PPL aktualizovala své plány a očekává dvojnásobné množství balíků. Na pomoc nasazuje nový web

PPL na základě současného vývoje trhu upravila své predikce a předpokládá, že v letošní sezoně doručí v porovnání s loňskem dokonce dvakrát více zásilek směřovaných z e-shopů soukromým příjemcům, kvalitu by však chtěla udržet stejnou. Pomoci by tomu měl i nový web s vylepšeným sledováním zásilek. Firma očekává, že i letos padne rekord v počtu doručených i zpracovaných zásilek a hlásí dobrou připravenost na tyto objemy. Aby stihly balíky dorazit do Vánoc, měly by do přepravy vstoupit nejpozději 21. 12. 

Hlavní sezóna začíná pro PPL v polovině listopadu, již od října však vnímá narůstající počty zásilek, které by měly i nadále stoupat. „Jsme dobře připraveni jak na standardní meziroční nárůst, tak na zvýšené objemy spojené se současnou pandemií. Před Vánoci plánujeme doručovat 250 tisíc balíků denně. Pokud by přece jen realita výrazně překročila námi očekávané počty zásilek, máme připraveny záložní scénáře, při kterých bychom i tak zachovali dobrou kvalitu našich služeb a menší část zásilek doručovali v režimu maximálně dvou až tří dnů od převzetí zboží. Věříme ale, že k tomuto kroku nebudeme muset přistoupit, jedná se o krajní řešení,“ vysvětluje Petr Horák, generální ředitel PPL. PPL zároveň vyzývá všechny příjemce, aby se pokusili své nákupy časově rozložit a pomohli tak balíkovým firmám nápor lépe zvládnout.

PPL hlásí dostatečné kapacity i připravenost 

Nejvytíženější dny očekává balíková firma 17. a 18. 12., kdy plánuje mít nasazeno až o 60 % více aut než loni. Jako již každý rok firma nabírá před Vánoci stovky sezonních řidičů a také manipulačních pracovníků navíc. Počet aut se bude podle odhadů PPL před Vánoci pohybovat kolem 2000. Jedná se tak v průměru o 600 vozů více než v průběhu roku. „Po stránce lidské síly i technologických procesů jsme na sezonu velmi dobře připraveni. Navíc jsme spustili nový web, který by měl příjemcům zboží díky vylepšené aplikaci sledování zásilek přehledně předat všechny potřebné informace a pomoci jim efektivně převzít zásilku,“ vysvětluje Horák.

Při stávajících koronavirových opatřeních má PPL otevřeno také přes 2100 svých PPL Parcelshopů, které mohou zákazníci využít k vyzvednutí či podání svých zásilek. Právě v předvánočním období PPL tento způsob předání doporučuje nejvíce. „Příjemci balíků se nemusí vázat na den a časové okno doručení řidičem, ale mohou si na našich výdejních místech vyzvednout vánoční dárky kde a kdy jen chtějí. Přesto všechny nabádáme, aby si své zásilky přebírali co nejdříve a uvolnili tak místo pro další balíky. Zvažujeme také, že bychom sedmidenní úložní dobu v sezoně o něco zkrátili,“ doplňuje Horák. PPL plánuje skrz PPL Parcelshopy doručit před Vánoci kolem 2 milionů zásilek.

Bezpečí na prvním místě

PPL dodržuje všechna vládní opatření i doporučení své mateřské společnosti DPDHL. Řidiči jsou vybaveni hygienickými pomůckami a dodržováno je maximálně možné bezkontaktní doručení. „Zdraví našich zaměstnanců i zákazníků je na prvním místě. Proto kromě opatřeních na naší straně žádáme i příjemce, aby při přebírání zásilek měli vydezinfikované ruce, nosili roušku a udržovali co největší odstup od řidičů nebo obsluhy PPL Parcelshopů. Pokud to lze, doporučujeme platit za zboží e-shopu předem nebo alespoň použít při přebírání platební kartu. Pokud se dotyčný nachází v karanténě, měl by dopředu našeho řidiče upozornit, aby předání proběhlo co nejbezpečněji,“ upozorňuje Horák.

PPL čerstvě obhájila titul Nejdůvěryhodnější značky roku v kategorii Balíkové služby a zároveň se stala Skokanem roku ze všech značek ve všech kategoriích. „Jsme rádi, že našim službám lidé věří a že se náš přístup nejen během letošního jara odrazil pravděpodobně i v těchto výsledcích,“ říká Horák.

Elektrokola by měla pomoci v centru města

Parkování v centru je velmi komplikované, a to zejména pro dodávky doručovacích společností. Proto se PPL rozhodlo nasadit během listopadu do letošní sezóny i tři elektrokola. „Jedná se o pilotní projekt, který po půl roce vyhodnotíme a zvážíme jeho další rozvoj. Dlouhodobě se zaměřujeme na redukci C02 a po vzoru naší mateřské společnosti DPDHL bychom se chtěli v roce 2050 dostat až k nulové uhlíkové stopě. Dosáhnout bychom toho chtěli pomocí nasazení vozů s alternativními pohony a zároveň kompenzací zbývajících výparů různými prospěšnými projekty,“ uzavírá generální ředitel.

O společnosti PPL

Společnost PPL CZ je součástí divize DHL eCommerce Solutions a na tuzemském trhu představuje předního poskytovatele přepravních služeb pro firmy a podnikatele. Nabízí však i služby pro soukromé osoby se službou Balík pro tebe. PPL CZ se specializuje na balíkovou přepravu po ČR a do celé Evropy. Společnost zaměstnává bez mála 700 pracovníků a 1 600 řidičů, kteří doručí desítky milionů zásilek ročně. Disponuje 21 balíkovými depy, centrálním překladištěm a rozsáhlou sítí výdejních a podacích míst – PPL Parcelshopů, kterých je více než 2 100 po celé České republice. 

DHL eCommerce Solutions je součástí skupiny Deutsche Post DHL Group, která je přední světovou poštovní a logistickou společností. Skupina spojuje lidi a trhy a umožňuje globální obchodování. DPDHL Group zaměstnává přibližně 550 000 lidí ve více než 220 zemích a teritoriích po celém světě, díky čemuž je jedním z největších soukromých zaměstnavatelů na světě.