Franšízovému konceptu se daří i v době koronaviru!

Společnost SOLODOOR rozšiřuje svoji síť franšízových prodejen o další krajská města. Výrobce interiérových dveří a zárubní svůj úspěšný franšízový koncept obohatil o prodejnu v Hradci Králové. Další moderní showroom dveří a zárubní otevře na začátku příštího roku v Karlových Varech a Ústí nad Labem.

„Současnou situaci jsme odmítli vnímat jako katastrofu, naopak jsme v ní od začátku viděli příležitost nově rozdat na trhu karty. Usoudili jsme, že nejlépe se nám bude spolupracovat s lidmi, kteří to vidí stejně. Sáhli jsme tedy i po netradičním nástroji v podobě oslovení potenciálních partnerů, např. na Jobs.cz. Přišlo nám v této nejisté době logické, že nápadití a ambiciózní lidé budou nakloněni i jiné možnosti práce a nebudou se spoléhat jenom na klasické zaměstnání,“ vysvětluje Martin Dozrál, generální ředitel společnosti SOLODOOR.

V dnešní koronavirové době se lidem otevírá nový potenciál ve formě franšízové prodejny umožňující rychle a bez vysokých vstupních nákladů zahájit podnikání se zavedeným               know-how, které poskytuje nezanedbatelné jistoty a perspektivu dobrého zhodnocení. 

Ověřené koncepty podnikání, které oproti budování vlastní firmy zaručují do jisté míry úspěch a profit, budou lákat i podle odborníků z České asociace franchisingu i nadále. V současnosti je u nás přes 300 franšízových konceptů, poměr činí 59 % českých a 41 % zahraničních. Asociace předpokládá, že by se mohl počet franšíz v ČR až zdvojnásobit. Aktuálně je u nás nejvíce franšíz oboru gastronomie, realitních kanceláří, výživových poraden, fitness a vzdělávání, jako jsou jazykové školy. Početně jsou zastoupeny i koncepty z oblasti obchodu s módou, sýry, farmářskými potravinami a kosmetikou.

Firma SOLODOOR i v koronavirové krizi otevírá hned tři nové prodejny. Celkově se bude moci pochlubit 11 zastoupeními v českých krajských městech a dalšími 4 na Slovensku.  Současně jedná s dalšími zájemci o spolupráci v obou zemích.

Model franšízových prodejen je jedním z nejdůležitějších prodejních kanálů společnosti SOLODOOR. Vedle hobbymarketů, developerských projektů a stavebnin tvoří podstatnou část jejích tržeb. Na obratu se podílí už 15 % a dále rychle roste. „Vzhledem k propracovanosti celého konceptu, detailnímu know-how, školení a zejména pak díky intuitivnímu objednávkovému systému s námi mohou začít podnikat během pár měsíců i začínající podnikatelé,“ uvádí Stanislav Malohlava, ředitel společnosti SOLODOOR CENTRUM, která je odpovědná za franšízový koncept společnosti SOLODOOR. 

Hlavní výhodou franšízového konceptu společnosti SOLODOOR je krátká doba přípravy provozu prodejny, která může být otevřena již do 3 měsíců po podpisu smlouvy. SOLODOOR poskytuje know-how pro vybudování, provoz a následné úspěšné řízení provozu a také potřebné školení a podporu manažera. Franšízant pak přináší kapitál pro vybudování a provoz své prodejny. Stává se samostatným podnikatelem využívajícím silnou značku SOLODOOR, jednoho ze tří největších výrobců dveří a zárubní v České republice. 

SOLODOOR zajišťuje územní exkluzivitu, pomůže s architektonickým návrhem prodejny, navrhne marketingovou kampaň k otevření prodejny a nabízí také finanční podporu v podobě výrazné slevy na nákup vzorků. Pomůže i s výběrem personálu a jeho zaškolením, hlavně ale nabízí intuitivní objednávkový systém ´Konfigurátor dveří a zárubní´. Vstupní investice franšízanta se pohybuje okolo 500 až 800 tisíc Kč, návratnost se odhaduje maximálně na 2 roky, průměrné roční cashflow činí 8 milionů Kč.

Franšízový koncept SOLODOOR byl letos nominován na titul Franchisa roku 2019 správní radou České asociace franchisingu. „Již samotná nominace je obrovským uznáním naší práce a velice si toho vážíme,“ říká Stanislav Malohlava ze společnosti SOLODOOR CENTRUM. Vyhlášení proběhne 10. prosince 2020. V loňském roce se držitelem titulu Franchisor roku stal koncept OXALIS, což je distributor sypaných čajů a výběrové kávy. V dalších kategoriích uspěl poskytovatel finančního poradenství, Partners market a také McDonald´s, cenu veřejnosti získal gastronomický koncept Subway.

SOLODOOR, a. s., český výrobce interiérových dveří a obložkových zárubní, vyrobí za rok více než 180 000 dveří a 80 000 zárubní, čímž se řadí mezi největší výrobce na trhu. Je držitelem osvědčení „CZECH MADE“ a označení „Ekologicky šetrný výrobek“. Kromě široké škály produktů nabízí také poradenství a odbornou montáž s pětiletou zárukou na své zboží.

Společnost vznikla před 23 lety, přičemž její kořeny sahají hlouběji do historie dřevařského průmyslu v Sušici, která se celosvětově proslavila výrobou sirek. S více než 220 zaměstnanci patří mezi největší zaměstnavatele v regionu. Výrobky SOLODOOR najdete ve 13 franšízových prodejnách, cca v 80 prodejních studiích či zalistované v nabídce hobbymarketů a také v síti prodejen stavebnin po celé České a Slovenské republice. Společnost využívá nejmodernějších německých a italských technologií, díky kterým vyrábí dveře a zárubně s unikátní oblou hranou a v exkluzivních povrchových úpravách, jež nemají na trhu konkurenci.