Srpen 2020 – Pro běžné skladování potravin je ideální klasická kombinovaná chladnička s mrazákem, její větší sestra „amerika“ nebo kombinace monoklimatické chladničky a skříňového mrazáku připomínajícího lednici ‒ tyto spotřebiče mají své místo v kuchyni. Pokud ale máte velkou zahradu a každoroční úrodu vlastního ovoce a zeleniny, nebo spoustu masa ze zabíjačky, pořiďte si velký truhlicový mrazák, připomínající pulty v obchodě. A dejte ho někam do sklepa nebo do technické místnosti, pokud sklep nemáte. Při výběru se vyplatí důkladně zvážit tři nejdůležitější parametry. Jaké to jsou?
Zaprvé: Objem
První, na co byste se měli zaměřit, je velikost mrazáku. Objem je uváděn v litrech, samotné číslo vám ale moc neřekne. Někdo rozlišuje hrubý a užitný objem mrazáku. Řiďte se tím užitným, hrubý v sobě zahrnuje i prostory, které se k mrazení využít nedají.
Aby byla provoz ekonomický, měl by být mrazák zaplněný alespoň ze 70 %. Proto zvolte raději menší, který budete mít většinu času téměř plný, než větší a využitý pouze z poloviny. Na osobu se osvědčila kapacita 40 litrů. Jste-li ale majiteli zahrádky nebo dokonce chováte slepice, králíky nebo pašíka, bez váhání sáhněte po modelu s vnitřním objemem 150-200 litrů.
Za druhé: Výkon a spotřeba
Mrazák by nikdy neměl být umístěn přímo vedle topení nebo jiného zdroje tepla, ale ani v místnosti, kterou vytápíte na příjemnou pokojovou teplotu. Čím nižší bude teplota v místnosti s mrazákem, tím nižší bude spotřeba elektrické energie a výsledný účet za elektřinu. Při umístění mrazáku myslete navíc i na nepravidelný hluk, který mrazák vydává. Proto je vhodné jej umístit do míst, kde netrávíte svůj čas. Vhodným řešením je technická místnost, chodba nebo sklep s teplotou alespoň 10 °C.
Přesnou informaci o spotřebiči získáte z energetického štítku – na něm vidíte nejen, do jaké energetické třídy je zařazen, ale i roční spotřebu v kWh, vnitřní kapacitu a hlučnost v dB.
Za třetí: Flexibilita
Někdy potřebujete mrazit, někdy byste naopak radši získali prostor s teplotou sklepa, který prostě nemáte. „Je praktické, když můžete intenzitu chladicího výkonu měnit podle momentální situace. Na trhu jsou už i modely, které vám nabídnou si vybrat mezi hlubokým či běžným mrazením i chlazením. Jako třeba pultový mrazák Hisense FT237D4BW21, u něhož můžete teplotu nastavit stiskem jediného tlačítka na -18 °C, -24 °C nebo +2 °C či +8 °C. Budete tak mít obrazně řečeno otevřená zadní vrátka pro situace, kdy budete potřebovat víc sklep nebo chladničku, než mrazák,“ doporučuje Rok Omladič, produktový manažer značky Hisense.
Velký multifunkční spotřebič s dobrou cenou
Pultový mrazák Hisense FT237D4BW21 patří do úsporné energetické třídy A++ a se svým vnitřním objemem 182 litrů poskytuje dostatečný prostor pro skladování potravin, které můžete jak mrazit, tak chladit podle momentální potřeby. Jde tak vlastně o multifunkční spotřebič, a to díky funkci My Fresh Choice, která nabízí volbu teploty -18 °C, -24 °C nebo +2 °C či +8 °C. Můžete v něm proto podle potřeby skladovat třeba brambory, pro něž je ideálních +8 °C, nebo hluboce zamrazit potraviny podle předpokládané doby spotřeby. Velkým plusem výrobku je i vysoký mrazicí výkon. Během 24 hodin hluboce zamrazí až 15 kg potravin, které udrží i při výpadku proudu ve skvělé kondici až 32 hodin. Spotřebič je vybaven jedním závěsným košem, odmrazuje se manuálně. Nebude vás rušit, hlučnost je totiž jen 40 dB. Lze jej umístit kamkoliv s teplotou 10 °C a více. Rozměry jsou (v x š x h) : 84,2 x 89,1 x 55,7 cm. Doporučená cena je 5 990 Kč.
O společnosti:
Skupina Hisense je předním celosvětově působícím výrobcem inovativního sortimentu technologických produktů, které výrazně zasahují do mnoha oborů spotřební elektroniky – konkrétně domácích spotřebičů, klimatizací, mobilních komunikačních zařízení nebo řešení pro infrastrukturu a zdravotnictví. Tato státem vlastněná čínská společnost s veřejně obchodovanými dceřinými společnostmi zaměstnává více než 80 000 pracovníků téměř po celé planetě. Působí prostřednictvím 54 zámořských obchodních společností, 12 výzkumných center a 14 výrobních závodů (včetně dvou v ČR) ve více než 130 zemích.
V roce 2018 se společnost Hisense stala 100% vlastníkem skupiny Gorenje. Tato akvizice dále posílila pozici Hisense na evropských trzích, a také přinesla řadu synergií ve vývoji a výrobě, provozní efektivitě a distribuci.
V České republice je společnost Hisense zastoupena od roku 2015, kdy byla otevřena továrna na výrobu plochých televizorů v Plzni. Postavení si postupně buduje nejen v segmentu televizorů s uhlopříčkou od 32″ až do 100″, vybavených patentovanou technologii ULED a všemi typy tunerů, ale i chladniček, praček a klimatizací. V dubnu roku 2019 přebrala společnost Gorenje spol s.r.o. prodejní a marketingové aktivity značky Hisense v České a Slovenské republice s cílem rozšířit okruh distribučních partnerů a využít synergii v marketingu a logistice.
Více informací: www.hisense.cz, global.hisense.com/