Zalando se připojuje k nadaci Ellen MacArthur Foundation, chce podpořit cirkulární ekonomiku v módním průmyslu

BERLÍN, 28. ledna 2021 //  Zalando, přední evropská platforma pro módu a životní styl, se stalo členem nadace Ellen MacArthur Foundation (EMF) a připojilo se tak k největší světové síti cirkulární ekonomiky. Nové partnerství je v souladu se závazkem společnosti prosazovat principy cirkularity a prodloužit život nejméně 50 milionům oděvů do roku 2023. Nadace EMF má za cíl zrychlit globální přechod k cirkulární ekonomice, jež je založena na principech minimalizace množství odpadu a znečištění, opětovného využití produktů a materiálů a obnovy přírodních systémů. Britská nadace se od svého založení v roce 2010 dostala na pozici globálního myšlenkového lídra a zásady cirkulární ekonomiky prosazuje u vedoucích osobností v byznyse, politice, vědě a v rámci dalších institucí, které mohou pomoci tento přístup globálně prosadit.

„Naším cílem je stát se poskytovatelem udržitelné módy s pozitivním dopadem na planetu a její společnost. Jako přední evropská platforma pro módu a životní styl navazujeme v rámci našeho odvětví a módního průmyslu spolupráce s cílem nastavovat nová pravidla a vytvořit udržitelnější, cirkulární ekonomiku. Připojením se k síti nadace Ellen MacArthur budeme moci úzce spolupracovat nejen s experty, jež se cirkulární ekonomice věnují, ale také s organizacemi z různých průmyslových odvětví, která jsou její součástí. Zalando do této aliance přispěje schopností komplexně rozvíjet nápady a plány, svým technologickým know-how a také přístupem k více než 3000 značkám a 35 milionům zákazníků. Věříme, že společně můžeme potřebné změny docílit,“ komentuje Laura Coppen, vedoucí oddělení pro cirkularitu  společnosti Zalando.

„Jsme rádi, že můžeme Zalando v naší nadaci přivítat. Za účelem urychlení přechodu k zásadám cirkulární ekonomiky se Zalando zavázalo její principy samo uplatnit a prodloužit tak život nejméně 50 milionům oděvů. My doufáme, že tento proces urychlíme například tím, že Zalandu poskytneme veškeré potřebné  kontakty a propojíme ho s potencionálními partnery v rámci celé naší sítě,“ dodává Joe Murphy, Network Lead v nadaci Ellen MacArthur Foundation.

Členství je zároveň novou iniciativou pod hlavičkou udržitelné strategie společnosti Zalando do.MORE, jež byla spuštěna v říjnu 2019. Od té doby Zalando implementovalo hned několik kroků cirkulární ekonomiky. V roce 2019 společnost prodloužila život 1 milionu módních položek pomocí digitální aplikace Zalando Zircle, která slouží k prodeji a nákupu již nošeného oblečení. V roce 2020 následně uvedla novou online kategorii „Pre-owned“, jež nabízí výběr módních kousků z druhé ruky a zákazníkům přímo umožňuje nakupovat zánovní kousky či prodávat ty, které sami nadále nenosí. Díky plynulé integraci „Pre-owned“ položek na platformu Zalando tak mohou zákazníci nakupovat pre-owned kousky stejně jednoduše a pohodlně, jako jsou zvyklí u těch nových.

Kromě toho, že Zalando rozvíjí svá vlastní řešení, pokračuje také v podpoře start-upů, které pracují na inovativních přístupech pro udržitelnější a cirkulární módní odvětví. I nadále například působí v rámci iniciativy Fashion for Good a podporuje technologie a obchodní modely, které mají potenciál přeměnit módní sektor pomocí programu Innovation Platform. V rámci tohoto programu se Zalando spojilo také s berlínským start-upem circular.fashion, aby společně vytvořili kapsulovou kolekci „redeZIGN for Circularity“. Mimo jiné společnost spolupracuje s fórem Global Fashion Agenda (GFA) a Sustainable Apparel Coalition, aby mohla navazovat strategická partnerství a stala se katalyzátorem změny v módním průmyslu.

Další oblastí, na kterou se Zalando v rámci své udržitelné strategie zaměřuje, je implementace udržitelných obalů. Společnost si dala za cíl do roku 2023 přispět k cirkularitě, a to právě pomocí jejich nového designu. Proces výroby těchto obalů by měl minimalizovat množství odpadu, pomáhat k opětovnému využití materiálů a eliminovat užívání jednorázových plastů. Lepenkové krabice Zalanda jsou vyrobeny ze 100% recyklované lepenky a tzv. „beauty bags“ sestávají z 100% recyklovaného papíru.  

O společnosti Zalando

Zalando (https://corporate.zalando.com) je přední evropská módní a lifestyle online platforma, založená v Berlíně v roce 2008. Našich více než 35 milionů aktivních zákazníků na 17 trzích oblékáme od hlavy až k patě: od oblečení, obuvi, doplňků až po beauty produkty. Do našeho sortimentu mezinárodních značek patří jak světoznámá jména, tak místní labely. Platforma Zalando platí za ultimátní destinaci přinášející inspiraci, inovaci a interakci ve světě módy. Jako nejvíce trendy technologická společnost v Evropě vytrvale pracujeme na nalezení digitálních řešení pro každý aspekt cesty k módě: pro zákazníky, obchodní partnery a každého, kdo hraje klíčovou roli v příběhu firmy. Naším cílem je být prvním místem, kam zákazníci zamíří, když pomyslí na módu – tzv. starting point for fashion, a zároveň udržitelnou platformou s pozitivním dopadem na lidi i planetu.