- Druhé po sobě jdoucí rekordní čtvrtletí, kdy tržby, příjmy před zdaněním a čistý příjem vykázaly rekordní hodnoty.
- Tržby skupiny vzrostly meziročně o 22 % na 17,2 miliardy USD.
- Čtvrtletní příjem před zdaněním (PTI) byl ve výši 591 milionů USD s meziročním nárůstem 52 %.
- Čistý zisk meziročně vzrostl o 53 % na 395 milionů USD.
Praha, 3. února 2021 – Skupina Lenovo dnes oznámila rekordní tržby ve třetím čtvrtletí fiskálního roku 2021, které činily 17,2 miliardy USD, což znamená meziroční nárůst o 22 %. Jednalo se o druhé po sobě jdoucí rekordní čtvrtletí napříč všemi hlavními obchodními skupinami. Zisky nastavily nový rekord, kdy příjem před zdaněním v Q3 meziročně vzrostl o 52 % na 591 milionů USD, zatímco čistý zisk se meziročně zvýšil o 53 % na 395 milionů USD. Trvalý růst společnosti Lenovo byl podpořen inovativním produktovým portfoliem, které se rychle přizpůsobilo potřebám práce i studia z domova.
Základní zisk na akcii za třetí čtvrtletí činil 3,31 centů v USA nebo 25,66 HK centů.
“Dosažení rekordního čtvrtletí dvakrát po sobě je odrazem našeho inovativního produktového portfolio
a také operačních dovedností, které vedly k růstu ve všech segmentech,” řekl Yuanqing Yang, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Lenovo. “Rok 2020 byl náročným rokem, který přinesl do našich životů pozoruhodné změny, a Lenovo i přesto dokázalo rychle reagovat na měnící se trh poháněný novými trendy v práci i životním stylu. Nyní jsme schopni vidět výsledky našeho úsilí v oblasti transformace a budeme i nadále investovat do nových technologií a inovací, díky kterým povedeme inteligentní transformaci napříč odvětvími a vytvářet tak udržitelný růst.“
Celé znění tiskové zprávy naleznete zde: https://news.lenovo.com/pressroom/press-releases/long-term-sustainable-growth-strategy-drives-record-results-for-second-consecutive-quarter/
Lenovo, společnost s obratem 43 miliard USD a člen globálního žebříčku Fortune 500, je lídr v poskytování inovativních řešení pro datová centra a spotřebitelských a komerčních technologií. Portfolio vysoce kvalitních a bezpečných produktů a služeb zahrnuje počítače (včetně legendární značky Think a vícerežimové YOGA), pracovní stanice, servery, storage, síťová řešení a software (včetně řešení ThinkSystem and ThinkAgile), chytré televize a rodinu mobilních produktů, jako jsou chytré telefony (včetně značky Motorola), tablety a aplikace. Další informace o společnosti Lenovo jsou k dispozici na www.lenovo.cz.
LENOVO GROUP
FINANCIAL SUMMARY
For the third quarter ended December 31, 2020
(in US$ millions, except per share data)
Q3 20/21 | Q3 19/20 | Y/Y CHG | ||
Revenue | 17,245 | 14,103 | 22% | |
Gross profit | 2,786 | 2,265 | 23% | |
Gross profit margin | 16.2% | 16.1% | 0.1 pts | |
Operating expenses | (2,085) | (1,777) | 17% | |
Expenses-to-revenue ratio | 12.1% | 12.6% | (0.5) pts | |
Operating profit | 701 | 488 | 44% | |
Other non-operating expenses – net | (110) | (98) | 12% | |
Pre-tax income | 591 | 390 | 52% | |
Taxation | (160) | (85) | 89% | |
Profit for the period | 431 | 305 | 41% | |
Non-controlling interests | (36) | (47) | (23)% | |
Profit attributable to equity holders | 395 | 258 | 53% | |
EPS (US cents) Basic Diluted | 3.31 3.08 | 2.16 2.07 | 1.15 1.01 |