StartupJobs motivuje firmy ke zlepšení morálky v odpovídání uchazečům

Praha 27. ledna 2021Téměř každý zná ten pocit, když zareguje na inzerát k nabízené pozici a nedostane se mu odpovědi. StartupJobs chce tento nešvar odstranit a přichází s novým motivačním programem pro firmy. Jeho cílem je naučit společnosti pracovat se všemi kandidáty, kteří mají o nabízenou pozici zájem a motivovat jednotlivé inzerenty k odpovědi každému, i kdyby odpověď měla být negativní. StartupJobs odmění firmy kreditem, který mohou použít k uveřejnění dalších inzerátů. Důležité ovšem je, aby odpověděly opravdu všem, kteří na jejich nabídku zareagovali. Zároveň chce StartupJobs docílit toho, aby potenciální uchazeči měli motivaci reagovat na další inzeráty.

“Napsal jsem do své vysněné firmy a nedostal od nich vůbec žádnou reakci – to je bohužel jedna z velmi častých situací na pracovním trhu. Zájemce věnuje energii a čas, aby firmu zaujal, a jeho reakce končí v pomyslné černé díře. A to je něco, co chceme ve StartupJobs dlouhodobě změnit, a tuto černou díru uzavřít. Ať už tím, že dokud registrovanému zájemci firma neodpoví, může firmě poslat zprávu, ve které se může připomenout, nebo právě novým motivačním prvkem pro firmy, které všem zájemcům odpovídají. Komunikace se zájemci je stále jedna z věcí, kterou mnoho firem podceňuje. Věnují velké marketingové rozpočty, aby budovaly svou firemní značku a svou značku zaměstnavatele a poté bohužel častokrát selhávají v tom dát zájemcům alespoň jednoduchou reakci, kterou mohou ze StartupJobs odeslat na pár kliknutí. Věřím, že se nám tuto situaci podaří dlouhodobě změnit,” říká Filip Mikschik, zakladatel StartupJobs.

Dobrá morálka pomůže firmám k bonusu

To, jestli společnosti odpověděly všem uchazečům, automaticky každý den kontroluje naprogramovaný robot StarupJobs, který umí upozornit i na malé nedostatky na cestě za bonusem. Například tím, že firma v rozhraní živě vidí, kolik ještě uchazečů zůstává bez odpovědi. Firmy tedy budou motivovány nejen samotnou odměnou, ale také tipy, které jim ukážou, jak si vedou a kolik odpovědí jim ještě zbývá zaslat. Cílem však není jen dodat firmám bonus v podobě inzerátů zdarma, ale zejména větší spokojenost potenciálních kandidátů, kteří se rozhodují, do kterých firem pošlou svůj životopis. Tím, že jim společnosti začnou odpovídat ve větší míře, dosáhnou také pozitivního vnímání ze strany uchazečů o práci. Pokud je náborový proces příjemným zážitkem, tak i ve chvíli, kdy se uchazeč s firmou nedohodne, dále šíří svou dobrou zkušenost směrem k dalším potenciálním uchazečům.

“Princip, na kterém náš nový program funguje, je v podstatě obdoba cashback – ve chvíli, kdy společnost zareaguje, byť negativně, všem zájemcům, automaticky po konci platnosti nabídky získává kupon na kredit, který může použít za další inzerci,” dodává Filip Mikschik.  

Více o StartupJobs

StartupJobs je platforma pro startupy, kterým pomáhá rozrůst se o ty správné lidi, uchazečům o práci zprostředkovává jejich vysněnou práci.