Sibiř, 11. listopadu 1918 – „Na Sibiři zuří občanská válka. Nejednotná Bílá armáda se snaží ukončit vládu Rudých. V chaosu se rozšířil banditismus i lokální povstání. A Čechoslováci se snaží dostat domů.“
Skupina okolo spolku Rolling představuje deskovou hru, ve které se dostanete do kůže československých legionářů, vojáků státu vzniklého v exilu, kteří se zoufale snaží prostřílet domů. Legie: Sibiřská cesta při každé partii vypráví jiný příběh.
„Tématu československých legionářů na Sibiři se věnujeme posledních šest let – přečetli jsme spousty deníků, konzultujeme mnoho věcí s Československou obcí legionářskou a napsali jsme o nich larp. S přípravou her máme zkušenosti, víme, jak udělat poutavý příběh, a právě tohle téma je ideální materiál pro strategickou deskovku s přirozeně vznikajícím příběhem,“ objasňuje jeden z tvůrců hry, David František Wagner.
Tvorba takové hry je ale náročná. Od grafiky, přes perfektní scénář, až k distribuci na herní stoly – to všechno vyžaduje mnoho času, lidské síly a samozřejmě finančních prostředků: „Rozhodli jsme se celý projekt pojmout jako crowdfunding. Pomocí HitHitu zjistíme, kolik existuje fanoušků československých legionářů a kolik lidí si chce prožít jejich příběhy na vlastní kůži. Hru také bereme jako základ, ke kterému chceme přidávat další obsah – specifické herní módy, předpřipravené scénáře zaměřené na příběh apod. Taky jsme připraveni přizpůsobit obsah hry těm nejvěrnějším dárcům a jejich obličej zapůjčit některé z postav. Vše teď záleží na podpoře lidí,“ představuje koncept projektu další z tvůrců, grafik Martin Petrásek.
V minulých dnech byl představen plán crowdfundingové kampaně, ve které budou prezentovány jednotlivosti a principy celé hry, aby měli potenciální hráči více informací o tom, co podporují. Zároveň jsou na webových stránkách vyvěšena pravidla hry pro lepší pochopení konceptu Legie: Sibiřské cesty a chystají se online ukázkové hry.
„Hráči mají úplnou svobodu v tom, s kým se na čem domluví, jak budou postupovat a taktizovat. Hraje se vždy na předem daný počet lokací. Čím je hra dál, tím tvrdší postihy přicházejí, a tím více postav bude umírat. Máme za sebou vyšší desítky testů a koncept nám myslím funguje. Hrozně bych si přál, aby se nám hru podařilo s podporou fanoušků her i historie dostat do krabic,“ dodává Wagner.