Startuje Global Money Week 2021

ING spouští online hru a sérii videí na podporu finanční gramotnosti dětí a mládeže

Praha 22. března 2021 – ING Česká republika se již dlouhodobě zapojuje do mezinárodní iniciativy Global Money Week, jejímž cílem je podpořit finanční gramotnost mladých již od útlého věku. Protože si letos kvůli covidu nemohou děti prohlédnout zázemí mezinárodní banky ani se osobně účastnit zajímavých přednášek o finanční gramotnosti, přenesla ING všechny své aktivity do online světa. Zjistit, jak funguje svět peněz, mají nyní možnost všechny děti s pomocí interaktivní online hry Se lvem do světa peněz a série videí, kterou banka připravila spolu s herci z ostravského divadla Mír.

„Bohužel nemůžeme k dětem ani ony k nám. To nám ale nezabránilo v přípravě dalších vzdělávacích aktivit pro různé věkové skupiny dětí a mládeže. Finanční gramotnosti není ve školách zatím věnován dostatek prostoru, a to ani při běžné výuce, natož při distanční formě. I proto se jako banka snažíme pomoci, jak můžeme. Nové výukové materiály jsou vhodné jak pro učitele, lektory a školy, tak pro smysluplné vyplnění času dětí doma,“ říká Karolína Kříženecká, ředitelka korporátní komunikace banky ING.

Se lvem do světa peněz

Online hra Se lvem do světa peněz je dostupná přímo na webu banky. Je určená dětem ve věku 8 až 15 let. Základní herní plán na bázi soutěžního kvízu obsahuje obrázky, animace a voiceovery namluvené známým hercem Ladislavem Hamplem. Před vyplněním jednotlivých kvízových otázek mají žáci a studenti k dispozici krátkou animaci, která jim stručně a srozumitelně vysvětlí například rozdíl mezi zbytnými a nezbytnými výdaji anebo význam spoření. Na konci hry získají děti certifikát. 

Chraň své peníze

V této době, kdy herci ostravského divadla Mír nemohou hrát pro živé publikum, natočili sérii videí pro děti s tematikou finanční gramotnosti. Společně s bankou ING se podíleli také na scénáři. Krátká videa se dvěma teenagerkami, andělem a čertem svou cílovou skupinu vtipně zasvětí do témat ochrany PIN kódu a ztráty platební karty, phishingu a automatického předplatného, půjček, úroků, poplatků, spoření a také investic

ING Bank podporuje finanční vzdělávání dětí i dospělých dlouhodobě

Projekt, který má děti naučit správnému zacházení s penězi, běží díky dobrovolníkům z řad zaměstnanců banky již téměř šest let. Rozvoji vědomostí a dovedností v oblasti nakládání s penězi se dobrovolníci z řad ING věnovali v desítkách škol jak samostatně, tak také v rámci projektu Bankéři do škol České bankovní asociace. Navštívili také dětské domovy a na kulturních a sportovních akcích si edukační kvízovou hru Hravý finančník mohly zahrát děti v její dřívější papírové podobě. Šlo o 6 kvízů cílených na různé věkové kategorie, které v její nové online verzi vyplnilo jenom za posledních 12 měsíců přibližně 3000 dětí. 

Banka ING letos v únoru oznámila odchod z retailového trhu v ČR ke konci roku 2021, zůstává však v Česku i nadále pro korporátní klientelu a bude pokračovat v podpoře finančního vzdělávání dětí a podpoře komunit v oblasti, kde podniká.

O ING Bank:

Skupina ING 

ING je globální finanční instituce holandského původu se silnou evropskou základnou nabízející bankovní služby. Staví na zkušenostech, odborných znalostech a závazku nabízet vynikající služby a uspokojovat tak potřeby široké klientské základny zahrnující jednotlivce, rodiny, malé a střední podniky, korporace, instituce i vládní organizace. Cílem je podporovat lidi v tom, aby byli stále o krok napřed, v životě i podnikání. 

ING Bank se svými více než 53 tisíci zaměstnanci nabízí služby pro zákazníky retailového i firemního bankovnictví ve více než 40 zemích světa. Silnou stránkou je dobře známá a silná značka s pozitivním vnímáním klientů v řadě zemí, silná finanční pozice, víceúrovňová distribuční strategie a mezinárodní síť. Udržitelnost a společenská odpovědnost je nedílnou součástí firemní strategie ING Bank, o čemž svědčí první příčka v kategorii Diversified Financials v indexu Dow Jones Sustainability a dále zařazení do indexu FTS4Good a indexu Euronext Vigeo Europe 120.

ING v České republice

Historie ING v České republice sahá až do roku 1992. V průběhu let si zde vybudovala silnou pozici v oblasti korporátního bankovnictví a svou komplexní nabídkou bankovních produktů a služeb v současné době uspokojuje všechny bankovní potřeby významných českých i mezinárodních společností i finančních institucí. ING v České republice aktuálně zaměstnává přibližně 350 lidí.

V roce 2001 ING Bank představila svůj první produkt pro fyzické osoby, spořicí účet ING Konto, a založila tak kategorii spořicích účtů na českém trhu. Rok poté rozšířila svoji nabídku o ING Podílové fondy, které nabízejí široké veřejnosti možnost vyššího zhodnocení úspor, a stala se tak specialistou na zhodnocování úspor pro fyzické osoby. V únoru 2021 ING oznámila ukončení služeb osobního bankovnictví na českém trhu.

Společenská odpovědnost je klíčovou hodnotou firemní kultury banky; finanční produkty a služby nabízí srozumitelným a transparentním způsobem, aktivně působí v oblasti finančního vzdělávání a dlouhodobě strategicky spolupracuje s Nadací Terezy Maxové dětem, s aktivním zapojením firemních zaměstnanců.