Slovensko-český startup CloudTalk raketově stoupá!

Získal investici 155 milionů korun, kterou použije především na vylepšení produktu, expanzi a založení vlastního inovačního labu

Praha 17. února 2021 – Slovensko-český startup CloudTalk, který přináší revoluci pro menší a střední call centra, získává investici ve výši 6 milionů eur, tedy zhruba 155 milionů korun. V raisování kapitálu v tak krátké době navazuje na seedovou investici z roku 2019, kdy od fondu Presto Ventures získal 34 milionů korun. Lead investorem se stal fond henQ Capital Partners, který je v Česku známý díky investici do startupu Mews. K němu se připojil Point Nine Capital vlastnící podíl např. ve fintechovém startupu Revolut či v online dotazníkové platformě Typerfome. Částka firmě pomůže především s expanzí na nové trhy, škálováním produktu a s marketingem. V plánu je ale i založení vlastního inovačního labu zaměřeného na využití umělé inteligence v callcentrových řešeních. Již dnes startup zaměstnává takřka 60členný tým v kancelářích v Bratislavě a v Praze, který díky novému kapitálu plánuje brzy ztrojnásobit. 

I v době e-mailů, live chatů a chatbotů je právě telefonování jedním z nejrychlejších způsobů, jak vyřešit problémy zákazníka. Bohužel stále je však 70 % všech call center postaveno na zastaralém řešení. Dlouhodobě stagnující telekomunikační trh, kde se točí 50 miliard amerických dolarů ročně, je tedy potřeba posunout směrem k moderním technologiím. CloudTalk nabízí inteligentní telefonní řešení v cloudu, které díky umístění všech dostupných dat na jedno místo pomáhá firmám reagovat na otázky klientů rychle, efektivně a zejména bez zbytečné frustrace. CloudTalk je určený zejména pro týmy zákaznické podpory a salesu menších a středních firem do 3 000 uživatelů.

Slovensko-český startup založil Martin Malych a Viktor Vanek v roce 2018. Nejprve se jednalo pouze o jednoduchou aplikaci k volání, ale dvojice brzy viděla potenciál vytvořit něco většího – a tak se zrodil dnešní CloudTalk. Nyní se produkt úspěšně rozšiřuje na zahraniční trhy a získává si nové zákazníky z více než 80 zemí světa.

Poptávka po cloudových call centrech je větší než kdykoliv předtím, navíc chuť lidí pracovat na dálku rostoucí zájem ještě umocňuje. Klienti CloudTalku poznali výhody jejich řešení naplno v začátcích pandemie covidu-19, kdy dokázali jednoduše přejít na práci z domu, zatímco firmy s klasickými telekomunikačními centry se potýkaly s mnohem většími problémy.

Nedotčená kvalita a automatizace procesů

Hlavním cílem startupu je poskytovat dlouhodobě nedotčenou kvalitu hovorů a automatizaci pracovních postupů. Jinými slovy se CloudTalk stává moderní telefonní výbavou dnešní doby. Přední výhodou produktu je jednoduché propojení s CRM programy a helpdeskem. Zaměstnanci customer care, sales oddělení nebo kdokoliv jiný, kdo uskuteční hovor, mají neustálý přehled o svých zákaznících. Toto hladké propojení s ostatními řešeními tak ušetří 2–3 minuty každého hovoru, jelikož odpadá nadbytečné vyhledávání informací či aktualizace systémů.

„Museli jsme se vypořádat s různými technickými překážkami, abychom mohli poskytovat prvotřídní telefonní hovory. Nechtěli jsme jít tradiční cestou a být závislí na třetí straně, jako je třeba Twilio, místo toho jsme se rozhodli vybudovat vlastní infrastrukturu, která nám dává možnost lepší kontroly nad kvalitou hlasu. Úspěšně tak plníme slib, který jsme dali svým zákazníkům,“ říká Martin Malych, co-founder startupu CloudTalk.

Ztrojnásobení týmu a vlastní inovační lab 

V současnosti zaměstnává CloudTalk 60 zaměstnanců ve svých kancelářích v Bratislavě a v Praze v poměru 2 : 1. Zajímavostí je, že lidé nejsou rozděleni po týmech jako v jiných firmách, a tak je například v Praze mix zaměstnanců salesu, devu, produktu či zákaznické podpory. CloudTalk zde využívá také velké množství expatů, především lidí z USA, UK nebo Kanady. V České republice je ale zastoupen i management firmy, a to konkrétně pozicemi head of sales a head of development. 

