M.L. Moran koupil majoritní podíl ve Woodplastic, největším tuzemském výrobci dřevoplastových teras, plotů a obkladů

Praha, 30.3.2021 – Investiční skupina M.L. Moran koupila majoritní podíl ve společnosti Woodplastic, která je největším tuzemským výrobcem a prodejcem teras, plotů a obkladů z dřevoplastu. Jedná se o materiál kombinující dřevo a polyetylen, který se oproti dřevu nemusí natírat či impregnovat a zachovává si barevnou stálost. Zároveň se jedná o 100% recyklovatelný produkt. Trh s dřevoplastem v posledních letech silně roste a právě díky svým vlastnostem je čím dál tím více užíván místo klasického dřeva.

Woodplastic byl založen Zdeňkem Hoštičkou a Miroslavem Vodenkou, kterým klíčovou investici na rozjezd výroby poskytl Ondřej Fryc se svým Reflex Capital. Během téměř deseti let existence se z Woodplasticu podařilo vybudovat lídra na českém a slovenském trhu. Všichni stávající akcionáři ve Woodplastic zůstávají a přesouvají se do minoritních pozic.

„Jsme rádi, že dosavadní vlastníci projevili zájem u projektu zůstat a společnost s námi dále budovat. Dokládá to jejich důvěru v produkt a jeho potenciál do budoucna, ve který my sami silně věříme,“ uvádí Zdeněk Šmejkal, řídící partner a vlastník M.L. Moran, jehož hlavním cílem je posílit zastoupení společnosti na evropském i světovém trhu. Výši transakce se prodávající a kupující rozhodli nezveřejnit.

Ondřej Fryc, řídící partner Reflex Capital, k tomu dodává: „Z Woodplastic se zakladatelům podařilo vybudovat moderní a vysoce rostoucí i ziskovou společnost. Jsme rádi, že jsme v M.L. Moran našli partnera pro její další rozvoj a na spolupráci se mimořádně těšíme.“

M.L. Moran již v oboru interiérových a exteriérových materiálů pro stavby podnikal. Dlouhou dobu vlastnil společnost Technistone, která se specializovala na výrobu kuchyňských desek a obkladů z technického kamene a pod M.L. Moran se z lokálního producenta proměnila ve významného světového hráče v oboru s tržbami 1,4 miliardy korun. V roce 2019 M.L. Moran úspěšnou firmu prodal globální americké společnosti Wilsonart. Podobný rozvoj spojený s investicemi zejména do mezinárodní obchodní sítě plánuje M.L. Moran i se svou novou akvizicí. 

Skupina M.L. Moran se soustředí na investice do firem s vlastním produktem, a to bez ohledu na to, zda jsou v období růstu anebo například prochází složitějším obdobím existence. Minulý rok vstoupil M.L. Moran do technologického startupu 24 VISION, evropského lídra v digitální kontrole kvality v průmyslu, aktivní však zůstává i v oblasti restrukturalizačních projektů, kde před 20 lety začínal svoji podnikatelskou činnost.