GORDIC na konferenci e-government 20:10: Dívejme se na digitální služby víc očima uživatele

Praha 11. 9. 2020 – Ve středu zakončená třídenní konference e-government 20:10 v Mikulově bilancovala stav digitalizace veřejné správy. Česká republika poskočila v letošním roce v rozvoji eGovernmentu na 39. místo na světě, což však zatím neodpovídá potenciálu ani ambicím naší země. Stát si v této souvislosti hodně slibuje od zavedení bankovní identity v příštím roce, která umožní čerpat digitální služby milionům uživatelů. Generálním partnerem akce byla společnost GORDIC, za kterou se právě k tématu digitálních služeb vyjádřili pokračovatelé této rodinné firmy: Marek a Michal Řezáčovi.

Ti představili nejenom softwarové nástroje, které GORDIC v této oblasti poskytuje, ale zamýšleli se i nad tím, jak učinit digitální služby atraktivnější pro jejich uživatele, tedy občany, a jejich poskytovatele, tedy veřejné instituce na všech úrovních. „V našem rozsáhlém aktuálním průzkumu jsme zjistili, že úřady mají teď po první vlně pandemie jednak zcela jiné potřeby a jednak je jejich vnímání digitalizace často odlišné od pohledu státu nebo IT firem. Ukazuje se, že nestačí pouze přijmout legislativu a poskytnout příslušné technologie, ale uživatelé musí vidět, že jim elektronické služby něco reálného přinášejí,“ vysvětloval Marek Řezáč, ředitel pro strategický rozvoj a IoT. Apeloval tedy na organizace, státní instituce i dodavatele, aby vnášeli do otázek digitalizace i pohledy koncových uživatelů.  

Oba manažeři také upozornili na nutnost zjednodušení komunikace mezi občanem a úřady. Digitální služby veřejné správy musí být z portálů snadno dosažitelné a uživatelsky stejně přívětivé jako v komerční oblasti. Ředitel pro strategický rozvoj a kybernetickou bezpečnost Michal Řezáč představil mimo jiné možnosti Portálu občana GINIS: „Chceme, aby se díky responsibilitě a designu aplikace i samotných formulářů lidé cítili komfortně, ať už si chtějí vyřídit své záležitosti z mobilu, počítače, nebo tabletu.“ Už dnes si mohou na portálu vyřešit své životní situace, bezpečně online uhradit poplatky bankovním převodem nebo QR kódem nebo si rezervovat čas úředníka.

———————————————————–

GORDIC

Společnost GORDIC je lídrem v oblasti ekonomických a administrativních informačních systémů pro veřejnou správu s komplexní uživatelskou podporou. Její bezpečnou integrační platformu GINIS využívá cca šest tisíc organizací všech velikostí. GORDIC se také výrazně angažuje v oblasti kybernetické bezpečnosti a internetu věcí. Společnost se pravidelně umísťuje v žebříčku časopisu Forbes mezi největšími rodinnými firmami České republiky. 

Portál občana

Portál občana GINIS je webová aplikace pro online komunikaci občanů s úřadem bez nutnosti osobní návštěvy. Občané mohou jeho prostřednictvím efektivně komunikovat s úřady online. Jedná se o nástroj, který umožňuje například platit za veřejné služby přes mobilní telefon platební kartou, řešit životní situace (formuláře), zvládnout žádosti o dotace, vyhledat stav svých pohledávek včetně historie plateb, rezervovat čas úředníka či pomáhat tvořit participativní rozpočet.

———————————————————–

Kontakt:

Petra Seizi, petra_seizi@gordic.cz, tel. +420 604 135 475

Ředitelé pro strategický rozvoj společnosti GORDIC: Ing. Michal Řezáč a Ing. Marek Řezáč

Platforma GINIS společnosti GORDIC je připravena pomoci orgánům veřejné správy plnit požadavky zákona o právu na digitální službu