Alza pomáhá podnikatelům s digitalizací byznysu

Praha, 13. ledna 2021 – Jednička české e-commerce pokračuje v rozšiřování svého portfolia, před Vánoci odstartovala prodej poukazů na služby podnikatelů zapojených do jejího programu Alza Partner. Pro podniky postižené zavřením provozoven je to další ze způsobů jak své zboží a služby nabídnout zákazníkům. Poukazy na zážitky a služby patří mezi oblíbené dárky. To potvrdily i letošní Vánoce, kdy se na Alze za necelé dva týdny prodaly například poukazy do restaurace OBLACA za sto tisíc korun. Úspěch slavila i Lenka Zelenohorská, která nabídla dárkové poukazy na nákupy se stylistkou ve svém butiku. 

Již během první vlny pandemie a jarního nouzového stavu se ukázalo, že firmy, které dokázaly transformovat své podnikání do online prostředí, prošly krizí lépe. Nakupující se tehdy přiklonili k online prostředí jako bezpečnější alternativě řešení svých potřeb. Alza během té doby na svém e-shopu zaznamenala přírůstek 51 % nových zákazníků. Tento potenciál nyní prostřednictvím nabídky poukazů otevřela i obchodníkům, kteří zatím na přechod do onlinu nebyli plně připraveni.

Leader české e-commerce v reakci na aktuální situaci umožnil podnikatelům zasaženým uzavřením kamenných provozoven, aby se zapojili do jeho nabídky a prodávali na něm poukazy na své služby a zboží. S ohledem na zavřené podniky a obchody tak mohli letos zákazníci prostřednictvím voucherů snadno vyřešit vánoční dárky a podpořit jimi menší české podnikatele. Díky množství a různorodosti zapojených partnerů a jejich nabídek lze na Alze vybrat dárek „na míru“ skoro pro každého.

„Letošní vánoční nákupy se více než kdy jindy odehrávaly online,“ říká Ondřej Hnát, divizní ředitel pro nákup a prodej, který je v Alze za projekt odpovědný, a dodává: „O vhodném načasování spuštění programu Alza Partner svědčí zájem jak ze strany obchodníků, tak i zákazníků, pro které je to snadný a rychlý způsob obdarování.“ 

Mezi téměř tisícovku doposud zapojených partnerů patří i Ateliér stylu & butik Lenky Zelenohorské, který nabízí zážitkové nákupy v privátním butiku s osobní stylistkou, či restaurace OBLACA na Žižkovské věži. Zástupci obou podniků se shodují, že uvítali možnost oslovit široké zákaznické portfolio Alzy. V době zasažené pandemií je to jeden z mála možných způsobů, jak prodávat své zboží a služby. 

„Rok 2020 byl pro odvětví maloobchodů velmi náročný, pět měsíců v roce jsem musela mít zavřeno. Věděla jsem, že abych alespoň trochu zachránila roční prodeje, budu muset najít nové prodejní kanály. Proto hned, jak Alza spustila možnost registrovat se do programu, vytvořila jsem v jejich systému dárkový poukaz – celý proces byl velmi návodný a uživatelsky příjemný. Mé prvotní obavy, aby se vůbec v obrovské nabídce e-shopu má služba objevila, zmizely po první kontrole počtu prodaných poukazů,“ komentuje Lenka Zelenohorská z Ateliéru stylu, která svou nabídku upravila tak, aby oslovila zejména muže, kteří poukaz zakoupí pro ženy. 

Právě jednoduchý přesun podnikání do online prostředí a podporu od největšího českého e-shopu oceňuje i Kateřina Hajná z Tower Park Praha, provozující restauraci OBLACA. „Program Alza Partner je skvělá platforma pro všechny podnikatele, kteří chtějí posunout svoje podnikání do online sféry. V momentě, kdy jsme vybírali vhodné zdroje k propagaci značky a prodeje zároveň, byl program Alza Partner jasnou volbou. U takto velké značky jako je Alza, jsme si byli téměř jistí, že nás podpoří ve všech směrech a pomohou nám v této těžké době získat nové zákazníky. Zatím jsme spokojeni a určitě hodláme v programu dále pokračovat,“ zhodnotila dosavadní spolupráci.

O programu Alza Partner

Program Alza Partner rozšiřuje současné možnosti zapojení podnikatelů do e-shopu na Alze a nabízí ještě rychlejší cestu do online světa než prodej v rámci programu Dropshipment. Registrace i zalistování poukazů jsou rychlé, snadné a bezplatné. Zapojení podnikatelé si sami vybírají, jaké poukazy a za jaké ceny zákazníkům v přehledném administrativním prostředí nabídnou. Mohou si vybrat, jestli připraví poukazy na nákup konkrétního zboží nebo služby či dárkové poukazy na nákup v určité hodnotě. Až po jejich uplatnění zákazníkem zaplatí Alze provizi z prodeje.