Práce z domova se stala fenoménem roku 2020, výhody přináší zaměstnancům i zaměstnavatelům

Praha 22. října 2020 – Rok 2020 se zapíše do historie kvůli pandemii koronaviru, jisté je ovšem i to, že se bude na toto období vzpomínat také jako na milník ve změně způsobu zaměstnávání lidí.

Homeworking neboli práce z domova je ve vyspělých státech již řadu let běžnou formou zaměstnání, ve druhé polovině letošního roku se stala velmi populární i v České republice. „Možnost pracovat z domova umožňuje dobře nejen tuzemská legislativa, ale i moderní technologické novinky, které i u pracovníků na home office dokáží zajistit potřebnou vysokou efektivitu různých pracovních aktivit,“ upozorňuje Richard Baar, CEO a zakladatel společnosti Daktela.

Dle říjnového průzkumu Národohospodářského ústavu AV ČR přešla téměř třetina českých pracovníků letos na jaře během první vlny epidemie koronaviru na práci z domova a totéž lze očekávat i nyní na podzim během druhé vlny. Pro zaměstnavatele je v tomto způsobu zaměstnávání výhodné, že mohou využívat menší kancelářské prostory než dosud a ušetří tak za jejich nájem.

U zaměstnanců je zase homeworking oblíbený, protože umožňuje přirozeněji skloubit pracovní a rodinný život.

Jistá rizika přináší tzv. home office zejména na straně zaměstnavatelů, kteří jsou nuceni více sledovat zabezpečení firemních dat a především se potýkají s dodržováním pracovního režimu. „Problém s udržením efektivity práce i u homeworkingu se dá dnes vyřešit velmi elegantně pomocí sofistikovaných komunikačních systémů. Například systém Daktela umožňuje vedoucím pracovníkům efektivně řídit i ty zaměstnance, kteří pracují z domova. Snadno a rychle totiž zjistí, kdo na čem pracuje, kolik toho je již hotovo a co zbývá. Vše lze na jednom místě kontrolovat, měřit i řešit. Úkoly je možné přidělovat jednotlivcům i konkrétním týmům a v jakékoli fázi řešení úkolu lze práci flexibilně předávat mezi sebou včetně interních komentářů,“ říká Richard Baar ze společnosti Daktela a dodává: „Náš systém umožňuje obecně práci na dálku pro zákaznická centra, e-shopy, prodejce nebo obchodníky.“

V automatických komunikačních systémech lze pro větší přehlednost ke každému požadavku připojit předešlou komunikaci, ať už probíhala formou emailů, SMS, sociálních sítí nebo interních komentářů.

K dispozici jsou všechny přílohy i nahrávky hovorů. V případě využití technologie speech-to-text pak můžete mít rovnou i přepis těchto nahrávek s možností rychlého vyhledávání. Orientace v situaci, která se právě řeší nebo se naopak řešila dříve, je tak pro kohokoliv velmi rychlá. Oblibu práce z domova navíc potvrzuje řada aktuálních statistik a průzkumů, dle nichž se až 90 procent zaměstnanců obává návratu původního způsobu práce a ztráty flexibility a chtěli by možnosti homeworkingu do budoucna spíše rozšířit.

O Daktele:

Daktela má pobočky v České republice, na Slovensku, v Polsku, ve Spojeném království, v Dubaji a nově také na Filipínách, nicméně je schopna dodat svůj systém i v dalších zemích. Nabízí zákazníkům komplexní telekomunikační služby, kde základem je vlastní komunikační software Daktela, k němuž dodává i hlasové a SMS služby v rámci celé Evropy a mnoha dalších států. V roce 2020 překročila hranici 800 spokojených zákazníků všech velikostí.