Aktivity společnosti MAKRO ČR zaměřené na lepší složení potravin privátních značek či obalových materiálů významně přispěly ke globálnímu úspěchu mateřské společnosti METRO Group, provozující velkoobchody MAKRO Cash & Carry v České republice, která byla již pošesté zařazena do mezinárodního prestižního žebříčku Indexu udržitelnosti Dow Jones.
V České republice a na Slovensku se společnosti podařilo odstranit obtížně recyklovatelné plasty (PVC) téměř ze všech obalů u produktů vlastních značek, jako jsou sáčky, tuby, fólie či kanystry. Tento materiál se nyní používá pouze u výrobků, u kterých to stávající technologie jinak neumožňují, například porcované džemy či medy pro hotely.
Pozitivně hodnocená byla také dobře nastavená strategie společnosti pro zdraví a výživu. MAKRO ČR se zaměřilo například na odstranění přebytečného množství soli a glutamanu sodného u párků, šunek, salámů, klobás a utopenců značek ARO, Fine Life a METRO Chef. Úpravou prošly také majonézové saláty značky ARO, například vlašský či ďábelský. Rovněž se podařilo snížit množství cukru u ovocných kompotů ARO. Tyto výrobky se tak zařadily ke čtyřem stovkám produktů, jejichž složení bylo celosvětově zlepšeno v podobě snížení obsahu soli, cukru a dalších přidaných látek.
„Udržitelnost a odpovědné chování je pro celou skupinu METRO klíčovou strategií, která se dotýká našeho každodenního fungování. Důležitost tohoto tématu samozřejmě vnímáme také v MAKRO, proto se snažíme ke všemu, co děláme přistupovat zodpovědně. Tento globální úspěch mi dělá velkou radost, nejen protože jsme k němu velkou měrou přispěli také v Česku a na Slovensku, ale jelikož odráží naše úsilí, které jsme udržitelným aktivitám věnovali,“ komentuje Martin Čivrný, manažer udržitelnosti MAKRO ČR.
METRO Group zaujímá silnou pozici především v oblasti životního prostředí, kde získalo plný počet bodů za svou strategii ochrany klimatu, GMO (geneticky modifikované organismy) a omezení plýtvání vodou v rámci dodavatelského řetězce. Pro firmu je stěžejní také odpovědný přístup k obalovým materiálům. V této kategorii získala celkem 82 bodů ze 100.
Mezinárodně uznávaný Index udržitelnosti Dow Jones (DJSI), který vznikl v roce 1999, letos hodnotil přibližně 3,5 tisíce veřejně obchodovaných firem na základě jejich environmentálních, ekonomických a sociálních výsledků. Pouze 6 z 41 hodnocených maloobchodních společností se kvalifikovalo do žebříčku DJSI. METRO se tak zařadilo v oblasti udržitelnosti mezi nejlepší světové společnosti v rámci potravinářství a maloobchodu.
***
METRO je mezinárodní lídr, který se specializuje na velkoobchodní a maloobchodní prodej potravin. Společnost je zastoupená v 35 zemích a celosvětově zaměstnává 150 000 lidí. Ve finanční roce 2015/16 METRO dosáhlo prodejů ve výši 37 mld. EUR. Zaměřuje se na poskytování služeb odpovídajících specifickým potřebám velkoobchodních i maloobchodních zákazníků, a to na regionální i mezinárodní úrovni. Prostřednictvím svých obchodních značek METRO Cash & Carry, Real, služeb přímé distribuce a digitálních iniciativ METRO nastavuje standardy pro budoucnost: orientace na zákazníka, digitální řešení a udržitelné podnikání. Více informací naleznete na www.metroag.de.
METRO/MAKRO Cash & Carry je zastoupeno ve 25 zemích, kde provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů a zaměstnává 100.000 lidí.