Hodnota značky 62,3 miliardy USD představuje dvanáctinásobný nárůst oproti prvnímu hodnocení společnosti Interbrand v roce 2000. Samsung zároveň zvítězil v žebříčku Worlds Best Employers magazínu Forbes.
SOUL, Jižní Korea 27. října 2020 – Společnost Samsung Electronics s aktuální a dosud největší hodnotou svojí značky 62,3 miliardy USD obsadila pátou příčku v žebříčku Best Global Brands 2020, který sestavila globální poradenská společnost Interbrand, specializovaná na oblast firemních značek. Samsung byl zároveň vyhlášen nejlepším globálním zaměstnavatelem v žebříčku The Worlds Best Employers 2020, který každoročně sestavuje magazín Forbes. Umístil se tak před společnostmi Amazon, IBM či Microsoft.
Navzdory náročnému podnikatelskému prostředí, které v roce 2020 přinesl firmám na celém světě COVID-19, zaznamenala společnost Samsung 2% nárůst hodnoty značky z 61,1 miliardy USD v roce 2019 na letošních 62,3 miliardy USD. Postoupila tak během tří let do první světové pětky poté, co se dostala na šesté místo v seznamu Best Global Brands 2017.
Zdroj: Interbrand.com
Vůbec poprvé pak Samsung slaví vítězství v žebříčku nejlepších globálních zaměstnavatelů, který čtvrtým rokem sestavuje americký magazín Forbes. Letos poprvé redakce využila strategického partnerství s výzkumnou agenturu Statista, která oslovila na 160 tisíc zaměstnanců pracujících na celý nebo částečný úvazek pro nadnárodní koncerny v 58 zemích světa. Průzkum probíhal od června do července 2020 a zahrnuje 750 nadnárodních společností. Samsung v žebříčku The Worlds Best Employers 2020 předstihl společnosti zvučných jmen jako je Apple, IBM, Microsoft, LG, ale i Siemens, Cisco Systems, Volvo, Nike či Adidas.
Skok ze 43. pozice v roce 2000 na letošní pátou příčku
Společnost Samsung zaznamenává stálý růst hodnoty značky již od roku 2000, kdy vyšel první přehled Interbrand Best Global Brands, ve kterém začínala na 43. pozici. Od postupu do první desítky na 9. pozici v roce 2012 dále posilovala a dosáhla 6. místa v roce 2017 a 5. místa v roce 2020. Vzestup společnosti Samsung v seznamu 100 nejcennějších značek světa podle hodnocení společnosti Interbrand byl podpořen neustálým zaváděním inovativních produktů a uskutečňováním rozsáhlých marketingových aktivit na globální scéně. Ke zvýšení hodnoty značky Samsung přispěla i její péče o udržitelnost ve všech oblastech podnikání, o čemž svědčí mimo jiné ekologické obaly na televizory a pouzdra smartphonů z recyklovaných materiálů. Mezi hlavní faktory, které podpořily postup společnosti do TOP 5, patřila především trvalá snaha o provádění inovací navzdory problémům způsobeným COVID-19. Velkou roli v globálním měřítku sehrál i aktivity společenské yodpovědnosti firem (CSR).
„V roce 2000 jsme začínali na 43. pozici s hodnotou značky 5,2 miliardy USD. Letos jsme mezi prvními pěti s hodnotou značky 62,3 miliardy USD, což je velký úspěch,“ uvedla YH Lee, CMO společnosti Samsung Electronics. „Tohoto úspěchu bychom nemohli dosáhnout bez podpory našich zákazníků z celého světa. Budeme s nimi i nadále spolupracovat a komunikovat, abychom naše globální postavení ještě vylepšili.“
Interbrand stanoví hodnotu značky podniků na základě komplexní analýzy mnoha faktorů, včetně finanční výkonnosti, vlivu značky na nákup a konkurenceschopnosti značky.
Best Global Brands 2020 | The Worlds Best Employers 2020 | |||
Společnost | Hodnota značky | Společnost | Centrála | |
1. | Apple | 322,999 mld. USD | Samsung | Jižní Korea |
2. | Amazon | 200,677 mld. USD | Amazon | USA |
3. | Microsoft | 166,01 mld. USD | IBM | USA |
4. | 165,444 mld. USD | Microsoft | USA | |
5. | Samsung | 62,289 mld. USD | LG | Jižní Korea |
6. | Coca-Cola | 56,894 mld. USD | Apple | USA |
7. | Toyota | 51,595 mld. USD | Adobe | USA |
8. | Mercedes-Benz | 49,268 mld. USD | Alphabet | USA |
9. | McDonald´s | 42,816 mld. USD | Siemens | Německo |
10. | Disney | 40,773 mld. USD | Bosch | Německo |
Zdroj: Interbrand.com, Forbes.com
Růst hodnoty značky Samsung Electronics
Rok | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 |
Hodnota značky(miliardy USD) | 19,5 | 23,4(20%↑) | 32,9(40%↑) | 39,6(20%↑) | 45,5(15%↑) | 45,3(-) | 51,8(14%↑) | 56,2(9%↑) | 59,9(6,5%↑) | 61,1(2%↑) | 62,3(2%↑) |
Pozice značky | 19 | 17 | 9 | 8 | 7 | 7 | 7 | 6 | 6 | 6 | 5 |
Zdroj: Interbrand.com
O společnosti Samsung Electronics Co., Ltd.
Samsung inspiruje svět a tvoří budoucnost svými převratnými myšlenkami a technologiemi. Společnost nově definuje svět televizorů, smartphonů, tabletů, nositelných chytrých zařízení, digitálních spotřebičů, síťových a paměťových prvků, LSI systémů, polovodičů a LED displejů. Samsung je podle žebříčku Interbrands z roku 2020 pátou nejhodnotnější značkou světa s hodnotou 62,3 miliardy USD. Nejnovější informace najdete v Samsung Newsroom na adrese http://news.samsung.com.