Zákazníci mohou nyní na Zalandu jednoduše nakupovat a prodávat módu z druhé ruky

  • Zákazníci v Německu a Španělsku nyní mohou přímo na platformě Zalando nakupovat a prodávat tzv. Pre-owned módu
  • Pre-owned zboží je přitom nabízeno stejně komfortním způsobem, na který jsou zákazníci u Zalanda zvyklí 
  • Stejná nabídka bude brzy dostupná také v Belgii, Francii, Nizozemsku a Polsku 

BERLÍN, 21. ZÁŘÍ 2020 // Společnost Zalando, přední evropská platforma pro módu a životní styl, dnes rozšířila svou nabídku v Německu a Španělsku o kategorii Pre-owned. Nová možnost byla poprvé oznámena v únoru tohoto roku a cílí jak na zákazníky vyhledávající nové přírůstky do svého šatníku, tak na ty, kteří naopak chtějí své kousky vyměnit za poukázku na nákup zboží na Zalandu. Vzhled, atmosféra a bezkonkurenční komfort při nakupování, které jsou pro Zalando typické, platí i pro tuto nabídku, která bude dostupná milionům zákazníků po celé Evropě. V říjnu čeká kategorie Pre-owned také na zákazníky v Belgii, Francii, Nizozemsku a Polsku.

„Zájem o módu z druhé ruky je velký a stále roste, zejména u představitelů generace Y. Zákazníci zároveň postrádají jednoduchou a spolehlivou službu, která by jim zprostředkovala bezproblémový prodej věcí, které už nenosí, a naopak zajistila příjemné on-line nakupování kousků, které chce poslat dál někdo jiný. Vytvořením kategorie Pre-owned se Zalando stává první módní platformou, která skrze jednoduché řešení reaguje na urgentní poptávku zákazníků v dostatečné míře,“ říká viceprezident společnosti Zalando pro recommerce Torben Hansen.

Díky kategorii Pre-owned mohou zákazníci přímo na Zalandu jednoduše prodávat své oblečení a využít přitom bezplatnou dopravu. Aktualizována byla také funkce seznamu přání pro větší přehlednost o jeho obsahu. Zákazníci tak mohou nyní automaticky sledovat nejen všechny položky, které již na Zalandu nakoupili, ale také nahrát kousky, které si pořídili někde jinde. Ty mohou následně pomocí několika málo kliknutí nabídnout dále k prodeji. Jakmile si zboží někdo koupí, prodávající si mohou vybrat, zda chtějí získat dárkovou kartu Zalando odpovídající prodejní ceně či získaný obnos věnovat na dobročinné účely partnerským organizacím Red Cross a WeForest. Veškeré Pre-owned zboží nabízené na Zalandu přitom prochází kontrolou kvality a je pečlivě doplňováno do aktuální nabídky pro miliony nakupujících. Zákazníkům je garantován stejný komfort ohledně doručení, možností plateb a bezplatného vrácení, na jaký jsou zvyklí u jiných kategorií. Protože se společnost hlásí k myšlence udržitelnosti, začala v pilotním provozu používat u všech objednávek z kategorie Pre-owned bezplastové obaly z recyklovaného papíru.

Kategorie Pre-owned je milníkem na cestě k vytvoření platformy, která bude prvním místem, kam zájemce o módu zavítá. „Stránky Zalando již dnes navštěvují miliony zákazníků, kteří se chtějí nechat inspirovat, hledají doporučení či se jednoduše chtějí pobavit. Nová nabídka Pre-owned na Zalandu se tak řadí mezi klíčové aktivity, jimiž jejich spokojenost ještě zvyšujeme“, uvádí spoluzakladatel a jeden z výkonných ředitelů Zalando Robert Gentz.

Kategorie, skrze kterou dává Zalando zákazníkům možnost nabídnout přímo na platformě své zboží ostatním, je zároveň důležitou součástí strategie udržitelnosti do.MORE. Jejím cílem je prodloužení života až 50 milionů oděvů a ukončení používání jednorázových plastů do roku 2023. 

Launch kategorie Pre-owned doprovodí marketingová kampaň s názvem „Lead the [ex]change“ (čas na s(z)měnu), kterou chce Zalando zákazníky vyzvat, aby prodávali, hledali a unikátním způsobem kombinovali módní kousky. Kampaň bude probíhat na vlastních kanálech Zalando a na sociálních sítích všech šesti trhů, kterých se kategorie Pre-owned aktuálně týká.

O společnosti Zalando

Zalando (https://corporate.zalando.com) je přední evropská módní a lifestyle online platforma, založená v Berlíně v roce 2008. Našich více než 32 milionů aktivních zákazníků na 17 trzích oblékáme od hlavy až k patě: od oblečení, obuvi, doplňků až po beauty produkty. Do našeho sortimentu mezinárodních značek patří jak světoznámá jména, tak místní labely. Platforma Zalando platí za ultimátní destinaci přinášející inspiraci, inovaci a interakci ve světě módy. Jako nejvíce trendy technologická společnost v Evropě vytrvale pracujeme na nalezení digitálních řešení pro každý aspekt cesty k módě: pro zákazníky, obchodní partnery a každého, kdo hraje klíčovou roli v příběhu firmy. Naším cílem je, aby platforma byla prvním místem, kam zákazníci zamíří, když pomyslí na módu – tzv. starting point for fashion.