Rok 2020 se pro Bolt v Česku nesl v duchu spouštění nových služeb a jejich expanze do mnoha měst

Na začátku roku 2020 aplikace Bolt nabízela svou službu odvozu autem pouze v Praze. Díky silné poptávce uživatelů po bezpečné a spolehlivé přepravě platforma Bolt dynamicky expandovala do nových měst, ve kterých představila několik inovativních služeb.

V průběhu jarní vlny šíření COVID-19 představila do 48h po vyhlášení lockdownu rozvoz základních potravin po Praze. Během necelých dvou týdnů pak Bolt rekordně rychle spustil i platformu na objednávání jídla Bolt Food. Během letních měsíců se společnost zaměřila na expanzi sdílených koloběžek, které po dohodě s místními radnicemi spustila v Olomouci, Boskovicích a Pardubicích. Na podzim koloběžky doplnila sdílená elektrická kola, která slouží obyvatelům a návštěvníkům Prahy. Podzimní měsíce firma věnovala spouštění dalších trhů se svou aplikací na odvoz cestujících auty, se kterou je nyní vedle Prahy aktivní v dalších sedmi českých městech.

Lidé, kteří se i v průběhu šíření COVID-19 potřebovali pohybovat po městě, využívali služeb aplikace Bolt, protože nabízela bezpečný způsob přesunu, při kterém byl minimalizován kontakt s dalšími lidmi. Letošní provoz aplikace Bolt také ukázal několik zajímavostí.

Pomyslným českým rekordmanem se stal uživatel koloběžek, který na nich absolvoval celkem 249 jízd. Nejdelší jízda na sdílené elektrické koloběžce měřila 33 kilometrů. Časově nejdelší jízda na ní trvala lehce přes čtyři hodiny. 

Uživatel, který si nejčastěji objednával odvoz autem, za poslední rok absolvoval 1961 jízd. Nejdelší jízda autem s Boltem měla délku téměř 168 km. Nejdéle trvající jízdou pak byla ta, která trvala mírně přes tři hodiny.

Nejštědřejší český cestující zanechal po jízdě, se kterou byl zřejmě naprosto spokojený, partnerskému řidiči spropitné ve výši 1465 Kč. Čeští cestující patří s Brity a Francouzi také k těm uživatelům, kteří v autech partnerských řidičů nejčastěji zapomínají své osobní věci. V České republice jsou v autech partnerských řidičů nejčastěji zapomínány mobilní telefony, klíče, peněženky a tašky s nákupy.

“Navzdory dopadům pandemie COVID-19 jsme v Boltu během roku 2020 dokázali dosáhnout neskutečného růstu a to nejen globálně, ale především v České republice. Důkazem toho jsou všechny naše úspěchy na místním trhu. Zatímco na začátku letošního roku byl naší jedinou službou nabízenou na českém trhu odvoz auty v Praze, díky nasazení celého našeho týmu se podařilo představit nové služby a ty rychle rozšířit do několika českých a moravských měst. I v nadcházejícím roce budeme intenzivně pracovat na tom, abychom naše služby dále zkvalitňovali a oslovili jimi ještě více uživatelů,” slibuje Jakub Dvořák, country manažer pro Českou republiku v Boltu.

Aplikace Bolt také v letošním roce pomáhala lidem ze svého okolí. V průběhu podzimní vlny COVID-19 spustila program nazvaný Bolt Cares, který zastřešil veškeré aktivity, které napomáhaly zamezit šíření viru. V jeho rámci například poskytovala zdravotnickému personálu přepravu po městech zdarma.

Během prosince pak s organizací Armáda spásy zorganizovala sbírku, během které se podařilo mezi uživateli Boltu vysbírat téměř tunu zimního oblečení, které pomůže klientům Armády spásy přečkat nejchladnější měsíce v roce ve zdraví. V průběhu října Bolt dále mezi svými uživateli vybral stovky kilogramů krmiva a potřeb pro zvířata z útulku Home 4 Pets.

O Boltu

Bolt je přední evropská přepravní platforma, jejímž cílem je zajistit, aby doprava ve městech byla ještě dostupnější, pohodlnější a udržitelnější.

Bolt má více než 50 milionů uživatelů ve více než 40 zemích v Evropě a Africe. V současné chvíli nabízí jak přepravu auty, tak řešení z oblasti mikromobility (elektrické koloběžky a kola) a rovněž dovoz jídla nebo doručování balíčků.

Společnost se v ekologickém programu nazvaném Green Plan zavázala k úplné kompenzaci emisí vzniklých při přepravě skrze aplikaci Bolt v Evropě, což přispívá ke snížení dopadu podnikání společnosti na životní prostředí.