BILLA i letos podpořila Sbírku potravin. Řetězec vybral 39 187 kg potravin a drogistického zboží

  • V historicky nejúspěšnějším ročníku se vybralo celkem 440 tun zboží pro potřebné
  • BILLA zapojila celkem 52 prodejen napříč Českou republikou a vybrala potraviny, z nichž by se dalo připravit na 79 000 porcí jídla
  • Sbírku podpořili i osobnosti českého gastro byznysu Jan Punčochář a Roman Staša

Společnost BILLA se opětovně zapojila do podzimního kola celorepublikové Sbírky potravin. Lidé mohli přispívat celkem na 52 prodejnách BILLA napříč republikou, ve kterých se za sobotu vybralo 39 187 kg zboží. Toto množství by vydalo na přípravu téměř 79 000 porcí jídla. Koronavirová epidemie způsobila výrazný nárůst osob, které se ocitly v tíživé životní situaci. Zákazníci silně vnímají krizovou situaci a pomohli tak naplnit prázdné sklady potravinových bank. Cílem této historicky nejúspěšnější sbírky je pomoc domácnostem a rodinám v tíživé situaci, azylovým domům, samoživitelům a dalším znevýhodněným skupinám. 

Celkově se v podzimním kole celorepublikové Sbírky potravin podařilo vybrat 396 tun suchých a trvanlivých potravin. Lidé také přispěli 44 tunami základních hygienických potřeb, které potravinové banky lidem v nouzi také poskytují. Navíc až do 1. prosince mohou lidé darovat potraviny a drogerii také prostřednictvím on-line nákupu. Přislíbeny jsou rovněž firemní a komunitní sbírky.

Generální ředitel BILLA ČR, Jaroslav Szczypka sám podpořil Sbírku potravin nákupem. 

„Podzimní sbírka se i přes aktuální omezení těšila rekordnímu zájmu, a i přes extrémně náročné hygienické podmínky proběhla sbírka ve všech 52 prodejnách BILLA bez problémů. Statistiky ukazují, že výrazně narostl počet lidí, kteří se dostali do obtížné životní situace a potravinové banky nemají zásoby. Chtěli bychom tímto poděkovat všem zákazníkům BILLA, že se zapojili do této náročné, ale nejpotřebnější sbírky. Děkuji i Romanovi Stašovi a Janu Punčochářovi, kteří přišli podpořit sbírku nákupem a svou přítomností,“ říká Jaroslaw Szczypka, generální ředitel BILLA ČR. 

Potravinové banky se potýkají více než dříve s nedostatkem zásob pro potřebné, a právě proto se motivačně do nákupů zapojují i známe osobnosti českého gastro byznysu. V prodejně BILLA v Říčanech u Prahy se tak sobotní sbírky účastnili vítěz letošního ročníku soutěže MasterChef Roman Staša a populární porotce soutěže MasterChef Jan Punčochář, který je zároveň tváří privátní značky Vocílka.

Sbírka potravin se od loňského roku koná vždy dvakrát ročně, a to na jaře a na podzim. Letošní jarní kolo však muselo být kvůli koronavirové epidemii zrušeno. Je organizována Českou federací potravinových bank, Svazem obchodu a cestovního ruchu ČR spolu s klíčovými obchodními řetězci působícími na českém trhu, Asociací společenské odpovědnosti, Raben Logistics Czech a partnery z neziskového sektoru. Záštitu nad její realizací převzal ministr zemědělství Miroslav Toman.

BILLA ČR je součástí skupiny REWE International AG. Na českém trhu působí od roku 1991. S obratem ve výši přes 34 mld. Kč (2019), s 239 prodejnami a více než 6 500 zaměstnanci je BILLA lídrem na trhu supermarketů. Na průměrné prodejní ploše 900 m2 nabízí široký výběr produktů známých i privátních značek. Velký důraz je kladen na čerstvý sortiment, jako jsou lahůdky, pečivo, ovoce a zelenina, mléčné produkty, maso a chlazené produkty. BILLA se soustředí na podporu českých producentů, proto české potraviny tvoří již 72 % jejího celkového obratu. České potraviny jsou také součástí privátních značek řetězce BILLA – Vocílka, Česká farma, BILLA Naše bio, BILLA, BILLA Premium, BILLA Easy či Clever. 

REWE International AG je lídrem na rakouském trhu v oblasti prodeje potravinového a drogistického zboží a jedním z největších zaměstnavatelů v Rakousku. Ve 3 694 prodejnách v Evropě zaměstnává téměř 80 000 pracovníků. 

REWE International AG je součástí německé REWE Group, která působí ve 13 zemích Evropy a patří k nejvýznamnějším evropským maloobchodním skupinám a prodejcům rodinných dovolených. 

REWE International AG se sídlem v rakouském Wiener Neudorfu provozuje obchodní společnosti BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA a ADEG a řadu vlastních produktových značek. V segmentu supermarketů má prodejny v 7 zemích střední a východní Evropy. 

Více informací na http://www.billa.cz