Buřinka za Prvoka získala zlato v European Excellence Awards

Stavební spořitelna České spořitelny (Buřinka) s agenturou AMI Communications získala prestižní zlaté ocenění European Excellence Award (EEA) za projekt Prvok od Buřinky. Komunikační kampaň spojená s tiskem prvního 3D tištěného plovoucího domu, pod názvem Prvok, přesvědčila porotu svou odvahou a inovativním přístupem. První cenu Buřinka získala za tuto kampaň v regionu střední Evropy a dostala se také mezi evropskou pětku projektů v oblasti financí. Evropské ocenění hodnotí nejúspěšnější či nejodvážnější komunikační projekty – oceňuje mj. efekt na byznys, její dopad na společnost, unikátnost řešení.  

Buřinka se spolu s AMI pustila do neprobádaných vod. Stavební spořitelna vsadila na spolupráci s architekty a vědci. Společně v červnu se sochařem a architektem Michalem Trpákem za 48 hodin vytiskli první český 3D tištěný dům, Prvoka. Projekt si získal velkou pozornost, zmiňují jej média na všech světových kontinentech. Doma i v zahraničí rezonovalo téma ve více než 500 výstupech s dosahem až půl miliardy čtenářů. Podle výzkumu Buřinky projekt bez reklamní podpory zaznamenalo 40 % Čechů. 

Kampaň vedla agentura AMI Communications, komunikaci na sociálních sítích zajistil DotCom

Sektory stavebnictví a bydlení jsou zatíženy nemalými problémy. Vysoké ceny, dlouhé povolovací procesy, nedostatek kapacit, vše umocněno covidovou pandemií. I proto se Buřinka experiment rozhodla uspíšit. Za půl roku autoři postavili první český 3D tištěný plovoucí dům z betonu. Experimentem chtěli ukázat, že 3D tisk může pružně reagovat na aktuální problémy ve stavebnictví, přivést do oboru inovace, nový zájem do vzdělávání a ve výsledku dostupnější i rychlejší bydlení. 

Tak skvělou odezvu na Prvoka jak u nás tak v zahraničí jsme opravdu nečekali. Jsme hrdí na to, že jsme stavbu Prvoka mohli umožnit,“ říká Monika Kopřivová ze Stavební spořitelny České spořitelny, Buřinky. „Prvok je organický, na to samé jsme vsadili v komunikaci,“ uvádí Tereza Syslová, account director z AMI Communications, a dodává: „Kampaň jsme stavěli zejména na zážitcích a autenticitě experimentu. Odhalovali jsme proces tisku v každé jeho fázi. Chtěli jsme ukázat problémy, které jsou s technologií spojené, a akcelerovat jejich budoucí vyřešení. Toho jsme dosahovali eventy v ‚laboratoři‘, spoluprací s nezávislými odborníky, několika vlnami mediální komunikace i produkcí videí.“ 

„Okolo každé nové technologie samozřejmě bují skepse. Našim úkolem bylo v online komunikaci intenzivně vzdělávat a vysvětlovat vizi tvůrců, současně komunikovat Buřinku jako generálního partnera projektu. Živou diskuzi kolem Prvoka jsme motivovali skrz interaktivitu, soutěže a postupné odhalování výhod technologie,“ říká Peter Podolinský z Dotcom.cz.

Prvok v 55 zemích na všech světadílech 

Prvok na konci října opustil Střelecký ostrov, kde se zabydlel na dva a půl měsíce. I díky jeho umístění na Vltavě v centru Prahy projekt bez reklamní podpory zaznamenalo 40 % Čechů. Plovoucí dům z 3D tiskárny nastartoval bouřlivou diskuzi se 100 tisíci komentáři a reakcí v online prostředí. „Z naší analýzy proveditelnosti vyplývají další výzvy, které před námi stojí, aby se 3D tisk betonem stal běžnou součástí bydlení. Nechceme, aby Prvok byl planým výkřikem, Buřinka se bude i nadále snažit být akcelerátorem v této oblasti,“ uzavírá Monika Kopřivová.  

C:\Users\tereza.skacalova\AMI Communications\Tým Finance - Dokumenty\Buřinka\mapa výstupů.jpg