A právě na rozšíření týmu má jít část investice, CloudTalk plánuje v dohledné době počet zaměstnanců až ztrojnásobit. Protože si je ale vědom nedostatku kvalitních zaměstnanců především na poli developmentu nebo produktových manažerů, má připravené eso v rukávě. Jako jedna z mála firem v České republice a na Slovensku dává možnost svým zaměstnancům vlastnit podíl ve firmě formou zaměstnaneckých akcií, tzv. employee stock ownership plan (ESOP).

Noví členové týmu budou pracovat nejen na zkvalitňování telefonních hovorů po celém světě, ale stanou se také součástí CloudTalk Innovation Labu zaměřeného na vývoj a implementaci umělé inteligence do call center.

Budoucnost s ambiciozními plány a silnými partnery po boku 

Od svého vzniku CloudTalk osmkrát znásobil svoji valuaci a jasně si stanovil ambiciózní cíle na rok 2021. „V této fázi bylo plánování na příští rok překvapivě jednoduché. Dokázali jsme totiž identifikovat body, které jsou klíčové pro náš růst. Jednoduše rozšiřujeme to, co pro nás už funguje,“ říká Viktor Vanek, CEO a druhý spoluzakladatel startupu CloudTalk. 

„V CloudTalku jsme začínali jako pár jedinců posedlých novou cloudovou technologií. Dnes náš tým čítá 57 členů devíti různých národností. Přitom obsluhujeme tisíce zákazníků z více než 80 zemí světa. Naším plánem je ztrojnásobit počet zaměstnanců a vyvinout několik nových integrací k produktu. Zároveň míříme k zřízení inovativní laboratoře, která se zaměří na umělou inteligenci,“ dodává Malych.

A nejen čísla, ale právě i ambiciózní plány udělaly dojem na nové investory startupu. CloudTalku se podařilo nadchnout ty nejlepší z oboru. Lead investor, venture kapitálový fond henQ Capital Partners z Nizozemska, má podíl například v jednom horkém kandidátovi na jednorožce – českém startupu Mews. „Tým CloudTalku na nás zapůsobil svou schopností vylepšení každé oblasti byznysu – od hlubší integrace v Pipedrivu až po lepší přesměrování hovorů. Na tom se nám velmi líbí, že koncovým uživatelům ušetří 2 až 3 minuty za uskutečněný hovor, což vede k velmi významné celkové úspoře času na osobu. O tom všem svědčí online recenze produktu, které má CloudTalk napříč platformami lepší než kterýkoliv z jeho kolegů,“ komentuje důvod investice Mick Mackaay, principal fondu henQ Capital Partners.

Německý fond Point Nine Capital má ve svém portfoliu takové hvězdy, jako je fintechový startup Revolut nebo online dotazníková platforma Typeform. „Vzhledem k tomu, že společnosti z celého světa přešly na práci na dálku, stala se flexibilní a snadno použitelná řešení pro volání důležitější než kdy dříve. Jsme opravdu nadšení, že můžeme podporovat CloudTalk na jejich cestě při budování virtuálního telefonního systému nové generace pro prodejní a zákaznické servisní týmy kdekoliv na světě. Tým na nás udělal neuvěřitelný dojem a jejich růst v posledních měsících mluví sám za sebe,“ uzavírá Christoph Janz, managing partner fondu Point Nine Capital. 

Krátce o CloudTalku 

CloudTalk vznikl v roce 2018 jako jednoduchá aplikace na volání přes webový prohlížeč. Tým krátce nato zaznamenal poptávku po komplexnějším telefonním řešení i pro větší firmy. V roce 2019 se proto rozhodli přijmout seed investici od českého fondu Presto Ventures, rozšířit tým a expandovat na zahraniční trhy. CloudTalk je tak nyní inteligentní cloudové callcentrové řešení za účelem zlepšení prodeje a zákaznické podpory. Systém přináší revoluci pro menší i větší call centra v 80 zemích světa a pomáhá mu k tomu téměř 60členný tým s kancelářemi v Bratislavě a Praze. Díky intuitivnímu softwaru v cloudu mohou firmy poskytovat svým zákazníkům prvotřídní personalizovaný zákaznický servis kdykoliv a odkudkoliv. Stačí se jen připojit na internet, o vše ostatní se postará CloudTalk.