenkou či jinou adekvátní ochrannou pomůckou. Řidiči musí rovněž potvrdit, že přijali i další dodatečná bezpečnostní opatření, jako je pravidelné dezinfikování automobilu či poskytnutí dezinfekčních prostředků pasažérům.

Pasažérům Uberu aplikace ještě před jízdou připomíná, jakými bezpečnostními pokyny by se měli v zájmu svého zdraví řídit. Jsou zároveň požádáni, aby potvrdili, že podnikli několik klíčových bezpečnostních opatření doporučených oficiálními orgány veřejného zdraví, jako je mytí rukou před nastoupením do automobilu, sezení výhradně na zadním sedadle či otevírání oken pro ventilaci.

V České republice byla k zajištění maximální bezpečnosti uživatelů Uberu přijata následující opatření:

  • Bezpečnostní karty COVID: Bezpečnostní karty jsou viditelně instalovány ve vozidlech řidičů, aby všem uživatelům připomínaly důležité bezpečnostní pokyny
  • Dezinfekce: Řidiči od Uberu v uplynulých týdnech obdrželi finanční kompenzace za pořízené dezinfekční pomůcky. Uber zároveň řidičům na platformě bezplatně rozdává další dezinfekční prostředky.
  • Odškrtávací seznam pro řidiče: Řidiči jsou vyzýváni, aby bod po bodu potvrdili dodržování bezpečnostní zásad, a musí úspěšně projít automatickou kontrolu toho, zda na sobě mají roušku.
  • Odškrtávací seznam pro cestující: Cestující jsou vyzváni, aby potvrdili, že dodrželi několik klíčových bezpečnostních kroků doporučených oficiálními orgány veřejného zdraví, jako je mytí rukou před nastoupením do automobilu nebo sezení na zadním sedadle a otevírání oken pro ventilaci.
  • Storno jízdy z bezpečnostních důvodů zdarma: Pokud cestující nemá zakrytý obličej, řidiči mohou zcela bez postihu zrušit jízdu. Bezplatně stornovat jízdu mohou i sami pasažéři. Zrušení jízdy musí souviset s obavami o vlastní bezpečnost. Zásady společnosti Uber zakazují jakoukoli diskriminaci kohokoli na základě jeho rasy nebo předpokládané příslušnosti k národnostnímu etniku.
  • Nový systém zpětné vazby s ohledem na zdraví a hygienu: V aplikaci Uber přibyly nové možnosti zpětné vazby, přičemž zahrnuta jenapříklad stížnost na případ, kdy jezdec či řidič nenosí ochrannou roušku. Každý, kdo bude opakovaně nahlášen za porušení nových bezpečnostních zásad, riskuje ztrátu přístupu k aplikacím Uberu.
  • Edukační materiály zaměřené na oblast zdraví: Ve spolupráci se Světovou zdravotnickou organizací a na základě nejnovějších poznatků autorit na poli zdravotnictví byly sestaveny bezpečnostní tipy a doporučení zaměřená konkrétně na situace spojené s využíváním služeb pro osobní přepravu či rozvážku jídla. Tyto materiály jsou využívány k edukaci pasažérů, řidičů, kurýrů i restaurací, u nichž bude zaznamenáno rizikové chování.
  • Finanční podpora: Každý řidič či kurýr, kterému byla diagnostikována nemoc COVID-19 nebo mu byla nařízena karanténa, dostane od Uberu kompenzaci na dobu až 14 dnů, po kterou bude jeho účet pozastaven. 

___

 O společnosti Uber

Posláním Uberu je vytvářet příležitosti prostřednictvím pohybu. Začali jsme v roce 2010, a to řešením jednoduchého problému: jak se spolehlivě a bezpečně svézt jediným dotykem tlačítka? O více než 10 miliard jízd později vytváříme produkty, s nimiž se lidé dostanou vždy tam, kam chtějí. Uber je platforma, která mění způsob, jakým se lidé, jídlo i předměty pohybují městy, a otevírá tak pro svět nové možnosti. Více informací o společnosti naleznete na www.uber.com.