Studie SolarWinds MSP o vlivu COVID-19: MSP poskytovatelé vyšli svým zákazníkům vstříc

K hlavním výzvám budou nyní patřit zabezpečení nových zákazníků, požadavky na sociální odstup, omezené IT rozpočty, a pracovníci a zákazníci na home office 

PRAHA, 26. srpna 2020 – Společnost SolarWinds MSP, přední dodavatel IT řešení pro poskytovatele služeb, zveřejnila výsledky své globální studie COVID-19: Impact and Response, která poukazuje na vliv aktuální koronavirové epidemie na podnikání poskytovatelů řízených služeb (MSP) a jejich budoucí výzvy a příležitosti na trhu. Společnost SolarWinds MSP se dotazovala více než 500 MSP poskytovatelů v Evropě, Severní Americe a Oceánii.

„Technologický sektor i partnerské sítě ukázaly během současné krize pozoruhodnou odolnost a odhalily klíčovou hodnotu MSP firem pro podnikový sektor,“ řekl Colin Knox, viceprezident společnosti SolarWinds. „Bez poskytovatelů řízených služeb jako externích členů podnikových týmů, které řeší problematiku eliminace technologických rizik a obchodní kontinuity, by mnoho organizací bylo ztraceno a nebyly by schopné pracovat na dálku v tak ohromném rozsahu. Znalosti, odborné zkušenosti a dovednosti MSP poskytovatelů byly v tomto turbulentním období pro udržení provozní výkonnosti zásadním faktorem.“

Klíčová zjištění zahrnují:

  • 59 % dotazovaných MSP zažádalo o podporu v rámci státních programů finanční pomoci a 74 % dostalo pomoc, kterou potřebovali.
  • Více než 80 % respondentů nepropouštělo a ponechalo si personál z předkrizového období.
  • Většina MSP dokázala zajistit svým klientům úroveň služeb potřebnou k intenzivní práci z domova, přičemž 59 % je nabízelo v kombinaci s posílenou IT bezpečností. 

Více než dvě třetiny MSP se rozhodlo vyjít svým zákazníkům během epidemie více vstříc, aby se přizpůsobilo jejich aktuálním potřebám:

  • 65 % MSP neočekává z dlouhodobého pohledu změny cenových modelů u svých služeb
  • 24 % nabídlo možnost odložených plateb
  • 23 % nabídlo dočasné slevy
  • 19 % snížilo úroveň svých služeb tak, aby se vešli do omezených zákaznických rozpočtů
  • 13 % nebude po dobu pandemie zvyšovat své ceny 

K největším současným výzvám MSP poskytovatelů patří zajištění nových zákazníků, požadavky na sociální odstup v kancelářích i na pracovištích svých zákazníků, omezené IT rozpočty a výdaje z důvodu ekonomické recese, a reakce na situaci, kdy vlastní pracovníci a pracovníci zákazníků jsou na home office.

V příštích 12 měsících očekává 51 % MSP vyšší poptávku po službách IT bezpečnosti a 47 % plánuje rozšířit svou nabídku cloudových služeb. 42 % předpokládá, že zvýší svůj obrat v oblasti projektových zakázek a 39 % očekává růst v oblasti dlouhodobých kontraktů – pro podporu této poptávky očekává 40 % velkých MSP akvizice či spojení s dalšími MSP firmami. Zákazníci využívající modelu řízených služeb mají vyšší důvěru ve svou budoucnost a očekávají lepší finanční výsledky než zákazníci využívající primárně break/fix modelu.

Distributorem produktů SolarWinds MSP na českém a slovenském trhu je od 1. května 2020 společnost ZEBRA SYTEMS. K nabízeným platformám řízených služeb z portfolia SolarWinds MSP řadí především SolarWinds Remote Monitoring and Management (RMM), centralizovanou sadu nástrojů pro správu a vzdálený monitoring s cloudovým managementem, zejména pro menší a začínající MSP poskytovatele. Větším a zavedeným MSP organizacím je určeno SolarWinds N-central. 

O SolarWinds MSP

Již více než 20 let poskytuje společnost SolarWinds výkonný a dostupný software pro správu IT infrastruktur. Divize SolarWinds MSP dodává tyto nástroje poskytovatelům řízených služeb (MSP), které je využívají ke správě, monitoringu a zabezpečení IT infrastruktur jejich zákazníků Více informací naleznete na http://www.solarwindsmsp.com a na https://www.zebra.cz/solarwinds/.