Online čistírna a prádelna Cleany.cz expanduje na Slovensko

Praha, 22. října 2020 – Online čistírna a prádelna Cleany.cz tento týden poprvé překročila hranice a vedle pěti českých měst nově působí také v Bratislavě. V plánu jsou i další slovenská města a Slovensko by mělo příští rok tvořit třetinu obratu společnosti. Do start-upu, který propojuje zákazníky s tradičními rodinnými prádelnami a čistírnami, vloni investoval Jiří Hlavenka. I díky pandemii zatím roste meziročně o 300 % a chce být jedničkou v oboru v Česku i na Slovensku. 

Slovensko byla pro Cleany.cz přirozená první volba pro zahraniční expanzi. Mimo jiné proto, že jeden ze spoluzakladatelů je původem ze Slovenska. „Stejně jako v Česku bylo pro nás v Bratislavě největší výzvou najít pro spolupráci vhodné čistírny, které by splňovaly naše představy. Snažíme se spolupracovat se všemi kvalitními hráči na trhu od malých rodinných až po ty největší. Prioritou pro nás je, aby čistili kvalitně a snažili se pomáhat kultivovat celý obor,” říká Hanuš Zvolský, spoluzakladatel a CEO Cleany.cz.

Český start-up funguje od roku 2019 na principech sdílené ekonomiky a snaží se naplno využívat stávající zdroje. Spolupracuje proto s nejlepšími prádelnami a čistírnami v daném regionu, které propojuje se zákazníkem prostřednictvím svého webu. Ten si do online objednávky nakliká, co chce vyprat nebo vyčistit, a Cleany.cz u něj prádlo či bytový textil vyzvedne už do 90 minut. Po vyčištění a vyžehlení zakázku doveze kdykoliv a kamkoliv. V Česku i na Slovensku k rozvozu využívá kapacity společnosti Messenger. Zákazníkům tak šetří čas a fyzickou návštěvu čistíren, aniž by tyto podniky přišly o klientelu.

Start-up přiznává, že mu podobně jako jiným online projektům pomohla pandemie. „Meziročně jsme zatím vyrostli o 300 % a teď nám teprve začíná sezóna. Podobně jako si spousta lidí na jaře kvůli karanténě poprvé objednala potraviny přes internet, se zákazníci začali zajímat i o to, jak na dálku vyřešit praní a žehlení nebo si třeba nechat vyčistit potah na sedačku,” vysvětluje Hanuš Zvolský. Zároveň ale díky vlastnímu růstu měli možnost podpořit celý obor. „Cleany spolupracuje s tradičními českými prádelnami a čistírnami, kterým v jarní vlně pandemie přestali chodit zákazníci, a my jsme je s nimi dokázali propojit. Tím jsme mnohé z nich pomohli podržet,” dodává.

O Cleany.cz:

Český start-up založil v roce 2019 Hanuš Zvolský a Martin Holček na principech sdílené ekonomiky, jelikož věří, že není zapotřebí vytvářet nové zdroje, když stávající nejsou naplno využívané. Cleany.cz propojuje zákazníky s tradičními rodinnými prádelnami a čistírnami, pro dopravu využívá kurýrních společností jako Messenger a pomáhá lépe využívat jejich stávající kapacity. Cleany.cz se chce stát jedničkou na českém trhu a expandovat i do jiných zemí. K tomu by měla dopomoci i investice Jiřího Hlavenky, který odkoupil 30% podíl. 

www.cleany.cz.