Microsoft dnes oznámil plány na akvizici ZeniMax Media, mateřské společnosti studia Bethesda Softworks, které je jedním z největších privátně vlastněných tvůrců a vydavatelů videoher. V rámci dohody získáMicrosoft ZeniMax Media za 7,5 miliardy dolarů.
- V Bethesdě, tvůrci oceňovaných sérií jako The Elder Scrolls, Fallout a dalších, získává Xbox působivé portfolio her, technologií a talentovaných vývojářů, za něž hovoří řada komerčních úspěchů.
- Kulturní fenomén videoher se postupně proměnil v největší a nejrychleji rostoucí formu zábavy a v současnosti tvoří celé průmyslové odvětví, které by v roce 2021 mělo přesáhnout obrat 200 miliard dolarů.
- Primárním hnacím motorem jeho růstu jsou pochopitelně hry inspirující vznik nových služeb na bázi cloudu, jako je například Xbox Game Pass, který překonal nový milník 15 milionů předplatitelů.
- Akvizicí Bethesdy počet kreativních studiových týmů Microsoftu vzroste z 15 na 23 a legendární herní série Bethesdy rovněž doplní nabídku předplatného Xbox Game Pass. V rámci tohoto začlenění je záměrem Microsoftu zařazovat budoucí tituly Bethesdy do Xbox Game Passu v den jejich uvedení do prodeje na konzolích Xbox nebo PC.
- Touto unikátní investicí do obsahu, komunity a cloudu se herní strategie Microsoftu liší od ostatních, protože dává lidem možnost hrát to, co chtějí, s kým chtějí a kdekoli chtějí.
Příslušné obrazové materiály najdete zde. Další informace naleznete v:
- Kompletní tiskové zprávě
- Blogovém příspěvku Phila Spencera, výkonného viceprezidenta Microsoftu pro oblast hraní
- Blogovém příspěvku Petea Hinese, hlavního viceprezidenta pro globální marketing a komunikaci Bethesda Softworks
- Blogovém příspěvku Todda Howarda, výkonného producenta Bethesda Game Studios