Reas plánuje do dvou let koupit nemovitosti za 1 miliardu. Realitní start-up uvádí na trh Okamžitou platbu

Prodej nemovitosti trvá v ČR průměrně šest měsíců. Během něj se v bytě či domě vystřídá v průměru 15 zájemců a 7 z 10 prodávajících musí během procesu snížit cenu, aby se prodej nakonec uskutečnil. Často se tak jedná o nepříjemný zážitek spojený s velkou nejistotou a ztrátou soukromí. To se rozhodl změnit realitní start-up Reas z portfolia investiční skupiny Miton, který přichází na trh s inovativní Okamžitou platbou.

Okamžitá platba je nový způsob, jak prodat nemovitost. Doteď existovaly při prodeji jen dvě možnosti – prodej přes makléře / realitní kancelář, anebo svépomocí. Reas nabízí novou alternativu. Prostřednictvím nové platformy mohou majitelé získat cenovou nabídku na prodej své nemovitosti, založenou na datech z katastru nemovitostí a unikátního Reas algoritmu. Pokud se pro tuto možnost majitel rozhodne, peníze dostane okamžitě na účet. 

Když jsme naši společnost zakládali, vyděsilo nás, v jakém stavu je český realitní trh, a rozhodli jsme se to změnit,” vysvětluje důvody vzniku Michal Makoš, spoluzakladatel společnosti, a dodává: “Po úspěchu Atlasu cen, je to náš další příspěvek ke ztransparentnění trhu. Chceme kompletně změnit zákaznickou zkušenost s prodejem nemovitosti, která dnes rozhodně není dobrá. Díky nám mohou mít lidé nejen lepší informace, ale s Okamžitou platbou i svobodu volby a alternativu k tradičnímu prodeji.” 

Mezi největší výhody Okamžité platby patří jistota, prodávající tedy hned na začátku procesu ví, kolik by mohl v rámci ní obratem za svoji nemovitost obdržet, a je jen na něm, zda ji využije, nebo se rozhodne jít delší tradiční cestou prodeje s makléřem s nejistým výsledkem. Navíc, pokud se prodávající zvolí Okamžitou platbu, má zajištěnou absolutní diskrétnost a soukromí. Na rozdíl od tradičního prodeje stačí totiž jen jedna návštěva specialisty a nejsou nutné žádné inzeráty a veřejné fotografie.

Okamžitá platba však není v rámci světového realitního trhu ničím novým. V USA se díky startupům jako Opendoor či Zillow z Okamžité platby (“Instant Offer”) stala etablovaná forma prodeje nemovitosti, kterou zvažuje 40 % prodávajících. Reas tento způsob, jak se vyhnout tradičnímu, zdlouhavému a strastiplnému způsobu prodeje bytu či domu, nyní umožní v rámci České republiky. V testovací fázi již nakoupil nižší desítky nemovitostí v hodnotě 100 milionů a do dvou let pak plánuje spolu s investory nákup nemovitostí v celkové hodnotě 1 miliardy Kč.