Albert opět zkrátil účtenky. V nové podobě si zákazníci odnáší informace o nákupu na papírku téměř o 8 centimetrů kratším. Při stamilionových objemech transakcí za rok jde o úsporu 20 tisíc kilometrů pokladní pásky, což je polovina obvodu celé zeměkoule. Odhadem se tak ušetří 71 tun termopapíru.
Již v loňském roce se Albert také rozhodl investovat miliony do výměny účtenkového papíru. Ten je již rok bez fenolu a nese označení BPA free.
„Kratší účtenka je šetrnější k životnímu prostředí. To, že jsou účtenky BPA free je zase šetrné k těm, kteří s nimi manipulují, tedy k zákazníkům, ale především k našim kolegům na pokladnách. Kromě úspor v obalových materiálech a stovkách tun ušetřených plastů je i tento zdánlivě malý krok pro nás velmi důležitý a věříme, že jej zákazníci ocení,“ říká Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert.
Obchody Albert navštíví týdně více než čtyři a půl milionu zákazníků. A každý z nich si odnese kromě nákupu také účtenku. Albert jako odpovědný obchodník sleduje dopady na životní prostředí i v této činnosti a délku účtenkového papíru zkracuje.
Albert
-
- Obchody Albert působí na českém trhu více než 28 let. První obchod, novodobý supermarket Mana, přivítal zákazníky 6. června 1991 v Jihlavě.
- Síť prodejen Albert má více než 300 obchodů po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji.
- Albert patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku, o zákazníky se denně stará 17 000 zaměstnanců.
- Činnost obchodů Albert oceňují i odborníci. V roce 2019 získaly cenu Odpovědný zahraniční investor, kterou uděluje vláda za aktivitu v oblasti společenské odpovědnosti, zlepšování životního prostředí a podporu regionů a dobrovolnictví.
-
- Prodejna Albert z olomouckého NC Olympia se stala vítězem prestižní soutěže Diamantová liga kvality 2019, která vybírá nejkvalitnější prodejny v České republice. Tato výhra navazuje na prvenství v roce 2018, které získal hypermarket v nákupním centru na Chodově.
- Albert získal již čtyřikrát Národní cenu kvality ČR a jako první tuzemská firma se v roce 2016 dostal do finále evropské úrovně soutěže.
- Albert neustále pracuje na modernizaci prodejen a zkvalitňování služeb. Modernizací prošlo v roce 2019 na pět desítek obchodů.
- V roce 2009 vznikl Nadační fond Albert za účelem podpory zdravého životního stylu dětí i jejich rodičů a podpory vzdělávání, integrace a rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněných skupin.
- „Stojí za to jíst lépe“ – to je motto Alberta, který vychází vstříc měnícím se potřebám zákazníků. Albert chce být pomocníkem při výběru potravin a ukázat zákazníkům ve všech svých obchodech, že jídlo je radost.
- V obchodech Albert mohou zákazníci využít program 100% garance kvality, který se vztahuje na téměř celý sortiment potravin, kosmetiku, drogerii i například na krmivo pro zvířata.