Rok 2020 se nesl ve znamení laskavosti, česká platforma Kindest v USA zprostředkovala dary pro neziskové organizace ve výši bezmála 6 milionů dolarů

  • Česká platforma Kindest v roce 2020 zaznamenala 7násobný růst
  • Dary klientům vzrostly o 667 %, příspěvky pro Kindest o 715 %
  • Vybráno 5,8 milionu dolarů pro neziskové organizace (125 milionů korun)
  • 8 z 10 dárců platformě posílá „dýško“
  • 2,36 milionu dolarů v investicích (61 milionů korun)
  • Vývojářské zázemí v ČR poroste

Venice, Los Angeles, USA, 27. ledna 2021 – Platforma Kindest, vytvořená pro efektivní online fundraising neziskových organizací, v roce 2020 naučila Američany darovat online. Jejím prostřednictvím do amerických neziskových organizací od dárců přiteklo 5,8 milionu dolarů (přes 125 milionů korun). Oproti předchozímu roku se objem darů zvýšil o 667 % a pokračuje ve svém strmém růstu, který byl podpořen i solidaritou v době pandemie. Ale nedařilo se pouze klientům Kindestu – i samotná platforma oslavila významné milníky. Během roku získala více než 2,36 milionu dolarů v investicích (bezmála 61 milionů korun), nasadila do provozu novou prémiovou verzi platformy a rozjela také nový SaaS model předplatného, Kindest PRO, který už využívá více než 250 klientů.

Americkým neziskovým organizacím často chybí zkušenosti i dovednosti s moderními nástroji pro marketing či fundraising. Proto se v Česku zrodila platforma Kindest, která má za cíl veškeré procesy pojící se s fundraisingem automatizovat, aby neziskové organizace nemusely investovat čas a prostředky do stavění velkých fundraisingových týmů. 

„Kindest pro neziskové organizace automaticky vytváří kampaně, které pak realizuje skrze e-maily, SMS a sociální sítě. Vše přitom maximálně přizpůsobí potřebám individuálních organizací. Celá platforma je postavena s důrazem na jednoduchost a správa kampaně nevyžaduje prakticky žádné technologické know-how,“ vysvětluje David Semerád, CEO Kindestu.

Semerád platformu vede společně se spoluzakladatelkou Holly McKayovou a jejich 20členný tým sídlí v kalifornském Los Angeles ve čtvrti Venice. V české pobočce STRV pak působí 4členný vývojářský tým vedený spoluzakladateli Martinem Šťávou (CTO) a Pavlem Zeifartem (lead designer). Kindest si své vývojářské centrum v Česku chce držet, a dokonce plánuje i postupné rozšíření svého vývojářského týmu s tím, jak roste celá platforma.

Neziskovky vybraly téměř 6 milionů dolarů, Kindestu se také dařilo

Platforma v roce 2020 prožila velký růst. Oproti roku 2019 došlo ke zvýšení celkového objemu darů od dárců pro neziskové organizace o 667 % a v absolutních číslech se dary vyšplhaly na 5,8 milionu dolarů (v přepočtu více než 125 milionů korun). 

Společně s tím rostly i příjmy samotné platformy Kindest, která stojí zejména na dobrovolných příspěvcích jednotlivých dárců. Ti v roce 2020 na provoz platformy poslali 359 000 dolarů, o 715 % více než v předchozím roce. Navíc Kindest úspěšně spustil i Kindest PRO, SaaS model předplatného, do něhož je již zapojeno přes 250 klientů. Předplatné se jenom během prvních osmi měsíců rozrostlo už na téměř 320 tisíc dolarů ročně. 

„Výsledky roku 2020 nás potěšily zejména za naše klienty, kteří jsou naší prioritou. Ale i samotný Kindest měl velice úspěšný rok. Několik kol investic pomohlo urychlit rozvoj a mohli jsme tak letos vypustit vylepšenou verzi celého systému. A celou platformu oceňují i dárci, kdy osm z deseti dárců nám pošle dýško. Tohle všechno nám potvrzuje, že náš nápad má smysl a opravdu umí pomáhat,“ hodnotí uplynulý rok Semerád.

Kindest během roku 2020 obdržel několik investic. Na jaře v pre-seed investici získal 650 tisíc od českého investora Credo Ventures, amerického Precusor Ventures a několika dalších menších investorů. Na ně na podzim navázaly seed investice opět od společností Credo a Precusor, tentokrát ve výši 1,71 milionu dolarů. 

„Američania ročne dajú na charitu cca 300 miliárd dolárov, ale len 8 % z tejto čiastky je darovaných online. Kindest so svojím unikátnym riešením a skúseným tímom má podľa nás potenciál doniest softvérovú revolúciu do neziskového sveta v USA,“ říká Andrej Kiska, partner Credo.

Automatická obsluha, předdefinované kampaně, analytika a integrace sociálních sítí

Kindest veškeré problémy řeší automaticky ve čtyřech krocích. Nejprve se člověk, který spravuje profil neziskové organizace na sociální síti, propojí s Kindestem a importuje své kontakty do aplikace. Kampaně a posty jsou tedy plně automatizované, lze je však upravovat manuálně. 

Kindest pomohl například neziskové organizaci Boys & Girls Clubs of San Francisco zdaleka překonat původní cílovou částku, kterou si stanovila na 40 000 dolarů. Celkem vybrala 100 000 dolarů, což je o 250 % více, než byl původní záměr. Kindest spolupracuje i s dalšími známými neziskovkami, jako jsou Spread The Vote, Fender Play Foundation či The Cameron Boyce Foundation.