I ve druhé vlně pandemie Vodafone pomáhá. Myslí hlavně na děti a seniory

19. října 2020  – Vodafone poskytne neomezené internetové připojení zdarma rodinám, které nemohou svým dětem zajistit on-line výuku. Senioři získají u stávajícího Tarifu 60+ neomezené volání. Zákazníci, kteří využívají aplikaci eRouška, navíc nebudou platit za data, která aplikace pro svůj provoz potřebuje. Společnost také poskytla 40 operátorů pro podporu trasování a myslí i na podporu firem. Vodafone věří, že telekomunikace mohou svět i současnou těžkou situaci pomáhat měnit k lepšímu.

Už ve své rozšířené jarní nabídce pomáhal Vodafone cíleně jednotlivým skupinám zákazníků vyrovnat se s dopady koronavirové pandemie a od té doby svou nabídku neustále přizpůsobuje jejich novým potřebám. Vzhledem k současné náročné situaci se ale rozhodl pro další adresnou pomoc. Přes platformu Česko.Digital poskytne 500 rodin, pro které je aktuální on-line výuka finančně těžko zvládnutelná, bezplatné neomezené pevné internetové připojení a rodiny vybaví modemem s Wi-Fi pokrytím. Pevný internet je obecně od Vodafonu dostupný pro 99 % českých domácností – ať už na konektivitě kabelové sítě bývalé splečnosti UPC, tak třeba i přes partnerskou síť CETIN. 

„Současná situace může negativně prohlubovat rozdíly mezi jednotlivými žáky, protože s ohledem na finanční situaci řady rodin je i spousta dětí, které k on-line výuce a vůbec formám distančního vzdělávání nemají přístup. My se dlouhobě snažíme o to, aby výhod digitalizované společnosti mohli využívat všichni. Školní vzdělávání je klíčovou výbavou do života, proto chceme dětem v rodinách, které nemají takové možnosti, pomoci držet krok i v této složité době a poskytneme 500 z nich připojení na následujícího půl roku zdarma,“ říká Petr Dvořák, generální ředitel společnosti Vodafone Czech Republic. 


Zmíněné rodiny získají zdarma pevné připojení včetně Wi-Fi modemu a uvedený půlrok vyřeší online výuku nejen nyní, ale i v případě, že bude nutná dlouhodoběji. Rodiny přitom nebude vybírat Vodafone, ale Česko.Digital ve spolupráci s neziskovými organizacemi a sociálními službami v celé zemi. 

„Posláním naší organizace expertních dobrovolníků Česko.Digital je dělat Česko lepším místem k životu. Pomáhat se vzděláváním je investicí do budoucnosti nás všech. S naším projektem Učíme online jsme s našimi spolupracující organizacemi darovali více než 1000 počítačů. Máme velkou radost, že zmiňovaná podpora míří do všech potřebných rodin bez rozdílu a dlouhodobé připojení k internetu rodina využije pro distanční výuku, doučování nebo k dalšímu vzdělávání,“ doplňuje provozní ředitelka organizace Česko.Digital Eva Pavlíková. 

Neomezené volání pro seniory

Vodafone však myslí i na další skupinu lidí, kteří se v současné době potýkají s nedobrovolnou izolací – na seniory. Všem svým zákazníkům, kteří využívají tarif Tarif 60+, firma proto zdarma vylepšuje nabídku. K dispozici budou mít až do konce ledna 2021 neomezené volání do všech sítí v Česku. 

Podpora aplikace eRouška 

Vodafone se snaží pomáhat v boji proti šíření koronaviru také ve spolupráci s ministerstvem zdravotnictví. Před týdnem rozeslal na základě žádosti hlavní hygieničky ČR na více než 2,5 milionu čísel chytrých mobilních telefonů SMS s výzvou k používání aplikace eRouška.

Navíc se operátor rozhodl podpořit aktivní využívání aplikace. Nově Vodafone nebude účtovat zákazníkům spotřebovaná mobilní data, která aplikace eRouška využije. „Rozhodnutí, zda používat aplikaci eRouška, je na každém znás. My pro její používání nechceme klást žádné další bariéry, a proto nebudeme účtovat data, která aplikace spotřebovává,“ doplňuje Petr Dvořák.

Pomoc hygienikům má ještě jiný rozměr: společně s partnerem ATODA Telemarketing poskytl Vodafone ministerstvu zdravotnictví 40 lidí na podporu trasování.

Ani firmy a veřejná správa nejdou stranou

Pokud jde o firemní zákazníky nebo zákazníky z řad institucí, Vodafone si uvědomuje, že i pro ně je současná situace často složitá. Reaguje proto individuálními zvýhodněnými nabídkami, které řeší potřeby nejen jednotlivých firem, ale také například veřejné správy nebo škol. Obecně jde přitom o podporu projektů se sociálním a podobně prospěšným podtextem, konkrétně třeba o podporu distanční výuky. 

Více na webu www.vodafone.cz/lidska-sit/

O Vodafone Czech Republic

Vodafone Czech Republic je od roku 2005 součástí jedné z největších telekomunikačních skupin na světě Vodafone Group. V České republice poskytuje služby více než 3,9 milionu zákazníků. Od roku 2007 přináší komplexní telekomunikační služby pro firemní zákazníky prostřednictvím řešení Vodafone OneNet a nyní provozuje přes 1,5 milionu firemních SIM karet. Po integraci UPC Česká republika v červenci 2019 se Vodafone rozrostl o 1,5 milionu domácností připojených k síti nové generace, která poskytuje více než půl milionu zákazníků služby vysokorychlostního pevného internetu, půl milionu zákazníků kabelovou televizi a dvě stě tisícům uživatelů pevné telefonní služby. Vodafone už několikrát dostal ocenění Best in Test za kvalitu hlasových služeb a datových přenosů na základě testů provedených společností umlaut (dříve P3). Aktuálně pokrývá jeho mobilní síť LTE přes 99 % populace ČR. Zároveň Vodafone nabízí pevné připojení k internetu, a to 99 % českých domácností. Kromě toho na podzim 2017 pokryl Českou republiku speciální sítí úzkopásmového internetu věcí NB-IoT a v prosinci téhož roku spustil komerční provoz. Vodafone se řídí dlouhodobou strategií udržitelného podnikání, hlásí se ke globálním Cílům udržitelného rozvoje (SDGs) a prostřednictvím technologií mění budoucnost k lepšímu. Vodafone chce dál přispívat k digitální společnosti, která bude pestrá a otevřená všem bez rozdílu věku nebo pohlaví, a zavázal se do roku 2025 zlepšit život miliardě lidí. Zaměstnanci firmy věnují ročně dobrovolnickým aktivitám více než 7500 hodin prostřednictvím Nadace Vodafone. Ta se za 14 let od svého založení dostala mezi nejdůležitější podporovatele a investory do technologických sociálních inovací, které zlepšují život společnosti a znevýhodněných skupin. Vodafone přispívá i k ochraně životního prostředí – do pěti let chce snížit environmentální dopad svého podnikání na polovinu.  Více informací na www.vodafone.cz.