Z uzavřených výdejních míst GLS doručí zásilky zdarma na domácí adresy

Vládní nařízení ohledně uzavření maloobchodu se podle odhadů vlády dotkne přibližně poloviny maloobchodních prodejen. Nařízení ovlivnilo aktuálně zhruba 11 % výdejních míst GLS ParcelShop, které uzavřely svůj provoz. Z těch nyní přepravce vyzvedává všechny zásilky, které zákazníci nestihli převzít, a zdarma je doručuje přímo na jejich adresu. Přepravce na svých stránkách průběžně aktualizuje seznam ParcelShopů, ze kterých je odesílání a doručování balíků stále možné. Doručování na domácí adresy probíhá standardně a za zvýšených hygienických opatření. 

Aktuální opatření zahrnují:

  • Vstup do přepravních uzlů GLS je omezen a podmíněn kontrolou zdravotního stavu.
  • Pravidelně dochází ke kontrole tělesné teploty u pracovníků a opakované preventivní dezinfekci osob i prostor.
  • U všech pracovníků jsou monitorovány možné rizikové faktory. V případě pozitivního zjištění jsou přijata individuálně odpovídající opatření. 
  • Zaměstnanci, dopravní partneři a jejich řidiči jsou podrobně proškoleni o nezbytných hygienických opatřeních včetně nošení ochranných masek, pravidelné dezinfekce a o distančním způsobu předání zásilek.
  • Všechna místa jsou vybavena vhodnými dezinfekčními prostředky. Kurýrům jsou dle momentální dostupnosti poskytovány ochranné prostředky.
  • Všichni pracovníci, kteří mohou využívat home office, byli převedeni na práci z domu.

Informace k doručování zásilek v ČR

U zásilek adresovaných do uzavřených firem a obchodů nebude po neúspěšném pokusu o doručení balík skladován na depu, ale obratem bude vrácen odesílateli. Při doručení zásilek na domácí adresy bude vzhledem k riziku nákazy postupováno distančním způsobem. Kurýr nebude vyžadovat podpis příjemce a omezí s ním fyzický kontakt na minimum. Doručení na dobírku je prozatím možné, společnost však prosí zákazníky o maximální využívání bezhotovostní platby již při objednávce přímo v e-shopu. V případě platby dobírky v hotovosti by si zákazníci měli připravit přesnou částku předem. Příjemce zboží by si před příjezdem kurýra důkladně umýt ruce a použít roušku nebo šátek přes obličej. 

Informace k doručení do ParcelShopu

S ohledem na aktuální opatření vlády došlo aktuálně k uzavření přibližně 11 % výdejních míst GLS. Veškeré balíky zde uložené budou neprodleně vyzvednuty a zdarma přepraveny na adresu příjemce. Odesílání z PS je stále možné s adresním štítkem z C2C portálu e-Balík nebo zákaznického přepravního software GLS. Možnost přímého doručení do výdejních míst zůstává pro všechny otevřené GLS ParcelShopy, jejichž seznam je neustále aktualizován v systémech a na webových stránkách přepravce. 

Desatero zodpovědného příjemce v mimořádné situaci:

  1. Objednávejte skutečně jen potřebné zboží a svoje objednávky kumulujte.
  2. Zboží plaťte předem.
  3. V případě karantény využijte možnost doručení na libovolnou alternativní adresu, např. členů rodiny, kteří vás zásobují.
  4. Výdejní místa fungují v omezeném provozu. 
  5. Pokud jste v karanténě, informujte o tom kurýra ještě před příjezdem, aby mohl postupovat s maximální obezřetností.
  6. Připravte se na přijetí balíku distančním způsobem – rozmyslete se, kam vám může kurýr balíček položit. Kurýr poté odstoupí a nechá Vás zkontrolovat neporušenost obalu.
  7. Nevyžadujte svůj podpis ve skeneru kurýra – stačí nám příjmení přebírajícího.
  8. Pokud je vám zaslán balík na dobírku, použijte při částce do 500 Kč výhradně bezkontaktní kartu. Při vyšší částce mějte připravenu přesnou hotovost.
  9. Před příjezdem kurýra si umyjte ruce a vezměte si roušku.
  10. Balík ihned nerozbalujte a nechte jej na bezpečném místě „vyvětrat“. Vždy si na závěr umyjte ruce.

„GLS dělá maximum možných opatření k ochraně zdraví pracovníků zapojených do provozu přepravní sítě, a tím i k ochraně zdraví svých zákazníků. Specialisté GLS preventivně pracují na havarijních plánech, aby udrželi přepravu balíků i v případě, že se situace v České republice nebo v jiných evropských zemích nadále zhorší a některé oblasti budou muset být dočasně uzavřeny,“ uvádí Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika. 

GLS v České republice a skupina GLS

GLS Czech Republic s.r.o. je dceřinou společností General Logistics Systems B.V. (s centrálou v Amsterdamu). GLS zajišťuje spolehlivé a vysoce kvalitní služby přepravy balíků pro více než 240 000 zákazníků, doplněné logistickými a expresními službami. „Lídr kvality v balíkové přepravě“, to je hlavní motto GLS. Prostřednictvím vlastních a partnerských společností skupina GLS provozuje síť pokrývající 40 zemí. Díky propracované pozemní síti je GLS jedním z předních poskytovatelů balíkové přepravy v Evropě. GLS působí také v Kanadě a na západním pobřeží USA. GLS má k dispozici vice než 70 centrálních a regionálních třídících středisek a více než 1 400 dep. GLS čítá na 19 000 zaměstnanců, na silnicích 28 000 doručovacích vozidel a vice než 4 000 dálkových nákladních vozidel. Ve fiskálním roce 2019/20 dosáhla GLS obratu ve výši 3,6 miliardy EUR a přepravila 667 milionů balíků.