Alza a Liftago lámou rekordy a rozšiřují spolupráci do dalších měst

Praha, 2. 11. 2020 – Alza.cz díky své spolupráci s logistickou platformou Liftago dokázala zásadně zlepšit rychlost a přesnost doručování. Kombinace historicky nejvyšší skladové zásoby na pobočkách s rychlostí přistavení vozů umožnila v září zkrátit čas doručení u sta nejrychlejších zásilek v Praze na průměrných 33 minut. O tom, že rychlost je pro zákazníky důležitější než kdy jindy, svědčí to, že jich tuto službu využilo již více než 50 tisíc. Obě firmy proto chtějí společné rychlé doručení zpřístupnit dalším a rozšiřují svou spolupráci o Pardubice a Hradec Králové na celkových 12 měst. 

„Za více než 25 let svého působení na trhu se Alza stala uznávaným inovátorem na poli evropské e-commerce a neustále se snaží vylepšovat své služby, včetně rychlosti a kvality doručení,“ uvedl Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alza.cz. „V Praze je díky spolupráci s Liftagem naše zboží dostupné zákazníkům v podstatě 24 hodin denně do 60 minut od objednání. Daří se nám ale doručovat i za 20 minut. V ostatních městech nám kooperace zase umožňuje doručovat i o víkendech,“ doplnil. Firma tak udělala další krok v naplňování své vize „objednání myšlenkou, doručení teleportem“. Nejnovějším příkladem přínosu pro zákazníky je doručení předobjednaných telefonů iPhone 12, kdy je první z nich drželi v rukou již pět minut po oficiálním zahájení prodeje v České republice. Obě firmy nyní společně pracují na rozšíření této služby do co nejvíce měst.

„Maximální využití kapacit stávajících řidičů je logickým krokem v dalším rozvoji Liftaga. Proto se soustředíme na e-commerce, které jim zajišťuje doručování zakázek z jednoho z nejrychleji rostoucích odvětví,“ uvedl Ondřej Krátký, spoluzakladatel a výkonný ředitel firmy Liftago. „S Alzou jsme se během jediného roku dokázali z expresní přepravy rozvinout do více technologické spolupráce na hromadném a přesném doručování balíků, a zrychlujeme tak naplňování vizí obou společností. Dosud šlo o vytěžování volné kapacity kurýrů z odvětví taxi, ale k naplňování cílů udržitelné logistiky zboží i lidí se teprve dostáváme,“ dodal. 

Alza.cz a Liftago v rámci služby nejvýhodnější doručení společně expedují objednávky v deseti městech. Po Brnu, Českých Budějovicích, Liberci, Plzni, Praze, Olomouci, Ostravě, Ústí nad Labem, Zlínu a Bratislavě se nyní otevře cesta k rychlému a ekologičtějšímu doručení objednaného zboží i pro obyvatele Hradce Králové a Pardubic. Pokud si zákazník objedná zboží do pěti hodin ráno, může je díky spolupráci s Liftagem ve všech zmíněných městech obdržet ve stejný den, a v Praze dokonce do hodiny.

Doručování pro Alzu vytížilo téměř 17 tisíc hodin řidičů, které by jinak prostáli při čekání na práci mezi špičkami. Zapojilo se 935 vozidel. Firmy tak ušetřily více než 330 tisíc km, které by jinak v ulicích musela ujet další auta navíc. Pro zajímavost, zákazníci volí tento způsob doručení nejčastěji pro příslušenství mobilních telefonů a IT, ale i pro objemnější zásilky, jako jsou střešní nosiče na automobily, jízdní kola, žehlicí prkna nebo rýče a hrábě. Nejdražší zásilka přesahovala hodnotu dvě stě tisíc korun a byla doručena v Bratislavě.

O Liftagu:  

Liftago je česká firma, kterou v roce 2012 založili s myšlenkami o autonomním řízení a budoucnosti městské mobility Martin Hausenblas, Juraj Atlas a Ondřej Krátký. Zprvu se firma zaobírala pouze taxi dopravou. Jako jediná na trhu nabídla zákazníkovi možnost výběru z nabídek profesionálních taxikářů podle hodnocení řidiče, času příjezdu, typu vozu a odhadu ceny. Naopak každý řidič jezdící pro Liftago si vždy sám určoval, kterou zakázku vezme. Liftago je v současnosti nejlépe hodnocenou aplikací svého druhu na světě na Google Play i App Store.  

O společnosti Alza.cz a.s.: 

Lídr internetového trhu a udavatel trendů, taková je Alza. Svědčí o tom nejen rekordní obraty roku 2019, ve kterém Alza utržila 29,3 miliard Kč bez DPH, ale také řada inovací na poli e-commerce (samoobslužné Prodejny budoucnosti, vlastní doprava AlzaExpres, platba a prodej BTC a LTC, online prodej elektromobilů a solárních elektráren, testování znovupoužitelných REPETEBOXŮ, zavedení unikátních služeb Třetinka, Zkušebka, AlzaNEO, výuka na VŠE, privátní značky  AlzaPower a AlzaEco, expanze do Maďarska, Rakouska a další). Alza doručuje své zboží i o víkendu, kdy jsou také otevřeny všechny její provozovny. Zákazníci si mohou své objednávky vyzvednout v široké síti nonstop výdejních AlzaBoxů. Firma také nabízí klubový program Alza Premium. Za své úspěchy získala řadu ocenění – např. Nejdůvěryhodnější značka, Křišťálová Lupa, MasterCard Obchodník roku atd. Společnost se chová odpovědně, v loňském roce podpořila 80 neziskových organizací a spustila unikátní CSR platformy Alza Pelíšek a Souhvězdí pomoci. Nejdůležitější Alza milníky naleznete zde.