Poptávka po jedinečných schopnostech konvertoplánů znamená pro jejich flotilu rekordní nasazení
FORT WORTH, Texas (25.března 2021) – Konvertoplán V-22 Osprey společnosti Bell Boeing má na kontě přes 600 tisíc letových hodin. Po tuto dobu má k dispozici nepřetržitou zákaznickou podporu zajišťující, aby si stroje udržely plnou operační připravenost na nejrůznější mise a pro přepravu klíčového nákladu nebo personálu.
Flotila strojů V-22, které vyrábí společnosti Bell Textron Inc., dceřiná společnost Textron Inc. (NYSE: TXT), a Boeing (NYSE: BA), se postupně rozrostla na více než 400 konvertoplánů. Ty jsou ve výzbroji tří složek Armády Spojených států – námořní pěchoty, letectva a námořnictva. Dále jimi disponuje i japonská armáda.
Osprey je jediným vojenským letadlem na světě, jež využívá technologii překlopných rotorů. Jeho rychlost, dosah, manévrovatelnost a logistické schopnosti mu na dnešním trhu zajišťují pozici jedinečně všestranného a nákladově efektivního vojenského letounu.
„Momentálně na světě neexistuje letadlo, jehož parametry by byly srovnatelné se strojem V-22,“ uvedl Kurt Fuller, viceprezident programu Bell V-22 a programový ředitel Bell Boeing. „Přes 600 000 letových hodin je ekvivalentem nespočtu taktických, logistických a humanitárních misí a zároveň odkazem vysokého nasazení mužů a žen, kteří každý den se strojem létají a udržují jej v provozu.“
Společnost Bell Boeing přímo podporuje operační připravenost konvertoplánů V-22 – flotilám těchto strojů poskytuje komplexní globální servis zahrnující vše od podpory údržby, školení, zástupců přímo v terénu, analýzy dat až po dodávky nových a náhradních dílů. Například velitelství speciálních operací vzdušných sil (Air Force Special Operations Command) nedávno zadalo společnosti Bell Boeing kontrakt na dodávku a instalaci souprav pro úpravu gondol a kabelových svazků konvertoplánu CV-22 pro vzdušné síly. Cílem těchto úprav je zdokonalit design gondol a kabelových svazků, tak aby se vylepšila celková spolehlivost a udržovatelnost stroje, což v konečném důsledku výrazně zkracuje dobu opravy a zlepšuje jeho připravenost.
„Každá letová hodina stroje V-22 je výsledkem týmového úsilí,“ uvedl plk. Matthew Kelly, vedoucí programu Společného programového úřadu V-22. „Piloti, mechanici, inženýři, pracovníci programu spolu s našimi průmyslovými partnery společnými silami zajišťují bezpečný a efektivní provoz konvertoplánů V-22,“
Mezi nedávné úspěchy programu se řadí i nejnovější varianta Osprey, CMV-22B, zařazená do výzbroje jednotky logistické multimisijní podpory VRM-30, přezdívané „Titáni“. Ta úspěšně absolvovala první dodávku motoru F-35 na letadlovou loď USS Carl Vinson a výsadky s parašutistickým týmem „The Leap Frogs“ amerického námořnictva zkraje tohoto roku.
„Od prvního letu před více než 30 roky až po dosažení nynějšího významného milníku letových hodin se provoz stroje V-22 nese jasně ve znamení úspěchů,“ řekl Shane Openshaw, viceprezident společnosti Boeing V-22 a zástupce programového ředitele společnosti Bell Boeing V-22. „Zaměřujeme se na optimalizaci budoucí udržitelné podpory, partnerství se zákazníky a závazky týkající se inovací, pružnosti a pohotovosti nám tedy zajistí, že budeme stavět na schopnosti těchto strojů plnit jakékoli nároky a potřeby, které jednotlivé mise vyžadují.“
###
O společnosti Bell
Myslíme nad rámec toho, co děláme. Již více než 85 let měníme zážitek z létání a toho, kam až se můžeme dostat. Byli jsme prvními, kdo prolomil hranici zvuku a kdo získal certifikaci pro komerční vrtulník. Byli jsme na palubě první lunární mise NASA a uvedli jsme na trh pokročilý systém s překlopnými rotory. Dnes definujeme pokročilou leteckou mobilitu a nastavujeme její standardy. Kromě centrály ve Fort Worth v americkém Texasu působíme jako dceřiná společnost Textron Inc. v dalších strategických lokalitách po celém světě. Díky tomu, že více než čtvrtina našich kolegů sloužila v armádě, je naší vášní pomáhat právě armádě plnit její mise. Naše průlomové inovace přinášejí zákazníkům výjimečné zážitky. Efektivně, spolehlivě a v první řadě bezpečně.
O konsorciu Textron Inc.
Textron Inc. je mezinárodní multioborová společnost, která využívá svou globální síť leteckých, vojenských, průmyslových a finančních podniků, k tomu, aby svým zákazníkům poskytla inovativní řešení a prvotřídní servis. Společnost Textron je známá po celém světě svými silnými značkami – např. Bell, Cessna, Beechcraft, Hawker, Jacobsen, Kautex, Lycoming, E-Z-GO, Arctic Cat, Textron Systems a TRU Simulation + Training. Pro více informací navštivte www.textron.com.
Některá prohlášení v této tiskové zprávě jsou plánovaná prohlášení, které mohou obsahovat výnosy a tržby nebo popisovat strategie, cíle, výhledy apod. Toto prohlášení se vztahuje pouze k datu, kdy bylo vydáno, a naší povinností není jej v budoucnosti aktualizovat či revidovat. Tato tvrzení podléhají známým a neznámým rizikům, nejistotám a dalším faktorům, které mohou způsobit, že se naše skutečné výsledky budou významně lišit od těch, které jsou v těchto výhledových prohlášeních uvedeny, včetně mimo jiné efektivnosti investic do výzkumu a vývoje nových produktů, případně neočekávaných výdajů nebo zpoždění v souvislosti se uváděním významných nových produktů nebo programů. Dále mezi tyto okolnosti patří změna priorit nebo snížení výdajů na obranu vlády USA, včetně těch, které se týkají vojenských operací v zahraničí; změny celosvětových ekonomických nebo politických podmínek, které ovlivňují poptávku po našich produktech, úrokové sazby nebo směnné kurzy; naše schopnost fungovat podle očekávání a kontrolovat náklady na základě smluv s vládou USA; kompetence vlády USA jednostranně upravovat nebo ukončovat své smlouvy s námi podle potřeb vlády USA nebo pro naše neplnění, měnit platné zásady zadávání veřejných zakázek a účetnictví nebo za určitých okolností zadržovat platby nebo nás pozastavit nebo vyloučit jako dodavatele způsobilého k získání budoucích zakázek; změny v prioritách financování zahraničního vojenského sektoru nebo rozpočtová omezení a rozhodnutí anebo změny vládních nařízení nebo politik týkajících se vývozu a dovozu vojenských a komerčních produktů; a problémy s výkonem u klíčových dodavatelů, subdodavatelů nebo obchodních partnerů.