Košík.cz zpřesnil čas doručení nákupu na dvacet minut, dynamicky naceňuje dopravu

Praha, 27. října 2020 – Nákup objednáte v hodinovém rozmezí, dozvíte se však dvacetiminutový interval, kdy dorazí. Zároveň se významně snižuje cena za dopravu u středně velkých nákupů. To jsou novinky online supermarketu Košík.cz, které mají výrazně zjednodušit nakupování potravin a potřeb pro domácnost na internetu. Sledování zásilky bude v rámci mobile-first přístupu v první fázi testováno výhradně v rámci mobilní aplikaci Košíku.

Zákazníci díky novince uvidí aktuální status objednávky – tedy jestli se kompletuje, je připravena na nakládku ve skladu nebo je již na cestě, přibližnou polohu kurýrního auta a předpokládaný přesný čas doručení zásilky včetně progres baru. Čas doručení bude vypočítán na základě predikce, zpřesněné aktuální dopravní situací. Pro případ dřívějšího nebo naopak pozdějšího doručení je ponechána desetiminutová rezerva, takže zákazník má vždy příjezd nákupu vymezen dvacetiminutový interval. Novinku je již nyní možné využívat v aplikaci, do desktopové verze se funkce dostane až s mírným zpožděním.

„Již dříve jsme oznámili, že budeme nakupování přes mobilní aplikaci co nejvíce podporovat a cílem je udělat z ní do budoucna majoritní kanál. Většinu nových funkcí tak chceme v budoucnu zpřístupnit nejprve uživatelům aplikace a teprve pak plošně,“ zmiňuje Tomáš Jeřábek, CEO Košík.cz. „Ambice vytvořit nejlepší appku pro nákup potravin nás neopouští. Připomenu, že v létě jsme například jako první online supermarket umožnil majitelům zařízení Apple přihlašovat se pomocí „Sign In With Apple“. 

Košík zásadním způsobem mění také kalkulaci ceny dopravy. I nadále platí, že doprava je nad 1200 korun zdarma, nově však ušetří všichni, kteří se k této hranici přiblíží. Od nákupů za pětistovku se bude cena dopravy přímo úměrně snižovat velikosti nákupu, takže při ceně nad tisícikorunu zákazníci za dopravu zaplatí zpravidla symbolické korunové částky. Výpočet ceny je možné provést pomocí ergonomického posuvníku, který zobrazí přesnou hodnotu. U každého dne je navíc zvýrazněna nejnižší cena za závoz.

Kromě toho mohou zákazníci i nadále využívat k závozu takzvanou „eko dopravu“ – tedy termíny, kdy se auta Košíku kvůli jiným objednávkám již pohybují v blízkosti závozové adresy a ušetří tak kilometry cesty. Košík navíc dále pokračuje v přestavbě flotily, která by již brzy měla jezdit převážně na CNG. Dalším drobným zlepšením je pak možnost uložit si pro opakované nákupy platební kartu do zákaznického profilu.