C.H. Robinson spojil v boji proti koronaviru síly se společností Microsoft

Jeden z klíčových hráčů na poli logistiky třetích stran, společnost C.H. Robinson, oznamuje partnerství se softwarovým gigantem Microsoft. Cílem spolupráce je nabídnout nová logistická řešení, jejichž efektivitu umocní spolehlivé fungování v reálném čase. C.H. Robinson navíc plánuje posílit svou pozici na českém trhu nabídkou špičkových řešení a urychlit tím revoluci v dodavatelských procesech.

Stejně jako další země čelí i Česká republika novým výzvám a přísným opatřením, jejichž cílem je zvládnout vývoj pandemie nemoci covid-19. Lockdown v různých podobách se už stal běžnou součástí života po celém světě a obor logistiky se ocitl mezi průmyslovými odvětvími, která čelí největšímu tlaku.

Účinná řešení mohou vzkřísit průmysl v Česku

C.H. Robinson, světový lídr v oblasti logistiky třetích stran a uznávaný zaměstnavatel v dodavatelském sektoru, se zaměřuje na Českou republiku s cílem posílit kvalitu nabízených služeb i přes nepříznivou koronavirovou situaci. Služeb C.H Robinson využilo v posledních letech šest tisíc českých klientů a přepravců, přičemž během posledních devíti měsíců zaznamenal jejich počet strmý nárůst.

Arkadiusz Glinka, ředitel produktového managementu v C.H. Robinson Europe, k tomu říká: „Pozorně sledujeme celosvětový vývoj v logistice a rostoucí český podíl na tomto trhu je pevnou součástí našich budoucích plánů. Ani Česko se nevyhnulo lekci, kterou musely podstoupit dodavatelské řetězce v každém koutě světa. Potřeba zvýšení efektivity tváří v tvář nepřízni osudu postavila digitalizované služby do klíčové pozice obchodního plánování. Prostřednictvím naší technologické platformy Navisphere, kterou řídí umělá inteligence, jsme v letošním roce ze strany podniků zaznamenali obrovský zájem. Proto věříme, že máme dobrou pozici pro získání zásadního podílu na trhu, včetně toho českého.“ „Chceme, aby čeští přepravci byli těmi, kdo bude z technologické revoluce profitovat nejvíce,“ dodává Glinka.

Spojení s Microsoftem

C.H. Robinson vytvořil spojení s nadnárodní technologickou společností, aby zkombinoval sílu své platformy pro řízení multimodální dopravy společně s cloudovou službou Azure z dílny Microsoftu a také s Interntem věcí (IoT). Výsledkem bude logistické řešení, které plně odpovídá zvýšené potřebě přehledu a zobrazování v reálném čase. Implikace strojového učení a umělé inteligence pomáhá ke zkvalitnění prediktivní analýzy, sledování zařízení IoT pro mapování zboží během přepravy, špičkovému zabezpečení dat a rychlejšímu použití.

Pandemie toho změnila dost

V závislosti na zavádění přísných opatření apelují experti z C.H. Robinson na podniky v celé zemi, aby uplatnily klíčové poznatky z březnového plošného lockdownu a mohly díky tomu i přes krizové podmínky naplno fungovat.

Cenným poznatkům předcházela bezprecedentní globální situace. Většina z nejpřísnějších omezení snad brzy skončí, i tak ale budou mít tato opatření další vážný dopad na dopravní a dodavatelské řetězce na místní i celosvětové úrovni. Komplexní příprava a plánování jsou proto zásadní pro všechny hráče na zásobovacím trhu. Dopravci, řidiči a zúčastněné strany v dodavatelském řetězci musí být na takové situace připraveni předem a mít pro ně v záloze účinné plány. Být připraven je totiž v současnosti drahocennou dovedností.

Podnikání nelze budovat na historických datech

Podle expertů C.H. Robinson je zásadní, aby podniky v České republice byly budovány se zvýšenou úrovní viditelnosti procesů, což umožňuje mnohem hlubší vhled do dodavatelských sítí, zásob, prodeje, vybavenosti skladů a koncových distribučních míst.

„Je nezbytné, aby podniky fungovaly v rámci logistických operací na nové úrovni kontroly a stability. Jen tak se dá zabránit problémům se zásobováním, kterých se na jaře objevilo velmi mnoho. Taková technologie bude znamenat jednu podstatnou věc: data z více zdrojů dokážou podniky flexibilně přeměnit ve strategie. Následně se dodavatelské řetězce stanou stabilnějšími a lépe připravenými na řešení jakékoli krize a neočekávaných incidentů,“ zdůrazňuje Arkadiusz Glinka. „Problém je v tom, že příliš mnoho společností spoléhá na historická data, z nichž předpovídá poptávku a s ní i nabídku. Takový postup se ale s příchodem pandemie stal těžce zastaralým. Například loňské vánoční obchodní trendy budou letos vypadat úplně jinak,“ dodává.

Dodavatelský řetězec si musí zvykat na lockdowny

Podle odborníků z C.H. Robinson si budou muset aktéři dodavatelského řetězce zvykat na omezení v podobě lockdownů vzhledem k tomu, jak se zatím nedaří koronavirovou krizi účinně řešit. Znamená to především potřebu další pečlivé analýzy dosavadních aktivit, aby se dalo snadněji předpovědět i takřka nepředvídatelné. Strojové učení a automatizace již nejsou jen užitečnými pomocníky, ale nutností k efektivnímu setrvání na trhu. Tyto technologie budou zásadní pro poskytování kritických poznatků dodavatelského řetězce o dopravních a výrobních systémech, které firmy využívají.

O společnosti C.H. Robinson

C.H. Robinson se zabývá řešením logistických operací společností po celém světě a napříč průmyslovými odvětvími, od základních až po ty nejsložitější. S přepraveným materiálem v hodnotě přes 20 miliard dolarů a 18 miliony zásilek ročně je jednou z největších logistických platforem na světě. Náš globální balíček služeb urychluje obchod při zachování bezproblémové dodávky zboží. Díky kombinaci systému řízení multimodální dopravy a odborných znalostí poskytuje chytřejší řešení pro více než 119 000 zákazníků a 78 000 přepravních partnerů. Technologie C.H. Robinson je vytvořená experty na dodavatelský segment, kteří aplikují rychlejší a praktičtější vylepšení pro podnikání zákazníků. Jakožto zodpovědný globální hráč C.H. Robinson hrdě přispívá miliony dolarů na podporu toho nejdůležitějšího, tedy zaměstnanců a firemní nadace. Další informace najdete na www.chrobinson.com.